Läpäisevätkö siittiöt kohdunnapukan vain muutamana päivänä kierrosta?
Tyhmä kysymys, mutta voivatko siittiöt päästä perille kohtuun ja munanjohtimiin myös niinä päivinä kuusta, kun kohdunnapukka on kova ja kiinni eikä vielä/enää ole hedelmällisen liman aika?? Eli meneekö rakastelu lapsensaantimielessä " hukkaan" muulloin kuin niinä muutamana päivinä oviksen aikoihin?
Entä estääkö vai edistääkö limatulppa siittiöiden kulkua? (Siis se valkoinen limaklöntti, joka miltei napsahtamalla irtosi ja putosi pönttöön pissillä käydessä kp 14 tässäkin kierrossa. Sori ällö selitys;) Olimme rakastelleet puoli vrk ennen limatulpan irtopamista, mutta sen jälkeen emme sitten enää saaneet aikaiseksi touhuilla, kun kuiva kausikin alkoi miltei saman tien... Minikö siis mahikset hukkaan, kun miehen siittiöt on todettu niin huonosti liikkuviksi (ja määrä pieni), että pitäisi osua juuri hedelmällisimpään hetkeen rakastelu?
Pohtiiko kukaan muu tällaisia?
PS: Lapsia saadaan eikä tehdä, tiedän. Meillä vaihtoehtoina on vain ihme tai lapsettomuus (siittiöt eivät kestä pesua juuri lainkaan ja ICSI:hin emme lähde eettisistä ym. syistä). Mutta haluaisin vain tietää, onko meillä edes pienintä mahdollisuutta siihen luomuihmeeseen... Onko vain limatulpan irtoamisen JÄLKEEN mahikset tärppiin?
Kommentit (9)
Eikö kellään muulla ole mitään kommenttia aiheeseen???
oviksen aikana siittiöt pysyvät kylläkin paremmin sisälläni. normaalisit tulevat melkein samantien ulos. ja mietinkin,että varmasti ne pääsevät paremmin sisälle oviksen aikoihin.
Näin olen jostain lukenut, että parhaiten siittiöt läpäisevät napukan oviksen aikaan, kun napukka on pehmeä. Olen myös lukenut, että aina sitä tavaraa sinne kuitenkin menee enemmän tai vähemmän ja että esim. asennoilla ei ole sen puoleen merkitystä.
Kyllä se on mahdollista!Minä tulin raskaaksi kanssa niin että menkat loppu ja sitten esikoinen sai alkunsa=)Tarkistin vielä ton raskauskiekon kanssa niin ei mulla sillon mitään ovista ollu=)Paljon plussa säteitä!
Itse huomaan kanssa selvästi oviksen aikaan " limatulpan" . Sen jälkeen alkaa just se kuivakausi. Meillä nyt kolme lasta, toka saanut alkunsa 4vrk:tta vanhoilla siittiöillä. Kolmas tärppäsi oudosti ainoasta yhdynnästämme siinä kierrossa, ja kp oli sillon vasta 10/29. Eli mun mielestä siittiöt kulkeutuu kyllä kohtuun limatulpan irtoamiseen asti! Sitten luulen, että kohdunsuu ikään kuin sulkeutuu ja alkaa kuivuus. Tavallaan mulla ainakin halutkin hiipuu oviksen jälkeen.
Oiskohan tässä mitään järkeä:)
Kiitti kaikille vastanneille kannustavista kommenteista! " Jatkamme harjoituksia" , kuten lääkäri kehotti;) (mutta ilman suorituspaineita)
Mutta kyllähän se on mahdollista tulla raskaaksi oviksen jälkeenkin. Muutenhan loistava ehkäisykeino olisi, että vasta oviksen jälkeen vietettäis kiihkeitä hetkiä? Eikän se kohdunsuu nyt mihinkään sulkeudu, siittiöiden vaan on ehkä vaikeampi ahertaa tiensä perille.
Ystäväni tuli raskaaksi kuukautisten aikaan ja söi vielä pillereitäkin..Eli kaikki on mahdollista ;)
Jotkut tarvitsevat kaiket konstit tullakseen raskaaksi, jotkut tulevat lähes pelkästä ajatuksesta.
Onnea kaikille haaveilijoille :)
Meillä tärppäsi viime beebin kanssa heti menkkojen jälkeen.