Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

suonikohjuista

06.07.2008 |

Onkos muilla tällaista iki-ihanaa vaivaa riesanaan? Mulle tässä kolmannessa raskaudessa pullahti toiseen pohkeeseen varsinaiset kaunokaiset ja tuossa polven yläpuolella on sellainen kohta, jossa on tosi paljon katkenneita pikkusuonia. Kiinnostaisi tietää, kuinka olette kohjujen kanssa elelleet

- paraneeko ne edes siedettäviksi synnytyksen jälkeen?

- oletteko olleet leikkauksessa, yksityisellä/julkisella

Meillä tämä kolmas vauva on todennäköisesti viimeinen ja vaikka kohjut nyt eivät suunnattomasti vaivaa tai ole kipeät, tuntuu NIIN ankealta tämä tukisukkasirkus ja olisi kiva pitää joskus myös hametta päällä...

Mulla rv 35+5 ja ajattelin, että jotain noille tarttis tehdä viimeistään kun lopetan imetyksen

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kuulla, että välttämättä leikkausta ei tarvita. Mulla usein aamulla jalka näyttää ihan suhteellisen siistiltä - harmittaa, etten noita kunnollisia sukkia hommannut heti raskauden alussa, seisomatyötä kun teen minäkin. Jossain rv 25 epäiltiin kovien pohjekipujen takia veritulppaa ja sen seurauksena hankin tuollaiset sikakalliit mutta myös tosi hyvät polvisukat. Lääkäri tosin senoi, että tukisukkia pitäisi käyttää koko loppuelämä. Hellepäivinä on kyllä ollut pinna kireällä mustissa paksuissa polvisukissa. Ja kuumina päivinä jos jättää pitämättä, jalkoja turvottaa ja särkee kahta kauheammin...

Vierailija
2/7 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi samasta vaivasta kärsivä...Nyt jo kuudes lapsi tulossa ja joka raskaudessa vaiva vaan pahentunut entisestään. Aina ne kohjut ajan myötä ovat hävinneet ja viidennen lapsen jälkeen kävin suonikohjujen ruiskutushoidossa yksityisellä koska silloin ajattelin että lapset on nyt tehty...toisin kävi :) Mutta ruiskutushoitoa voin suositella- se on kivuton ja nopea eikä edes sairaslomaa tarvita ja ainakin minulla auttoi- ikävät kohjut hävisivät kipuineen. Mutta nyt tässä raskaudessa kohjuja( uusia ) on taas ilmestynyt joten suosittelen tekemään hoidot sitten kun lapset on tehty. Itsekin jännityksellä odotan miten kohjujen kanssa käy...Loppuiän vaivahan tämä on ja vanhemmiten kun iho ohenee voi muodostua avohaavoja yms. riesaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa asiaa olen miettinyt jo viikko tolkulla!Menossa kolmas raskaus viikolla 33 ja joka raskaudessa vaiva pahentunut!Tokasta kohjut ainakin synnytyksen jälkeen hävisi...nyt tosin jalka on aivan hirveän näköinen ja pariin otteeseen olen käynyt lääkärissäkin ja lääkäri juuri sanoi että kannattaa poistaa ne kun ei enää tee lapsia.odotan jännityksellä paljonko kohjuista lähtee synnytyksen jälkeen ja päätin että heti kun tilaisuus tulee niin aion tuohon vaahdotushoitoon!Onko kellään tietoa hinnasta?Ja auttaako se varmasti?Uskon että hieman nuo kohjut laskee kun on synnyttänyt,ainakin viimeksi hävisivät kokonaan...nyt tosin jalka tosi karmean näköinen.No eipä näille mitään voi kun on vielä sukurasite!Tulkaahan sitten kertomaan lähtikö kohjut :) !!!

Vierailija
4/7 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläpä alapäässä! Esikoisesta ei tullut yhtään, mutta nyt jo rv 25 tuli tuonne alaosastoon. Välillä tuntuu pakotuksena. Toivottavasti lähtevät itsestään poiskin.

G rv 28

Vierailija
5/7 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja suonikohjuja tuli heti raskauden alkumetreillä. Varsinkin vasempaan jalkaan. Nilkkaan sellaista verenpurkautumaa ja tosi turvoksissa ja kipeä koko nilkka. Polvitaipeeseen verenpurkautumaa ja pohkeeseen kunnon suonikohjuja. Jouduin jäämään suonikohjujen takia töistä pois jo pari kuukautta ennen äippälomaa :( Alapäässä riittää myös kohjuja...

Toiveissa on myös, että voisi vielä joskus pitää hametta! Leikkaukseen aion hakeutua, jos ei lähde synnytyksen jälkeen mihinkään!

Äiti rv 38+2

Vierailija
6/7 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli aivan karseet suonikohjut kolmannessa raskaudessa vasempaan polvitaipeeseen mutta lähtivät pois synnytyksen jälkeen. En huomannut milloin mutta jossain vaiheessa niitä ei vaan enää ollutkaan :)

Nyt neljännessä raskaudessa samat tulleet takaisin joten toivon ja oletan että häviävät samalla tavoin kuin aikasemminkin. Tukisukkia en vielä ole käyttänyt mutta syksyllä kun menen hetkeksi töihin (seisomatyö) taidan ottaa käyttöön.

Tämän mukaan toivoa voisi teilläkin olla että häviäisivät synnytyksen myötä.

Vierailija
7/7 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... koska se voi olla tosi hyvä keino. Raskausaikanahan veren volyymi kaksinkertaistuu ja suonikohjut johtuu laskimoveren takaisnvirtauksesta, eli tukisukista voi oikeesti saada sen avun ja näin välttää leikkaukset tms...