Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakasta irti - Voxra, Zyban, Champix? Kokemuksia!!

Savuttomaxi ennen kesää
22.02.2017 |

Kellään kokemuksia? Champixilla olen 2x kokeillut, mutta jääneet kesken, kun niistä tullut paha oksettava olo. Vähän kuin pitkä ja lievä aamupahoinvointi päällä koko ajan. Nyt haluaisin onnistua 3. kerralla. Kannattaako sähkötupakka? Mikä lääke paras ym. Kokemuksia entisiltä tupruttelijoilta kaipaan.

PS. Moraalikot, kukkahattuiset, "miten joku voi" ja muut tuomitsijat voivat halutessaan oman ketjun aloittaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikennäköistä on tullut kokeiltua, mutta kaiken parhaiten toimii kun vaan lopettaa ja pitää päänsä ilman mitään korvaushoitoja yms.

t. Entinen tupruttelija

Vierailija
2/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lopettanut sekä Zybanilla että Champixilla, lopullinen lopetus onnistui Champixilla, Zybanin jälkeen oli pari vuotta polttamatta kunnes retkahti taas. Champixin jälkeen ollut nyt jo 6 vuotta polttamatta.

Hän ei pitänyt kummastakaan lääkkeestä koska aiheutti jonkinlaista omituista oloa, molemmat tekivät unesta kevyttä ja unia oli paljon enemmän. Kumpikaan ei myöskään sopinut alkoholin kanssa, eli jos hän joi alkoholia oli humala voimakkaampi ja ei hän oikein ollut oma itsensä. Silti sekä hän itse että minä olemme olleet tyytyväisiä että Champixilla se vihdoin onnistui. Kylmää kalkkunaa hän kokeili varmaan viisi kertaa, ja ilman apuvälineitä pisin, piinaava jakso mitä oli ilman tupakkaa oli 5 viikkoa ja silloin jo toivoin että alkaisipa polttaa uudestaan kun oli vaan koko ajan hermo niin hemmetin kireällä hänellä. Lääkkeiden avulla ei ollut hermot kireällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zybania kokeilin, mutta ei auttanut. Ongelma oli se, että kun teki mieli mennä hakemaan kioskilta tupakkaa, niin menin, vaikka ohjeen mukaan olisi jo pitänyt olla polttamatta.

Lopetin tupakoinnin nikotiini-inhalaattorilla, jota imin aina kun halusin mennä tupakalle. Siis silloin kun päätin, että aloitan lakon sittenkin vasta huomenna / poltan vielä yhden askin / ei tästä mitään tule ymv. fiilikset. Aina kun tuli tuollainen ajatus, iskin inhalaattorin huuleen ja imin kunnes ajatus katosi.

Vierailija
4/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zybania kokeilin, mutta ei auttanut. Ongelma oli se, että kun teki mieli mennä hakemaan kioskilta tupakkaa, niin menin, vaikka ohjeen mukaan olisi jo pitänyt olla polttamatta.

Lopetin tupakoinnin nikotiini-inhalaattorilla, jota imin aina kun halusin mennä tupakalle. Siis silloin kun päätin, että aloitan lakon sittenkin vasta huomenna / poltan vielä yhden askin / ei tästä mitään tule ymv. fiilikset. Aina kun tuli tuollainen ajatus, iskin inhalaattorin huuleen ja imin kunnes ajatus katosi.

Nikotiini-inhalaattori? Onko sama kuin sähkötupakka??

Vierailija
5/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhöyryke. 30-vuotinen tupakanpoltto loppui viikossa täysin kivuttomasti.

Vierailija
6/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zybanin avulla olin jo todella lähellä, mutta se aiheutti niin pahaa unettomuutta, että oli pakko lopettaa kuuri kesken. 

Sähkötupakalla sitten vihdoin irti. Mies lopettanut myös sähkötupakan avulla. Hän käyttää sitä edelleen, itse olen raskaana ja lopettanut siis senkin. Oikein tiukan paikan tullen jauhan hetken nikotiinipurkkaa... 

Vierailija
7/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiini-inhalaattori? Onko sama kuin sähkötupakka??

Ei ole sama. Inhalaattori kuuluu samaan sarjaan kuin nikotiinilaastari, nikotiinipurukummi ja nikotiini-imeskelytabletti.

Vierailija
8/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuska on hyvä lääke,siihen

Vierailija
9/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää vois toimia minulla.

Vierailija
10/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakkaa suosittelen, nyt Suomessakin muuten saa myydä nikotiininesteitä kivijalkakaupoissa. Valitse kuitenkin kunnollinen laite, halvan pikkutikun kanssa menee hermot. Lisäksi n. 18mg nikotiininestettä alkuun, määrää saa pudotettua nopeasti ja kivuttomasti.

Itse lopetin sähkötupakalla, vaikka ei ollut edes tarkoitus lopettaa, hankin sen vain sisäkäyttöön, kun parvekkeella kiellettiin tupakointi. Nyt olen ollut vuosia polttamatta, eli varmana onnistuu jos on vielä motivaatiota.

Vierailija
11/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkötupakkaa en kyllä suosittelisi, koska siinä addikti itse annostelee "huumeensa". Parempia noi korvaushoitto tuotteen, niissä kun nikotiinin saanti jää selvästi pienemmäksi (ja isommasti annostettuna aiheuttaa pahaa oloa). Toki sätkykin parempi, kun perinteinen tupakointi.

Itse lopetin inahalaattorilla, se oli pari kuukautta joka paikassa matkassa ja jäi viimein itsestään pois.

Vierailija
12/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkötupakkaa en kyllä suosittelisi, koska siinä addikti itse annostelee "huumeensa". Parempia noi korvaushoitto tuotteen, niissä kun nikotiinin saanti jää selvästi pienemmäksi (ja isommasti annostettuna aiheuttaa pahaa oloa). Toki sätkykin parempi, kun perinteinen tupakointi.

Itse lopetin inahalaattorilla, se oli pari kuukautta joka paikassa matkassa ja jäi viimein itsestään pois.

Samaan sarjaan menee myös nuuska, sikarit yms tuotteet. Tietenkin jos on vain tarve lopettaa tupakointi ja jatkaa nikotiiniriippuvuutta, ni silloin noi on myös hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
13/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan sarjaan menee myös nuuska, sikarit yms tuotteet. Tietenkin jos on vain tarve lopettaa tupakointi ja jatkaa nikotiiniriippuvuutta, ni silloin noi on myös hyviä vaihtoehtoja.

Nikotiini on se pienin paha tupakassa ja mielestäni verrattavissa kofeiiniin, joten sen lopettaminen ei ole ykkösjuttu tupakointia lopettaessa. Ja kuten sanoin, sähkötupakan kanssa sen määrää voi pienentää helposti. Itselläni oli aluksi 18 mg, sitten 12mg, 6mg ja lopulta nolla. Tuolloin sähkötupakkaan siirtyessäni laitteet eivät olleet kovin tehokkaita ja silloin kurkkutuntumaa haettiin korkeammalla nikotiininmäärällä. Nykyään en tiedä ketään joka uusilla laitteilla edes pystyisi alkusysäyksen jälkeen käyttämään paljon yli 6mg nesteitä.

Itse en enää käytä sähkötupakkaa muuten kuin viihteellä, mutta en siitä aio luopua, mieluummin käytän sitä kuin aitoa tupakkaa himon iskiessä.

Vierailija
14/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikotiini on se pienin paha tupakassa ja mielestäni verrattavissa kofeiiniin, joten sen lopettaminen ei ole ykkösjuttu tupakointia lopettaessa. Ja kuten sanoin, sähkötupakan kanssa sen määrää voi pienentää helposti. Itselläni oli aluksi 18 mg, sitten 12mg, 6mg ja lopulta nolla. Tuolloin sähkötupakkaan siirtyessäni laitteet eivät olleet kovin tehokkaita ja silloin kurkkutuntumaa haettiin korkeammalla nikotiininmäärällä. Nykyään en tiedä ketään joka uusilla laitteilla edes pystyisi alkusysäyksen jälkeen käyttämään paljon yli 6mg nesteitä.

Itse en enää käytä sähkötupakkaa muuten kuin viihteellä, mutta en siitä aio luopua, mieluummin käytän sitä kuin aitoa tupakkaa himon iskiessä.

Sähkötupakan nikotiinista ei imeydy kuin hyvin pieni osa.

Noilla purukumeilla ja muilla ei mitään tee, pillerit ei ole kaikille terveellisiä haittavaikutusten vuoksi jotka voi olla hyvinkin vakavia.

Luja tahto lopettaa on parhain keino, apuna voi käyttää pahimpaan himoon sähkötupakkaa tai nuuskaa, nämä toimi mulla.

Vierailija
15/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkötupakka ??????????

-- rahaa menee vähemmän.   10 ml kestää 3-5 päivää. Itse tehtynä maksaa 0,50-1.00 euroa

-ei tule sisälle ja ulos tumppeja ja tuhkaa. Ei silleen sotke paikkoja.

- ei kellastuta seiniä. Palovaroitinkaan ei siihen höyryyn reagoi ( kokeiltu)

-ei haise vaan jotkut tuoksuu jopa hyviltä ( pipari, vanilja , karkki yms.

-tietyt tuntemukset katosiva aika pian, joita tupakka taas aiheutti.

- töissä kukaan ei valita että haisen röökille. Ei edes asiakkaat.

- on kai se paloturvallisempikin( siis ainakin vähän ) ???????????????????

Vierailija
16/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippelitietona: vain n. kolmasosalle tupakoijista kehittyy fyysinen riippuvuus nikotiiniin. Muilla lopettamista vaikeuttaa lähinnä tapariippuvuus.

Vierailija
17/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2084237/Nicotine-patches-bran…

The latest study – by the Harvard School of Public Health and the University of Massachusetts, Boston – investigated patients who gave up smoking between 2001 and 2006.

It concluded: ‘The main finding is that persons who quit relapsed at equivalent rates, whether or not they used nicotine replacement therapy to help them in their quit attempts, in clear distinction to the results of randomised clinical trials.’

Tutkimuksesta selviää, että nikotiini on huono lääke nikotiiniriippuvuuden lopettamiseen ja parhaiten tai aivan yhtä hyvin (molemmissa tapauksissahan tuo sama päätös on tehty) toimii kun vaan lopettaa polttamisen.

Australian tilastoja (kuva)

Muutama tupakoinnin lopettanut kaveri on kehunut Allen Carrin kirjaa "Stumppaa tähän" lopettamisensa avaintekijänä.

Vierailija
18/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka lääkkeillä olisi onnistunut. Minä vain päätin lopettaa, kärvistelin pari vuotta ja pääsin yli himosta. Jälkikäteen tuntuu helpolta, mutta sitä se ei tosiaankaan ollut. Nyt jo yli 20 vuotta tupakatta.

Vierailija
19/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nippelitietona: vain n. kolmasosalle tupakoijista kehittyy fyysinen riippuvuus nikotiiniin. Muilla lopettamista vaikeuttaa lähinnä tapariippuvuus.

En ollenkaan pidä termistä "tapariippuvuus", koska siitä saa vähättelevän kuvan riippuvuudesta. Kaikki pahimmat riippuvuuden kun on "tapariippuvuuksia".

Kutsut sitä riippuvuutta sitte millä tahansa termillä, ni sen aiheuttaja on nikotiini. Ihan samanlainen "Tapariippuvuus" se on kuin heroinistin tai alkoholistinkin vastaava, ja yksi niistä vahvimmista koukuista.

Jos tarkoitat fyysistä riippuvuutta aiheen aiheuttamiin fyysisiin vieroitusoireisiin, ni fyysiset viekkarit on hyvin pieni osa riippuvuutta kaikilla päihteillä. Fyysiset vieroitusoireet menee melko nopeasti. Kaikkien päihteiden lopettaminen on todella helppia, vaikeinta on olla aloittamatta uudelleen (no alkoholin vikkareihin voi kuolla, jos liian nopeaa yrittää lopettaa, mutta siinäkin itse "krapula" -vaihe on helppo).

Vierailija
20/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapariippuvuudesta vielä, että se "tapariippuvuus" kyllä loppuu melko pian sen jälkeen kun otetaan kyseisestä päihteestä se riippuvuutta aiheuttavan aineen pois. Piikki huumeita käyttävät saattavat vieroittumisen jälkeen piikittää itseensä vettä, mutta kyllä aivot aina nopeasti oppii siihen että kyseinen "tapa" ei enää tuokkaan mielihyvää.

Sama homma tupakoinnin kanssa. Kovin montaa kertaa ei nikotiinittoman savukkeen kanssa tule käytyä räntäsateessa "röökillä", se siitä "tapariippuvuudesta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan