Miksi 6v poika yrittää koko ajan puuttua meidän aikuisten keskusteluihin?
Se on todella ärsyttävää, sillä kun me aikuiset puhumme vain aikuisille kuuluvia asioita, niin poika tulee aina kyselemään kaikkea tyhmää ja sellaista, mikä ei todellakaan hänelle kuulu. Kun esimerkiksi puhuimme vaimoni, veljeni ja veljen vaimon kanssa nudistirannoista, niin poika tuli kyselemään, että "Miten niin sellaiset rannat pitäisi kieltää? Entä miksi on kamalan näköistä, jos siellä ihminen pyllistää" jne. Sitten hän vain jatkoi jankutusta ja kyselyä, vaikka sanoimme hänelle monta kertaa, että asia ei kuulu hänelle.
Kommentit (30)
Jaahah, että provo se sitten olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen tiedonhalu pitäisi tukahduttaa?Uteliaisuus on merkki älykkyydestä.
Eli aikuiset vain lakkaa keskustelemasta lapsen läsnäollessa? Mitenhän se lapsi sitten oppii itse keskustelemaan ja tietämään keskustelun säännöt? Vai pitääkö aikuisten käydä keskustelut jossain eristetyssä huoneessa ja jättää lapsi kokonaan ulkopuolelle tilanteesta?
Niin, eikö olekin hassua, että ensin lasten pitää olla hiljaa 15 vuotta, ja sitten ihmetellään kun he eivät puhu asioistaan.
Taidat olla vähän tauno, jos sinusta lapsi ei saa puhua ikinä, jos hänen pitää joskus antaa aikuisten keskustella aikuisten asioita ilman jatkuvaa kyselyä ja keskeytyksiä.
Kyllä se on erinomainen taito oppia sekin, en minäkään aikuisena kysele ja keskeytä jatkuvasti jos seurassani olevat toiset aikuiset keskustelevat jostakin asiasta mistä en itse tajua mitään. Jonkun kysymyksen voi ehkä johonkin väliin heittää, mutta jos se aihe on sellainen etten tiedä mitään, niin ihan turha häiriköidä toisten keskustelua. Ottaa selvää/kysyy sitten jälkeenpäin toiselta keskustelijalta vaikka jos vielä muistan ja jos sattuu kiinnostamaan.
Ei olleet edes tyhmiä kysymyksiä.
Itse olet tyhmä jos et osaa vastata noin helppoihin.
Taitaa lapsi olla sinua älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli aikuiset vain lakkaa keskustelemasta lapsen läsnäollessa? Mitenhän se lapsi sitten oppii itse keskustelemaan ja tietämään keskustelun säännöt? Vai pitääkö aikuisten käydä keskustelut jossain eristetyssä huoneessa ja jättää lapsi kokonaan ulkopuolelle tilanteesta?
Lasten läsnäollessa jutellaan sellaisista aiheista jotka ovat lasten korville sopivia ja
lapset saavat halutessaan osallistua keskusteluun. Jos halutaan olla vaan aikuisten kesken, niin sitten viedään lapset hoitoon, ja jos jatkuvasti halutaan olla vaan aikuisten kesken niin sitten pitää jättää lapset tekemättä.
Mutta tietysti tämä oli trolli, niinkuin toivottavasti samansuuntaiset kommentoijatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten läsnäollessa jutellaan sellaisista aiheista jotka ovat lasten korville sopivia ja
lapset saavat halutessaan osallistua keskusteluun. Jos halutaan olla vaan aikuisten kesken, niin sitten viedään lapset hoitoon, ja jos jatkuvasti halutaan olla vaan aikuisten kesken niin sitten pitää jättää lapset tekemättä.Mutta tietysti tämä oli trolli, niinkuin toivottavasti samansuuntaiset kommentoijatkin.
Että lapset aina hoitoon, jos kylään on tulossa aikuisvieraita. No sepä vasta tervettä menoa onkin. Ja että vanhemmatkaan ei saa koskaan puhua ja esim. suunnitella asioita ilman jatkuvaa keskeyttämistä? Lässynlää oikeasti, ei ne lapset siitä rikki mene, että niille joskus sanoo, että nyt aikuiset puhuu, odota omaa vuoroasi.
Tällainen tilanne oli vastikään yhden lapsen kanssa, me aikuiset suunnitellimme retkeä, kun lapsi jatkuvasti keskeytti sillä seurauksella ettei saatu mitään suunniteltua. Pakko siinä oli ärähtää, että nyt hiljaa ja odota että saadaan asia sovittua ja vasta sitten intoile/kysele. Olis varmaan palstamammojen mielestä pitänyt jättää retki tekemättä, kun ei voitu lasta ottaa mukaan siihen suunniteluunkaan, kun eihän ymmärtänyt mitäänn esim. aikataulusta tai muista järjestelyistä.
Oikeasti se on hiton ärsyttävää, kun tuo poika ei usko, että aikuisten asioihin ei saa puuttua. Kun hän löysin minut ja mieheni rakastelemasta, niin hän ei millään meinannut jättää meitä rauhaan, vaan vain jankutti koko ajan, että "Mutta mitä te teette, näyttäkää nyt että mitä te teette siellä peiton alla".
Oon tätä mieltä kerta ette pysty hyväksyy lapsi on lapsi niin älkää tehdä seksiä että teille tulee utelias lapsi... Kerta voitte tajuta että tekin olitte lapsia ja teitäkin hyssyteltiin jos utelitte jotakin. Ooh, voi luoja!
S4474N4 kirjoitti:
Oon tätä mieltä kerta ette pysty hyväksyy lapsi on lapsi niin älkää tehkö seksiä että teille tulee utelias lapsi... Kerta voitte tajuta että tekin olitte lapsia ja teitäkin hyssyteltiin jos utelitte jotakin. Ooh, voi luoja!
On olemassa normaalia kyselyä ja ei normaalia. Jatkuva kyseleminen tauotta ha jankkauksella ei ole normaalia. Ap:n tapauksessa kysymykset vaikuttivat johdonmukaisilta ja järkeviltä. Se vähän riippuu siitä mitä kysellään ja millä tavalla onko normaalia ikätasoon nähden.