Lapsen nimeksi Lena?
Pidän itse tästä kovasti, kaverini mielestä hirveä mutta ei perustele miksi hirveä.
Kommentit (13)
No siis Leenahan se äännettäis ja Leenoja on keski-ikäisissä naisissa varmaan 13 tusinassa!
Oikein kiva, meillä on pieni Lisa-vauva.
Jos sukunimi ruotsalainen niin ok, muuten ei.
No siis Leenahan se äännettäis ja Leenoja on keski-ikäisissä naisissa varmaan 13 tusinassa!
Haluat siis nimetä lapsesi Leninin mukaan?
Kyllä nimen voi ääntää lyhyellä eellä, Lena.
Minust on kiva nimi.
Opettelin aikoinaan ratsastamaan hevoselle, jonka nimi oli Lena.
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, ja olen elämäni aikana törmännyt vain yhteen Leenaan.
Oikein hyvä. En ymmärrä, miksi muka "hirveä". Erikoinen näkemys.
Voisiko toinen nimi olla erikoisempi, esim. Lerssi, Lertsu...?
Mun mielestä Lena on kiva nimi, mutta on kyllä myös Leenakin. Sopivan ehkä sellanen 'mennyt' tällä hetkellä niin ei tuu heti joka lapsella vastaan :) Tykkään kyl tosi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viisikymppinen, ja olen elämäni aikana törmännyt vain yhteen Leenaan.
No suurin osa onkin varmaan jo 6-kymppisiä? Mä olen melkein 5-kymppinen ja tiedän varmaan 20 Leenaa. Suurin osa just noin 60+, pari noin 50-vuotiaita.
Minusta kaunis nimi. Tykkään myös Lisasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sukunimi ruotsalainen niin ok, muuten ei.
Minkä ihmeen takia? Lena ei muuten ole alkujaan ruotsalainen nimi. Ja monissa maissa/kielissä Lena lausutaan 'lena. Saako mielestäsi suomalainen, suomenkielinen suomalaisella sukunimellä antaa lapselleen nimeksi Henri? Kun eihän sekään ole suomalainen nimi.
Hieman venäläisen kuuloinen omasta mielestäni, mutta muuten kiva ja siro.