Alkaako noro kurkkukivulla?
Aamulla herättiin ja mulla oli kurkku vähän kipeä ja sellainen "karvas". Lapsella (1,5v) vissiin kipeämpi ja itki ja yski herätessään. Yöllä nukkui levottomasti ja hakeutui aina tyynylle, kun yleensä ei nuku pää tyynyllä. Se vähän piereskeli välillä aamulla ja mulla maha murisi vähän sillai "vatsatautisesti", mut muuten ei mitään.
Voiko noro alkaa näin? Vai oisko tää vain normi flunssaa ja mä vain kammoan niin paljon sitä noroa, niin kuulostelen liian tarkkaan kaikki mahaääniä?
Pk-seudulla asutaan ja just ma oltiin kerhossa "ihmisten ilmoilla".
Kommentit (6)
Influenssakin voi aiheuttaa lapselle vatsaoireita. Minulla on noro alkanut ihan sillä itsellään, eli oksentamisella. Muutaman tunnin päästä sitten toisestakin päästä. Ja kuumetta on noussut myös mutta ei flunssan oireita. Joskus myös ollut sellaista flunssaa mihin on liittynyt oksentamista, mutta oksentelua ollut vain ensimmäisenä päivänä, sitten muuttunut tavalliseksi flunssaksi oireiltaan.
No kieltämättä on vähän saatu peloiteltua... :-D Muutama vuosi sitten jouduin myös ensiapuun, kun olin oksennusripulitaudissa ja menin niin heikkoon kuntoon.
Sillä vaan mietin, kun muistaakseni jostain luin, että jollain alkoi kurkkukivulla, sit tuli kova kuume ja plörinäoireet? Mut en oo varma, muistanko oikein.
Ap
Meillä kaikilla (4) norot nyt takana ja kyllä myös juuri kurkun karheutta oli ennen ja jälkeen yskän kanssa. Ripulia ei ollut vain oksut.
Kuinka pian alkoi oksentelu tuon kurkkukivun alkamisen jälkeen? Entä kauan sitä kesti?
Kyllä se nyt on menoa sitten! Kohta lentää ripulikakkaa ja oksua kummastakin päästä! Rauhoitu. Ihmisiä on näköjään nyt ihan tarpeeksi peloteltu SUPERNOROLLA. Joku pieraisee niin sen seuraa vältetään vähintään kuukausi.