Miksi pitää kommentoida vaikka ei tiedä asiasta mitään?
Kaikilla keskustelupalstoilla on valtavasti kommentteja, joiden kirjoittaja ei selvästikään tiedä oikeasti asiasta mitään. Monissa kommenteissa on jopa fysiikan lakeja ja tieteellisiä faktoja lumoavia luuloja.
Mikä ihme saa ihmiset kirjoittamaan puuta heinää? Eivätkö he omanarvontunnossaan edes tajua etteivät tiedä asiasta oikeasti juuri mitään? Vai saako pätemisen tarve ihmiset vain luulemaan, että he ovat experttejä?
Kommentit (10)
Kertovat sen minkä tietävät? Vaikka se olisikin pieleen.
Joskus on hauska kirjoittaa puuta heinää ja katsoa kun tyhmät uskoo mitä tahansa.
Sinähän et sitä päätä, mitä täällä kommentoidaan ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on hauska kirjoittaa puuta heinää ja katsoa kun tyhmät uskoo mitä tahansa.
Ja parastahan tässä on, että pienellä googletuksella olisi helppo selvittää mikä on puuta heinää ja mikä totta mutta, kun nämä tämän palstan käyttäjät pitävät asioiden itse selvittämistä typeränä ja valmiiden vastausten kysymistä johtajakoulutuksessa opittuna tiedon jakamisena :-D
Sillähän sitä oppii kun kommentoi ja muut korjaa. Toki pitää olla avoin omaksumaan uutta.
On hyvä tiedostaa se tosiasia, että suurin osa ihmisistä tällä planeetalla on uskomattoman typeriä. Kun olet sisäistänyt tämän tiedon, on elämäsi paljon helpompaa. Et enää yritä saada ihmisiä muuttamaan mielipiteitään faktojen avulla vaan menet vain virran mukana. Koska olet itse järkevämpi kuin suurin osa kanssaihmisistä, voit manipuloida heidät tekemään asioita itsesi hyväksi.
Esim. työnhaussa on todella hyödyllistä tiedostaa se, että luultavasti ne rekrytoijat ovat myös hieman alhaisemman älykkyyden omaavia ihmisiä. Kun kerrot heille mitä he haluavat kuulla, saat itsellesi työpaikan.
Älykkyys on myös sitä, että tiedostaa kanssaihmisten heikkoudet, eikä ärsyynny asiasta vaan käyttää tietoa hyväkseen.
Tähän kysymykseen en osaa vastata, koska en toimi noin.
Mikä kirjoittajan ongelma on kuin hän on homo? Tykkää varmaan hakea osumaa somalin jääpallo mailasta? Minun mielestä poika oli suloinen. Kuin katsoo sinun rumaa kirjoitusta niin olet selvästi petturi.
Tää on tutkittu juttu. Kyllä mielipiteensä saa sanoa.