Koska tämä p*skatalvi oikein loppuu?
Lunta tulee taas, ja kohta se sulaa loskaksi ja jäätyy kaduille, eikä kukaan vieläkään hiekoita. Mitkään liukuesteet ei pysy kengissä, enkä jaksa enää liukastella! Miksi se hiekoittaminen on niin v*tun vaikeaa? Kolme viikkoa olen luistellut ja nyt kun kadut vihdoinkin sulivat, niin ei kun lumipyry kehiin. P*ska maa, p*ska sää.
Kommentit (28)
Kyllä se parin kuukauden päästä alkaa sulamaan.
Jee, hiihtokelit!!
Toukokuun 8.päivä alkaa terminen kevät.
Juhannuksena ollaan plussan puolella, jos hyvin käy.
Kohta sä jo manaatkin p**kaa kesäsäätä, kun kokoajan sataa vettä.
Hommaa kengät jotka pysyy liukkaalla. Talvi on ihan parhautta. Puhdasta, raikasta ja ei nee kereitä.
Vierailija kirjoitti:
Sataisikin. Vihaan hellettä melkein yhtä paljon kuin lunta ja pakkasta. Olisipa aina syksy.
Kyllä täällä kaikki ihan vapaaehtoisesti on. Siitä vaan tikettiä onneen tilaamaan!
Ei silleen toi hiekotushomma on kyllä totta.
Pinkki kristallipalloni sanoo, että nyt on viimeinen pakkasviikko.
Mun mielestä nyt on parhain talvi moneen moneen vuoteen. Sopivasti lunta ja pakkasta, ei ole liukasta ja joka päivä on ihana ulkoilusää, illallakin. Ei niitä kauheita helmikuun pakkasiakaan, tais -18 olla kylmin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä nyt on parhain talvi moneen moneen vuoteen. Sopivasti lunta ja pakkasta, ei ole liukasta ja joka päivä on ihana ulkoilusää, illallakin. Ei niitä kauheita helmikuun pakkasiakaan, tais -18 olla kylmin.
Missä ei ole liukasta? Mitään muuta ei ole ollutkaan kuin liukasta koko talven, välissä vain pieniä taukoja sen aikaa kun lumi pysyy maassa! Sehän tässä on pahinta, tosi kiva yrittää lenkittää koiraa kun saa töpöttää kääpiöaskelin kilometri toisensa jälkeen ja pidätellä henkeään ettei vain kaadu.
Nythän on vasta helmikuu! Ei sen kuulukaan vielä loppua!
Ei ole huonoja kelejä on vain huonot varusteet!
Maaliskuussa se yleensä loppuu etelässä ja länsirannikolla, muualla Suomessa huhtikuussa. Ei siis kovin montaa viikkoa enää mene. En tosin laittaisi vastaan, vaikka loppuisi jo nyt. Johan tuota talvea riittikin ja kun oli valkoinen joulukin ja kun nyt on päivä jo muutenkin niin paljon pidempi kuin mitä se joulunaikaan verrattuna oli, niin voitaisiin hyvin aloittaa jo kevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ei ole liukasta? Mitään muuta ei ole ollutkaan kuin liukasta koko talven, välissä vain pieniä taukoja sen aikaa kun lumi pysyy maassa! Sehän tässä on pahinta, tosi kiva yrittää lenkittää koiraa kun saa töpöttää kääpiöaskelin kilometri toisensa jälkeen ja pidätellä henkeään ettei vain kaadu.
Icebugeista koskaan kuullut? Tänä päivänä varusteet on niin monipuolisia, että keleistä valittaminen on täysin turhaa. Koiran hankkimenkin on oma henkilökohtainen arvovalintasi, jota ei voi kelien syyksi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä "ihanuutta" kestää vielä pari kuukautta. Talvet on suomessa liian pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sataisikin. Vihaan hellettä melkein yhtä paljon kuin lunta ja pakkasta. Olisipa aina syksy.
Sori, mutta syksyä ei voi olla ilman kesää, ihan kuten kevättäkään ei voi olla ilman talvea. Kevät ja syksy ovat siirtymävuodenaikoja, joita ei voi olla ilman sellaista vuodenaikaa, jota kohden luonto on menossa. Yhtenä jatkuvana vuodenaikana voi olla vain kesä tai talvi, mutta ei kevät tai syksy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Icebugeista koskaan kuullut? Tänä päivänä varusteet on niin monipuolisia, että keleistä valittaminen on täysin turhaa. Koiran hankkimenkin on oma henkilökohtainen arvovalintasi, jota ei voi kelien syyksi laittaa.
Tajuatko mitä ne maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä "ihanuutta" kestää vielä pari kuukautta. Talvet on suomessa liian pitkiä.
No ei täällä ole ollut lunta huhtikuussa moneen vuoteen, eikä ole edes mistään Etelä-Suomesta kyse. Parina edellisenä talvena lähtivät lumet jo maaliskuun alussa, sitä edellisenä, eli 2014 jo helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulis ainakin siinä ehtiä siivoomaan ne paskat siitä tieltä...? Itse joudun raskausoahoinvoinnissani pysymään sisällä tai pidättämään henkeä koko matkan, kun niitä haisevia kasoja on joka puolella. Ennen olin koiraihminen luulen, nykyään varmaan joku koiravihaaja. Ainakin sen paskanvihaaja.
Ens keskiviikkona se alkaa.