Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran lenkittämisestä

Vierailija
20.02.2017 |

Minulla on eräs kaveri, joka ei koskaan lenkitä koiraansa. Se on rodultaan iso laumanvartija. Riittääkö koiralle aitaus pihalla liikkumiseen? Onko eläinsuojeluilmoituksen paikka?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta eläinsuojeluilmoitus mikään, koska laki ei vaadi lenkittämään koiria.

Vierailija
2/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä aitaus, mutta ei auta eläinsuojeluilmoituskaan. Vanhempien naapurissa vastaava, 2 isoa koiraa. Äiti niitä sitten lenkittää säälistä välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikin tilanne ärsyttää kun omistaja laittaa faceen koiranhalailukuvia ja muistaa lässyttää miten rakastaa koiraansa. Miksei sitten huolehdi perustarpeista kuten riittävästä liikunnasta. Lastensa kanssa toimii samoin. Halailua ja lässytystä, mutta silti laittaa ne päiväkotiin ja jää itse kotiin.

Vierailija
4/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIstä ap muuten tiedät ettei KOSKAAN lenkitä koiriaan? Jotenkin ihmetyttää, mistä vieras ihminen voi tällaisen edes tietää, jos ei 24 h vuorokaudessä kyttää niiden tulemisia ja menemisiä... Onko siis itse sanonut ettei lenkitä ikinä?

Vierailija
5/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva "kaveri" olet kyllä toiselle... 

Vierailija
6/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lenkittäisi, niin siitä kerrottaisiin fb:ssä välittömästi. Hän on näitä jotka kertoo lähes kaiken somessa, kuvin ja sanoin. Olisi hän ainakin yhden lenkitystiedotuksen laittanut, jos sitä harrastaisi.

En tiedä olenko kiva kaveri, mutta eläimistä ja lapsista pidän ja heidän oikeuksistaan.

Vierailija
7/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIstä ap muuten tiedät ettei KOSKAAN lenkitä koiriaan? Jotenkin ihmetyttää, mistä vieras ihminen voi tällaisen edes tietää, jos ei 24 h vuorokaudessä kyttää niiden tulemisia ja menemisiä... Onko siis itse sanonut ettei lenkitä ikinä?

Ja perus av kommentti, ap puhuukin itsestään..

Vierailija
8/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lenkittäisi, niin siitä kerrottaisiin fb:ssä välittömästi. Hän on näitä jotka kertoo lähes kaiken somessa, kuvin ja sanoin. Olisi hän ainakin yhden lenkitystiedotuksen laittanut, jos sitä harrastaisi.

En tiedä olenko kiva kaveri, mutta eläimistä ja lapsista pidän ja heidän oikeuksistaan.

Koiran lenkittämiset on arkista rutiinia ja pakkopullaa, harvapa niistä mitään fb:hen laittaa. MInäkään en varmaan ole koskaan sitten lenkittänyt koiriani koska fb:ssä ei ole lenkeistä mitään :D 

Vierailija
9/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et oikeasti tiedä hänen koiriensa lenkitylsestä mitään.

Vierailija
10/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi kysyä kaveriltasi, jos hän vaikka antaisi sinun viedä koiransa lenkille?

Vierailija
11/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä. En voi sitä tässä vakuuttaa, mutta olen varma ettei lenkitä. Tuskin jaksaa ulos asti tupakalle ja on todella ylipainoinen. Ehkä miehensä lenkittää. Hyvä jos niin on.

Vierailija
12/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on paljonkin koiria mitkä eivät pääse kunnon lenkille. Täällä naapurustossa on paljon koiria. Ja olen jo vuosien ajan vienyt koiraani 3-4 kertaa päivässä lenkille. Kyllä siinä oppii näkemään ketkä koirat pääsevät lenkille ja ketkä joutuvat tyytymään olemaan pihassa. Lisäksi tapaan näitä naapureiden kyttääjiä ja he vielä auliisti kertovat minulle mitkä naapureiden koirat eivät pääse lenkille. Esim. lapseni kertoi ettei kaverin perhe ulkoiluta koiriaan kun ehkä paristi viikossa. Päästävät vain pihalle. Ja juurikin tästä perheen koirista yksi kyttääjä kertoi ettei ne pääse lenkille. Tässä siis yksi esimerkki. Tuolla kun ulkoilee tuntien ajan päivässä vuosittain niin kyllä sen näkee. Ja mulla ei ole edes joka päivä samat ajat milloin vien koiraani ulos, joten siihenkään ette voi vedota.

