Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksesta kysyttävää! (163cm 68kg)

21.02.2017 |

Tarvitsisin apua ja tietoa, vinkkejä jne...!

Olen 18-v nuori nainen, ja tämänhetkiset mitat tosiaan 163cm ja 68kg. Ylimääräistä on omaan makuun ihan liikaa ja haluaisin painaa yhtä paljon kuin kaksi vuotta sitten; ~53kg. Kyselisinkin tässä että miten mun pitäis päivittäin syödä että tää 15kg lähtis kolmessa kuukaudessa vai onko se edes mahdollista? Jos ei niin kuinka paljon mun on mahdollista laihtua kolmessa kuukaudessa terveellisellä syömisellä? Voisin antaa esimerkin ruokavaliosta jota olen ajatellut:

- aamupala: marja+hedelmä-smoothie, pähkinöitä/siemeniä TAI annos kaurapuuroa ja banaani
- lounas: tonnikalapurkki/kananrinta, salaattia, tomaatti, kurkkua, parskaalia, avokadoa jne...
- välipalaksi pilttejä tai hedelmiä
- päivällinen: samantyylistä kun lounaalla
- iltapala: rahkaa, raejuustoa tms. muuta proteiinipitoista (söisin tod. näk. liikunnan jälkeen)

Onko tälläisellä syömisellä mun kokoisen mahdollista saada pois 15kg about kolmessa kuukaudessa?

Laihdutin aikoinaan 14 vuotiaana itseni 68kg -> 49kg ja siinä meni muutama kuukausi. Tosin silloin epäilen että käytöksessäni oli syömishäiriöpiirteitä... Sitä en siis enää halua missään nimessä toistaa, vaan haluan syödä terveellisesti että jaksan opiskella ja liikkua!

Kiitos asiallisista kommenteista ja avunannosta jo etukäteen!

Kommentit (4)

1/4 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni kilo viikossa on maksimi, jota kannattaa tehdä. 

Miksi et syö aamupalalla kananmunaa? Kyllä aamupalallakin voi olla proteiinia. Tuo välipalasi piltti/hedelmä kuulostaa myös aika oudolta. Miksi ei enemmin vaikka rahka, joka vie nälkää?  Kyllä lounaalla voi välillä jotain hiilariakin olla. Tonnikalaa ei kannata syödä kovin montaa kertaa viikossa raskasmetallien takia.

Loppujen lopuksihan kaikki riippuu siitä, että kuinka paljon alle kulutuksen syöt. Laihdutuksessa tärkeintä ei ole vauhti, vaan se, että teet sellaisen ruokavalion, jota oikeasti voit ylläpitää. Mitä hitaampaa sinä laihdut, niin sitä parempi on lopputulos. 

Vierailija
2/4 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista ja vinkeistä!

Tosiaan, kyseessä oli vaan esimerkkiaterioita, kananmuna kuulostaa myös ihan hyvältä vaihtoehdolta!( Muistelen kuitenkin että myös kaurahiutaleissa olis proteiniia, en kyllä mee sanoo varmaks :D )

En oo kauheen kova syömään, joten siks toi välipalaesimerkki oli tollanen. Kuitenkin uskon että jos alan nyt kuluttamaan enemmän, tarvin myös enemmän ravintoa joten rahka voi tosiaankin olla hyvä vaihtoehto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppa kuule nain:

1. Aamupalaksi kananmunavalkuaista ja kasviksia

2. Loppupaivan ateriat salaattia ja kanaa / kasvisruokaa, niin etta 

1) nautit paivassa 1400 kcal 

2) saat proteiinia noin 70gr paiva

3) saat kolmanneksen energiasta (500kcal) rasvasta, mieluiten niista paremmista 

4) syot mieluiten 4krt paivassa, ja paivan hiilarisyominen riisina tai bataattina, 

Vierailija
4/4 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeppa kuule nain:

1. Aamupalaksi kananmunavalkuaista ja kasviksia

2. Loppupaivan ateriat salaattia ja kanaa / kasvisruokaa, niin etta 

1) nautit paivassa 1400 kcal 

2) saat proteiinia noin 70gr paiva

3) saat kolmanneksen energiasta (500kcal) rasvasta, mieluiten niista paremmista 

4) syot mieluiten 4krt paivassa, ja paivan hiilarisyominen riisina tai bataattina, 

Kananmunat syödään keltuaisineen päivineen, ei munan parasta ja ravinteikasta osaa jätetä syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä