Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö mennä terapiaan? Raskaus

Vierailija
19.02.2017 |

Toinen lapsi tulossa, enkä tunne tätä vatsassa olevaa kohtaan mitään.
Olen jatkuvasti alakuloinen ja mielialat heittelevät.
Lapsi oli hyvinkin toivottu, mutta olo on todella outo. Onkohan tämä masennusta?
En jaksa tehdä mitään, enkä mennä mihinkään.
En edes ajattele lasta vatsassani juuri koskaan ja kohta ollaan jo puolessa välin.
Minulla ei ole masennustaustaa, joten en osaa sanoa voisiko tämä olla sellaista, enkä löydä mitään selvää syytä mikä masentaisi.
Saatan ajatella tulevaa, enkä edes muista ettäs silloin meitä on jo 4 tässä perheessä.
Esikoisen odotusaika oli aivan erilainen silloin olin vain jatkuvasti onnellinen ja hyvällä tuulella. En edea ajatellut muuta kuin tulevaa lasta ja tulevaisuutta, jossa lapsi oli mukana.

Välilkä itkettää ajatella olisinko edes surullinen, jos sikiölle kävisi jotain. En tiedä, en osaa ajatella asiaa. En vain saa vauvaa todelliseksi.
Toivottu ja harkittu oli kyllä. Ei mikään vahinko tai päähänpisto.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ensin vaikka menisit sinne neuvolaan kertomaan olostasi. Siellä ne ohjaa sitten eteenpäin tarpeen vaatiessa.

Vierailija
2/3 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ehdottomasti ajatuksesi esiin neuvolassa, niin saat tarvittavaa tukea. Voimia ja iloa raskauteesi, kyllä asiat järjestyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut asiasta neuvolassa, mutta terveydenhoitaja sanoi, että tämä on normaalia kun odottaa toista. Ei kerkeä ajatella raskautta samalla tapaa, mutta minusta tuntuu, että tässä on jotain muutakin nyt.

Ensi viikon neuvolassa otan asian uudelleen puheeksi.

Mies lähti esikoisen kanssa juuri ulos, joten on hetki tässä aikaa ajatella asioita.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi