Paineen tunne ohimolla ja päässä
Mistä voi olla kyse?
On ollut jo pitkään tätä vaivaa, mutta nyt rupesi tuntumaan voimakkaasti. Ohimolla siis tuntuu paine, ei juurikaan kipua/särkyä mikä säteilee välillä päälaellekin.
Niskajumista olen käynyt lääkärin luona muutamia kuukausia sitten, mutta käynti oli sen 5min ja lääkäri tokaisi vain että ota panadollia. Se siitä sitten, mutta panadoliakaan en haluaisi ikuisuutta syödä eikä se myöskään paineen tunnetta poista, eli en tiedä johtuuko satunnaisista hartija jumituksesta tämä.
Auttaisiko aspirin?
Onko teillä ollut vastaavaa, mistä teillä on ollut vaivassa kyse?
Voiko verenpaineen nousu vaikuttaa näin?
Minulla on varmaan pahentunut paniikkihäiriö, koska olen viimeisen vuoden ajan ollut tosi stressaantunut ja sen vuoksi en ihmettelisi yhtään jos verenpaineeni olisi korkea.
Olen pian 25 vuotias ja tupakoin aika vähän koska sitä kumminkin joku kysyy.
Odotan innolla vastauksia,neuvoja tai vertaistukea typerään vaivaan!
Kommentit (4)
Minulla stressi, kahvi, tupakointikin kyllä aiheuttavat paineen tunnetta päässä. Säikähdin aluksi että jotain vakavampaa olisi, mutta kyllä siinä muutakin olisi pitänyt ilmetä. Ota burana tai aspirin niin helpottaa. Ainakin minulla auttaa.
Mulla tota samaa mutta ilmenee pääsääntöisesti jännittäessä/paniikin kera, eli jos sinulla ilmenee kun jännittää niin älä huoli turhia, johtuu tuosta niskajumista. Rupea pyörittelemään hartioita/jumppaamaan päivittäin niin helpottaa.