Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei me kutsumatta tulla.."

Vierailija
20.02.2017 |

Nähtiin kaverin kanssa piiitkästä aikaa ja hän ihmetteli, kun ei olla käyty kylässä. Sanoin, että ei me kutsumatta tulla ja vaikutti suuttuvan. Lopetti sitten keskustelun siihen ja lähti jatkamaan matkaansa. Me ollaan kyllä heitä pyydelty kylään, kun ollaan nähty jossain, mutta ilmeisesti meidän olisi sitten pitänyt oma-aloitteisesti tuppautua heillekin vai miten muuten tuon voi ymmärtää? Vai olisiko pitänyt ottaa small talkina, eli ei kommentoida mitenkään?

Olipa erikoinen tapaaminen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyly sanavalinta. Olisit sanonut, "olispa kiva käydä pitkästä aikaa. Ollut kiireitä ja oon odotellut kutsua. Koska kyläiltäis?"

Vierailija
2/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tietysti ap:n sanavalinnassa hiomisen varaa, mutta henk.koht. minua ärsyttää ihmiset, jotka tavatessa suoltaa sitä liirumlaarumia "pitäs tavata, tulkaa kylään, nähhään pian" ynnä muuta blaa, blaa, blaata tarkoittamatta mitään! Jos itse tekevät valinnan, että ei oteta yhteyttä, eikä esitetä kutsua, niin sitten ei nähdä!

Minulla on juuri yksi tuttu, joka pitkän ajan jälkeen aloitti just tuon litanian "eipä olla nähty pitkään aikaan ja pitää nähä". Sanoin, että "minun pitäs varmaan alkaa tässä nääsnääs jappasemaan, että no eipä olla ja elämä on niin hektistä ja tavataanpa pian, mutta kun tämä nyt on sinun puolella tämä juttu, sillä muistaakseni minä olen viimeksi ehdottanut, että saako tulla käymään, mutta, kun seukkasit niin tiiviisti, että ei sopinut ja minä myöskin kutsuin sinut ja poikakaverisi kylään, mutta ette tulleet, joten en aio alkaa tähän lirtugiaan mukaan".

Ei ollut ihan semmoinen vastaus kuin odotettiin! Tällä kaverilla on juurikin tapana toimia niin, että yhteyttä pidetään, kun se itselle sopii ja itse siitä jotenkin hyötyy ja hänellä on myös ollut tapana häipyä kaveripiiristä,  kun uusi seurustelukumppani tulee kehiin ja, sitten jos ja kun tuo seurustelu katkeaa, niin sitten ollaan ihan yksin ja itsekseen. Ja hän on useamman kerran jättänyt kaikki ystävät/kaverit pois elämästään, kun hän suuntautuu uuden miesystävänsä olemassa olevaan kaveripiiriin, joka usein sitten eron tullessa jää sen miehen kavereiksi.

Niin makaa kuin petaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti suutahtavan = oli valtavan helpottunut!

Vierailija
4/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoselta aika tylyä tekstiä tuttavalleen, tai entiselle sellaiselle kai. Minä ainakin väistyisin kiireen kaupalla takavasemmalle, jos joku tuttava latoisi tuollaisen litaskan päin naamaa.

Eihän nykyään mennä kutsumatta kylään, ei enää edes maalla, missä se oli aika pitkään varsinkin vanhempien ihmisten parissa tavallista. Nyt kaivetaan kalenteri esiin kadunkulmassa ja selataan monen viikon päähän, että "tuolla näyttäisi olevan tunnin verran tyhjää. Tulkaa silloin kahville." Tuollaiset kahvikupillisen ajan kestävät pistäytymiset ovat aika tympeitä. Ei siinä ehdi kuulumisia vaihtaa. Minä olen lakannut kutsumasta juurikaan vieraita, vaikka aikaa olisikin - ilman kalenteriakin. Harvoin myös noudatan kutsua, jos vähänkin epäilen, ettei se tule suoraan sydämestä ja todellisesta halusta tavata. Joskus ennen olin niin sinisilmäinen, että uskoin jokaisen kutsun olevan sellainen ja noudatin sitä, mutta muutaman todella tönkön vierailun jälkeen "silmäni avautuivat".

Vierailija
5/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai me ollaan sitten outoja kun meidän suvussa ja kaveripiirissä ei ole tapana nuo kutsumiset. Vaan soitetaan ja kysytään että sopisko tulla käymään päivänä x ja jos se ei sovi, niin sovitaan yhdessä joku molemmille sopiva päivä.

Vierailija
6/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selvä kulttuuriero. Aloittaja ei kerro tarkemmin, ovatko hän ja kaveri kotoisin eri puolilta Suomea, ja missä nyt asuvat.

Joillakin seuduilla on tapana kylästellä ilman eri kutsuja. Siellä sitten ihmetellään, että kumma kun ei ole sitäkään näkynyt...

Toisaalla taas on ehdottomasti odotettava kutsua ja on täysin sopimatonta mennä ilman, kutsua ja jos ei ihan syntiä tai rikollista, niin ainakin kerrassaan kamalaa mennä yllättäen.

Vierailija
7/8 |
20.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on selvä kulttuuriero. Aloittaja ei kerro tarkemmin, ovatko hän ja kaveri kotoisin eri puolilta Suomea, ja missä nyt asuvat.

Joillakin seuduilla on tapana kylästellä ilman eri kutsuja. Siellä sitten ihmetellään, että kumma kun ei ole sitäkään näkynyt...

Toisaalla taas on ehdottomasti odotettava kutsua ja on täysin sopimatonta mennä ilman, kutsua ja jos ei ihan syntiä tai rikollista, niin ainakin kerrassaan kamalaa mennä yllättäen.

Missä päin Suomea on mitkäkin tavat? Kiinnostavaa, en ole huomannut.

Vierailija
8/8 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea on mitkäkin tavat? Kiinnostavaa, en ole huomannut.

No meillä päin ainakin on aivan normaalia mennä kutsumatta kylään. Meillä on aina kaapissa vierasvaraa siltä varalta. Tykkään että vieraita käy ja käymme itsekin kyläilemässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi