Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä d-vitamiinin antoon rintalapselle.

18.03.2006 |

Meillä siis jo toinen lapsi, mutta silti sama ongelma. Annettiin esikolle d-vitamiinitipat aina rintamaidon seassa lusikalla. Nyt sama juttu. En kuitenkaan aktiivisesti pidä kerääjää toisessa rinnassa kun toisesta imetän, joten on aina yhtä showta saada lusikkaan maito, tipat lusikkaan, seos suuhun ja takaisin rinnalle. Haluan antaa aina rintaa päälle, jotta paha maku huuhtoutuu suusta. Pelkkiä tippoja en pysty antamaan sellaisenaan, koska ne maistuu omasta mielestänikin kuin myrkky!

Miten te muut olette ratkaisseet rintalapsen d-vitamiinin annon? Vinkkejä otetaan vastaan.

Mikaela, tytöt 3vk 1pv ja 2v 1kk

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut vesitipan kanssa lusikalla alusta alkaen. En ole huomannut että vauva pitäisi makua pahana.

Vierailija
2/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jekovitit maistuu karmealta, käytetään meillä devitolia, jonka maku aika mieto. Itse lypsin käsin pari tippaa suoraan lusikkaan ja siihen vitamiini. Joskus myös ensin vitamiini ja heti perään imetys.

Nykyään, kun jo muutakin syö, niin ruuan mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tipat aamulla eli ensin syötetään toinen rinta -toiseen laitan maidomkerääjän. on valmiina sohvalla missä imetän . eli pidän illalla huolen että se on siinä aamulla valmiina. välissä tipat lusikalla sekoitettuna äidin maitoon siitä kerääjästä ! ja sitten toinen rinta. ihan helppoa -no ne tipat menee aina välillä minne sattuu mutta kyllä osa jää kuitenkin suuhun !

minkki kera pojan

Vierailija
4/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitten helposti sieltä reiästä valuttaa maidon lusikalle.

Jos laittaa tipat veteen, tartteeko vettä keittää? Ei nyt uskoisi, että teelusikallinen keittämätöntä kylmää hanavettä mitään haittaisi..

Täytyykin keittää tuo kerääjä taas tänään ja pitää siitä vähän parempaa huolta. Mä olen pitänyt sitä vain lievittämässä sitä tuskaa mikä tulee kun toisesta rinnasta imettää ja toinen täyttyy kun maito alkaa herumaan. En ole siis pakastanut tai säästänyt maitoa, sitä tulee kuitenkin suht vähän kerrallaan ja mulla tulee maitoa vähän liikaakin vauvan tarpeisiin, joten ei tulisi kerättyä maitoa käytettyäkään. Meidän sairaalassa ei edes kerätä äidinmaitoa, joten luovuttaakaan en sitä pysty.

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
5/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ollaan kyllä tää reilut 5kk annettu Jekovit tipat ihan pelkällään lusikalla..Ei siis sekoteltu yhtään mihinkään. Hyvin ovat uponneet ja voisin jopa väittää tytön siitä tykkäävän sen verran paljon maiskuttelee sitä saatuaan, kaikkeen kun tottuu...

Vierailija
6/6 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiputan Jekovit tipat suoraan suuhun... Aluks laitoin lusikalla, mutta muutaman tipan saa suuhun suht helpolla... Annoin esikoiselle samalla lailla ja nyt 3 v kun annan pikkuveljelle tippoja hän haluaa kanssa, koska ne maistuu NIIN hyvältä.... Itse olen kans eri mieltä, mutta hänkin tottui niihin niin olen todennut että toinen saa tottua kanssa. Devitol aiheutti meillä mahakipuja, joten sen takia siirryttiin Jekovittiin