Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä hinnalla ostaisit vaatteita ja asusteita kirpparilta?

Vierailija
22.02.2017 |

Olen viemässä vaatteita, kenkiä, laukkuja, kenkiä ja jotain pientä tavaraa kirpparille ensi viikolla. Millä hinnalla tuotteita kannattaisi myydä?

Mukana siis takkeja, jakkuja, nahkalaukkuja ja niin edelleen. En ole aiemmin vienyt, joten olisi kiva kuulla kokeneemmilta asiasta. :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokenut kirppistelijä. Kallein maksamani hinta on ollut 80 euroa untuvatakista. Istuvista housuista voin maksaa 20 euroa, kauniista mekosta viitisen kymppiä. Puhun nyt moitteettomassa kunnossa olevista vaatteista, jotka ovat hyväksi havaittua merkkiä. Ja jos näen kojussa yhdenkin tahraisen/likaisen vaatteen, kävelen saman tien ohi. Nyppyisen neuleen saatan ostaa ja siistiä leikkurilla, jos se on luonnonkuitua.

Joku toinen taas maksaa max. 2 e ja ompelee tahran päälle kukkasen. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
2/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu NIIN paljon tavarasta. Olen ehkä vähemmistössä, mutta maksan mielelläni hyvästä käytetystä sisävaatteesta ainakin 5-10e, se että vaate on ollut joskus jonkun toisen päällä ei alenna arvoa mielessäni ihan mitättömäksi. Jos vaate on sellainen että sen arvo taas liikkuu kymmenissä senteissä, en luultavasti halua sitä edes ilmaiseksi.

Riippuu myös kirpparipaikasta ja vaatteittesi kohderyhmästä. Nuoret, trendikkäät kaupunkilaisaikuiset suosivat paljon 2nd hand -vaatteita joten tämmöisestä nykypäivän tavarasta voi pyytää enemmänkin. Jos vaatteesi ovat ovat enemmän keski-ikäisen ulkoiluvaatetta, niin näitä kirpparilta ostavat eivät ole valmiita maksamaan samalla tavalla vaan ovat nimenomaan halpojen vaatteiden perässä.

Eli kerro vähän tarkemmin (koko/tyyli/ikä/alue) niin voin miettiä tarkemmin.

T. Kirppishiiri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! :)

Tuotteeni ovat osa tosi laadukkaita (esim. Ralph Laurenia), mutta suurin osa Zaraa tai Mangoa plus muuta vastaavaa. Kaikki ovat ehjiä ja osa lähes käyttämättömiä. Olen ollut hieman shoppailuhullu. En enää.

Onko kirpparipaikalla väliä? Itse myyn Helsingin Kallion eräällä kirpparills tuotteita.

-AP

Vierailija
4/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siististä paitapuserosta olen maksanut 7 euroa, villapaidasta 10-15 euroa.

1 eurolla löydetty kiva kesäpusero.

Villakangashousuista 2.5 euroa, korjasin itse ratkenneet saumat, olisin voinut maksaa enemmänkin.

Vierailija
5/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri huomasin 2 vastauksen! Olen siis 28v ja koko on 34-38 tai xs-m. Kengät 38.

Kohderyhmän luulisin olevan about 20-30v.

Kalliosta olen varannut kirpparipaikan.

Vaatteet ovat hyväkuntoisia ja ei mitään riepuja. Omasta mielestäni ainakaan. 😅

-ap

Vierailija
6/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa on varmaan yhdet Suomen parhaista saumoista saada tavara kiertämään, siellä asuu paljon sen henkistä väkeä. Kyllä merkkivaatteista tai hyvistä materiaaleista tehdyistä perusvaatteista voi pyytää vähän enemmänkin, helposti maksaisin esim. silkkisestä kauluspaidasta kympinkin.

Jos Zara ja Mango -tavara on ultratrendikästä, ensi vuonna vanhan näköistä, niin niistä ei ihan noin paljoa voi pyytää. Kirppiksilläkin käyvät parhaiten kaupaksi hyvälaatuiset perusklassikot.

Ja ehdottomasti silitetyt ja siististi asetellut vaatteet. En koske koskaan tikullakaan sekaisiin rytöläjiin ja ryppyisiin vaatteisiin (joiden laatukin näyttää yleensä siltä että näin näitä pidettiin kotonakin). 

