Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että minua ärsyttää suunnattomasti tämä maakaapelointi-buumi

Vierailija
16.02.2017 |

Ne ilmajohdot pylväineen kuulemma poistetaan kaduilta, kun projekti valmis. Olen itse käynnyt vuosi lenkeillä, niitä seuraten. Nämä korkeajännitepylväät, "poikamaisesti nauravineen" tasaorsineen ovat mielestäni ympäristön suola. Muutoinhan täällä ole mitään muuta kuin jotain männykön puistoa, rivi ja kerrostaloa.

Kaupungista tulee aika yksinkertainen ja synkkä, kun ilmajohdot vedetään maan alle. Kuvitelkaa nyt vaikka Pariisi ilman Eifel tornia, Rooma ilman italialaisia pizzerioita ja yhdysvallat ilman vapauden patsasta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä putkinäköisen ajattelua. Tunnelmoi uudelleen, kun sähköt taas katkeavat.

Vierailija
2/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä suurjännitejohtoja mihinkään poisteta. Isot pylväät siis säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai keskitasonjännitelinjat tarkoitin.

Minun mielestä niillä on rikastuttava vaikutus ja elämää "kylähenkeen." Olipa tuo kylä sitten vaikka suomen mittakaavassa mitenkä suuri stadi vaan.

En pidä siitä, että kulttuuria pilataan näillä maakapeloinneilla. Niistä ei ole enää mitään vaaraa, koska lapsetkaan eivät nykyään lennätä leijaa.

Vierailija
4/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Ei jatkoon.

Vierailija
5/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5. Ei jatkoon.

Eikö ala jo kyllästyttää tuon kuluneen fraasin toistelu? Kukaan ei täällä yritä päästä mihinkään jatkoon, joten voisit lopettaa.

Entäs sitten puhelinlangat, ap? Oletko niitä kaivannut?

Vierailija
6/10 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän "kaupungissa" on ilmajohtoja?

Vierailija
7/10 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Lahdessa hyppyrimäkien ja radiomastojen vieressä ainakin on. Minäkin haluan nuo turhuudet pois.

Vierailija
8/10 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä Lahdessa hyppyrimäkien ja radiomastojen vieressä ainakin on. Minäkin haluan nuo turhuudet pois.

Vai "turhuudet".

Toivotaan, että toiveesi toteutuu mahdollisimman pian.

Vierailija
9/10 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on muutamaan paikkaan jätetty teiden varsille muutaman kymmenen metrin pätkiä vanhaa ilmakaapelointia keraamisine nuppeineen historiallisista syistä - sähköpylväitä kun ei oikein saa museoihin näytille... Ainakin viitostien varrella on pari sellaista kohtaa. En tiedä, meneekö niissä enää virtaa, mutta ovat pieninä muistumina vanhasta tekniikasta ja menneestä tienvarsimaisemasta. Ja onpahan vielä lisäpaikka linnuille istahtaa.

Vierailija
10/10 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai keskitasonjännitelinjat tarkoitin.

Minun mielestä niillä on rikastuttava vaikutus ja elämää "kylähenkeen." Olipa tuo kylä sitten vaikka suomen mittakaavassa mitenkä suuri stadi vaan.

En pidä siitä, että kulttuuria pilataan näillä maakapeloinneilla. Niistä ei ole enää mitään vaaraa, koska lapsetkaan eivät nykyään lennätä leijaa.

Sähköjohdot eivät kyllä varsinaisesti ole kulttuuria. Niitä kaapeloidaan siksi, että katkokset vähenisivät ja huolto ei olisi niin kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi