Kymmeniä kiloja laihduttaneet, miten saitte estettyä ihon roikkumisen?
Otsikossa kysymys oikeastaan olikin. Mulla on kaiken kaikkiaan noin 50kg ylipainoa ja nyt olen saanut pois 20kg. Ns. laihdutus on ollut maltillista enkä edelleenkään tavoittele mitään nopeaa painonpudotusta. Ei nämä kilot hetkessä ole tulleetkaan..
Elämäntaparemontin ym. alusta saakka olen kuivaharjannut ihoa sekä rasvannut sen säännöllisesti lisäksi tehnyt kotona lihaskuntoharjotteita. Tiedän, että salilla saisi varmaan parempia tuloksia, se vaan on lähes mahdotonta rahan, pitkien työpäivien ja pitkän matkan salille takia. Käyn myös 5-7kertaa viikossa kävely/hölkkälenkeillä.
Onko vielä jotain muuta, millä voisi yrittää ehkäistä ihon roikkumista? Ihon kiristysleikkaus on mulle se viimeinen vaihtoehto, haluaisin ainakin yrittää välttää sen.
Kommentit (9)
En saanut, vaikka laihdutin vain 25 kg. Nopeasti Cambridgella tosin. Alavatsalla on ollut laihdutuksen jälkeen tyhjä ihopussukka joka roikkuu häpykummun päällä. Lisäksi naamaan tuli, kun pyöristyneet posket laihtuivat, ihopussitukset leukaperien alle ja siihen missä kaksoisleuka ennen oli.
Laihduin n 25 kg puolessa vuodessa. Jumppasin päivittäin, fillaroin ja en syönyt makeaa, muutenkin syöminen jäi vähemmälle.
En itse edes huomannut mitään, ulkomailla asuva työkaveri huomasi kun tuli käymään Suomessa.
Tahti oli niin maltillista, ei jäänyt mitään.
Ei sitä millään harjauksella ja rasvalla saa estettyä, se tulee jos tulee. Geeneistä ja ihotyypistä ja iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Laihduin n 25 kg puolessa vuodessa. Jumppasin päivittäin, fillaroin ja en syönyt makeaa, muutenkin syöminen jäi vähemmälle.
En itse edes huomannut mitään, ulkomailla asuva työkaveri huomasi kun tuli käymään Suomessa.
Tahti oli niin maltillista, ei jäänyt mitään.
No ei kilo viikossa kovin maltillista ole, suositeltu laihtumisvauhtihan on 0,5kg viikossa.
Hyvin roikkuu, ei voi mitään. Onneksi ei sentään mitään missään polvissa asti, kuten erään tv-dokkarin naisella. Suuri nahkapussi, kuin valtaiset kivekset, pläjähteli pohkeita vasten. Ja oli sen nimennytkin, Fred, joka leikkauksella poistettiin Hui hirvitys!!!
Mutta siinäpä muistuttavat ylensyönnistä. Kalliit on laulujen lunnaat. Tosin masennus oli aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä millään harjauksella ja rasvalla saa estettyä, se tulee jos tulee. Geeneistä ja ihotyypistä ja iästä kiinni.
No mä oon vahvasti sitä mieltä, että omalla kohdalla ainakin kuivaharjaus jossain määrin ehkäisi ihon roikkumista. Heti kuivaharjauksen aloitettuani huomasin ihossa eron ja vaikka laihdutin 40v ikäisenä 40kg niin ei jäänyt iho roikkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä oon vahvasti sitä mieltä, että omalla kohdalla ainakin kuivaharjaus jossain määrin ehkäisi ihon roikkumista. Heti kuivaharjauksen aloitettuani huomasin ihossa eron ja vaikka laihdutin 40v ikäisenä 40kg niin ei jäänyt iho roikkumaan.
Todennäköisesti sulla olisi ollut näin ilman kuivaharjaustakin.
Hidas painonpudotus on parempi, ehtii keho paremmin mukaan eikä jää roikkumaan niin pahasti.
Itse laihdutin vain 15kg ja kaulalla, leuan allan sekä vatsalla on hieman löysää. Vatsan rypyt eivät haittaa, mutta kaulan ja leuanalusen löysyys häiritsee tosi paljon :/ olen 38-vuotias.
Varmaan enemmän geeneistä kiinni miten elastista iho on. Toki rasvauksesta ja kuivaharjauksesta ei ole haittaakaan.