Vierailija
7/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kunto, siisteys ja laatu ratkaisevat, paljonko tavarasta maksetaan. Se hyvä kunto vaan tuppaa olemaan aika ympäripyöreä käsite. Kannattaa myyjän miettiä, voisiko itse vielä käyttää jotain vaatetta, jos se olisi sopivan kokoinen ja muutenkin mieluisa. Jos vaate ei kelpaa enää itselle, niin tuskin se kelpaa muillekaan muuta kuin muutamalla kymmenellä sentillä.

Kenkiä en käytettynä osta, sillä en halua jalkasientä tai muita tauteja tai oudoksi astuttuja kenkiä. Ja kai sinä puhdistat kengät huolellisesti ennen myyntiin tuomista. Pölyiset ja kuraiset kengät eivät mene kaupaksi. 

Suoraan jostain ulkovarastosta kirpparipöydälle - ei ikinä. Se haju leijuu vastaan jo muutamaa pöytää aikaisemmin. Pese siis kaikki mahdollinen ensin, vaikka tiedätkin, että myös ostaja pesee ostoksensa myöhemmin. Älä käytä voimakkaasti hajustettuja pesu- ja huuhteluaineita. Haisevat pöydät kierrän kaukaa. Sanot ehkä, että ne voi pestä. Niin voikin, mutta pesuaineen lemua ei tahdo saada millään pois. Ja jos myyt jotain, joka ei kestä ehkä vesipesua, esim. villakangastakit, niin tuuleta se kunnolla, sillä villakangas imee itseensä kaikki hajut.

Vierailija
8/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaa tällainen: siistit topit noin 3€, jakut 7-10€, talvitakki 7€, lompakot (guess, raplh lauren) 3,5€, korut 2€, sormukset 0,50€, kesäkengät 3€, niken käyttämättömöt lenkkarit 12€, niken ja adidaksen "kesätossut" 4€, laukut 4-9€, huivit 1-4€?

-ap

Vierailija
9/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaatteet on sellaisia joita edelleen käyttäisin jos sopisi päälle tai olisi vielä omaa tyyliäni.

ns. rytkyt ajattelin viedä recciin, josta ne voi jatkaa matkaansa kierrätyksessä uudeksi tuotteeksi tai muuhun. :)

P.S. Kiitos kaikille vastanneille! Olette olleet suureksi avuksi! :)

T: ap

Vierailija
10/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksellä käytetyistä vaatteista saa parhaan tuoton, eräs ystäväni kertoi että myi kirpparilla merkkipaidan edulliseen hintaan ja hänen kaveri oli sattumalta huomannut saman paidan nettikirppiksellä myynnissä jonkun ajan päästä puolet kalliimpaan hintaan. 

Vierailija
11/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pöydän jo varannut, mutta pitää ehkä jatkossa myös tarkkailla noita nettikirppareita. Kiitos tiedosta 10! :)

T:ap

Vierailija
12/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipurajani takeissa on 20€, kenkiä en osta käytettynä (ellei ole käyttämättömät, silloin kipuraja on 15€), housut maksimissaan 5€, perusvaatteet sitten alle kympillä, usein ennemmin alle vitosella, riippuen tuotteista.

En katso merkkiä, katson tuotteen kuntoa ja sopivuutta itselleni. Ja käytän aika paljon hyödyksi uffin tasarahapäiviä, euron päivinä saa vaikka mitä vaatetta.

Käyn vaatteeni neljä kertaa vuodessa läpi ja niiden inventaarioiden pohjalta sitten hankin ostokset. Kaappini ei siis pursuile vaatteita, kaikki tulee kyllä käyttöön. Joskus oikein harmittaa kun yli viisi vuotta vanha paita on jo siinä kunnossa, ettei se kertakaikkiaan kelpaa enää muuksi kuin lattiarätiksi.

Vierailija
13/13 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin max esim. takki 18€, housut 12,5€, t-paita 4,5€, hame 9€. Ehkä enemmänkin jos olisi oikein mieluinen. Kenkiä, koruja tai laukkuja en pahemmin ostele. Ja liikun esim. Kallion alueella.