Vierailija
13/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä. En voi sitä tässä vakuuttaa, mutta olen varma ettei lenkitä. Tuskin jaksaa ulos asti tupakalle ja on todella ylipainoinen. Ehkä miehensä lenkittää. Hyvä jos niin on.

Eli et oikeasti tiedä koirien lenkityksestä yhtään mitään, et ole edes kysynyt ja pohdit eläinsuojeluilmoitusta. :DDD

Vierailija
14/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koiralla siis iso ja hyvin aidattu piha missä oleskella ja asuu taajaman ulkopuolella? Jos näin niin silloin asia ok, laumanvartija ei kaipaa lenkitystä vaan viihtyy omalla alueellaan reviiriään vahtien, ei siis missään nimessä ole koira jota saisi pitää taajamassa jossain rivarin tai edes omakotitalon pihalla!

Vierailija
15/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten ihan totta, että jotkut ihmiset päivittää FB vain, kun tekee jotain esim just lasten kanssa tai eläintensä kanssa. Älytöntä kulissien ylläpitoa.

Mulla on muutamia tuommoisia "kavereita" ja toisinaan riepoo ihan älyttömästi. Yksi on seinänaapuri.. sitä kun on kolmatta päivää kuunneltu ja puututtukin heidän kännitappeluihin, niin sitten seuraavana päivänä on idyllikuvia FB.. kuinka tekevät perheenä ruokaa, lapset pääsee leffaan, hoploppiin ja on kiloittan herkkuja. Nykyään ne osaa käyttääkin sitä jo.. Nää lapset on meillä paljon, että kuulin kun nuorin selitti, että seuraavan kerran kun ne tappelee, niin hän pyytää uuden läppärin.

Lähti juttu harhailemaan, kun suututtaa niin. Heillä on myös koira, jota ei koskaan lenkitetä. Sorry kyllähän se koskaan lenkitetään, se kerran kaksi kuussa. Yleensä se päästetään tuohon takapihalle koulun jälkeen hetkeksi tarpeilleen ja sama yöllä. Aamulla sentään käyvät metsässä kääntymässä. Koirastakin löytyy hellusia idyllikuvia FB ja tietenkin silloin, kun nuo lähtevät sen kanssa 50 metriä pidemmälle pihapiiristä. Hiton lihava ja kiukkunen koira.

En mä niitä 24/7 seuraa, paljon tässä näkee kyttäämättäkin ja kuulee liiankin kanssa.

Vierailija
16/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, Suomessa on eläinsuojelu todella lapsen kengissä. Jos koiralla päällisin puolin on kaikki hyvin, ruokaa, vettä ja puhdas koti ja pääsee tarpeilleen pihalle, niin asia on ok.

Naapurin koiran pidosta on tehty useita ilmoituksia. Mä yhden ja toiset naapurit neljä. Heille lähetettiin nippu koirainfoa, josta tuo perhe tietty suuttui, että heitä käydään noin törkeesti neuvomaan. Kyllä he koiraihmisinä tietää nämä asiat.

15

Vierailija
17/17 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voisi kysyä kaveriltasi, jos hän vaikka antaisi sinun viedä koiransa lenkille?

Muuten voisin, mutta riittää tuota kävelyä jo oman koiran ja taaperon kanssa kolme kertaa päivässä. Illat olen töissä. Viikonloput haluan viettää perheeni kesken. Toisaalta olen sitä mieltä että jokainen kantakoon vastuun lemmikeistään, mitä itselleen ottaa. Esim. masentuneille ei saisi edes antaa koiraa, kun itsestään huolehtiminen tulee ensin ja sitten vasta lapset ja eläimet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi