Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lyhytkasvuinen, se ei tarkoita sitä että on ok riepotella minua kuin räsynukkea/lässyttää kuin pikkulapselle

Vierailija
16.02.2017 |

Alkaa pikkuhiljaa tympiä että ihmiset, usein varsinkin miehet katsovat oikeudekseen tunkea henkilökohtaiselle reviirilleni. Halatessa nostetaan ilmaan, jos kurotan töissä jotakin, on muutaman kerran nostettu takaapäin kainaloista ilmaan. Mitä jos vaan ojentaisit sen tavaran minulle, jos pyydän apua?

Kerran odotin bussia ja joku humalainen äijä nosti minut polvellensa ja pomputti kuin pikkulasta. Tähän sentään onneksi ulkopuoliset puuttuivat.

Joskus ihmiset puhuvat O-I-K-E-I-N-S-E-L-K-E-Ä-S-T-I-A-R-T-I-K-O-L-U-I-D-E-N tai sitten lässyttävät kuin kakaralle.

Minun kehoni on minun kehoni, eikä tuollainen iholle tunkeminen todellakaan ole ok. Hämmentävän moni lyhytkasvuinen oli kokenut samaa, kun luin yhtä keskustelupalstaa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tuollaisen tapauksen kirjastossa. Yksi lyhytkasvuinen nainen pyysi keski-ikäistä naista ojentamaan yhden kirjan ylähyllyltä ja nainen laskeutui kyykkyyn tämän naisen tasolle ja kysyi "Ai t-ä-m-än-k-ö kirjan sinä halusit" selkeästi tavaten. Kyllä siinä muutama ihminen silmiään pyötteli.

Vierailija
2/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti todella ärsyttävää. Seuraavan kerran kun joku nostaa karjaise oikein kunnolla että näpit irti. Jos joku lässyttää, keskeytä puhe ja sano ettei ymmärryksessäni ole mitään vikaa, voit puhua normaalisti. Muuten ihmiset eivät tajua.

Minulla oli pahasti kierot silmät ennenkuin ne leikattiin ja useat lässyttivät minulle. Jopa aikuiset ihmiset tulivat haukkumaan minua päin naamaa, heti kun osasin puhua. Tuntui aina hirveän pahalle, koska olin ikäistäni fiksumpi. Koulussa varsinkin oli noloa, kun opettajat kysyivät jotain lässyttävällä hitaalla äänellä. Itkin aina iltaisin kotona, koska olin muutenkin kiusattu.

Edelleen olen hieman ihmisvihaaja enkä päästä ketään helposti lähelleni. Onneksi tunnistan jo piirteeni ja yritän päästä niistä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karseeta käytöstä. Sympatiat sulle, mitä kaikkea joudutkaan kestää :S

En ymmärrä mistä tollanen johtuu. Ihmisiä näköjään pitäis valistaa ihan yksinkertasistakin asioista että osaisivat käyttäytyä.

Olen itse nyt 160cm ja muistan nuorempana varsinkin saaneeni päälaelle taputtelua puolitutuilta mutta ei mitään pahempaa. Miksi ihmiset kokevat oikeudekseen olla noin fyysisiä kuin ap:n kuvauksessa? Ja ekö jo ääliö tajua ettei lyhytkasvuinen ole yhtäkuin lapsi? Tai että jos ihminen haluaa tulla nostetuksi hän kyllä kertoo sen. Kysyisivät edes lupaa.

Vierailija
4/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemattomuutta. Pitää selkeästi ilmaista oma kantansa asioista tuollaisille ihmisille.

Vierailija
5/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaai, nytkö se pikkunen suuttui? :*

Vierailija
6/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaai, nytkö se pikkunen suuttui? :*

Ja vielä lisäksi ihmiset, jotka reagoivat näin. Jos korotan ääntäni kun henkilökohtaista tilaani loukataan, koetaan se hauskaksi ja söpöksi "Voi tuollainen ärhäkkä pikku-myy"

Ap

Vierailija
7/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut välillä liikkumaan pyörätuolilla ja samantyyppiset asiat ärsyttävät. Siinä missä omilla jaloilla tiskille kävellen saa ihan asiallista palvelua, saa pyörätuolilla liikkuessa jonottaa pidempään, koska muut etuilevat (ajattelevat varmaan että olen sairaseläkkeellä ja minulla on loputtomasti aikaa) ja asiakaspalvelija ei oikein tiedä millä tyylillä pitäisi puhua. Joskus tulee säälinsekaista katsetta ja alentuvaa puheenpartta. Ylitseni on hypitty, etenkin jalkojen yli pomppiminen tuntuu olevan ihan ok, joku paskiainen on joskus yllättäen siirtänyt tuoliani (siis ei, ei ketään muutakaan tuntematonta yhtäkkiä vedetä hihasta johonkin suuntaan), ja hissiinkin voi hyvin luikahtaa minua ennen, koska minähän ehdin sen pyörätuolin kanssa hyvin odotella seuraavaa hissiä. En käsitä mistä kumpuaa se, että toisen ihmisen ihmisarvo muuttuu esim. pituuden tai liikkumistavan myötä. O_o

8/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Sori näytätte niin söpöiltä ja lutusilta että hoivavietti herää 🙊👶🏻

Vierailija
9/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kaikki sympatiani sinulle! En käsitä miten ihmiset eivät ymmärrä, että ulospäin näkyvä vamma/rajoite ei ole yhtä kuin kehitysvamma. Suututtaa ihan jo kehitysvammaisille lässyttäminen oletuksena. Mun serkulla on down ja hän kyllä ymmärtää aivan tavallista puhetta. Kerran joku ventovieras rupesi lässyttäen ja hitaasti tulkkaamaan mitä minä sanoin serkulleni. Tässä ei edes tultu iholle ja voin edes hieman käsittää miksi joku tekee noin. Mun raivo siinä tilanteessa oli silti aivan uskomatonta ja sain taistella että pysyin asiallisena. Voin siis hyvin kuvitella että sun vitutus ja loukkantuminen on satakertaista.

Mä kärsin jo 149 cm pituisena siitä, että puhutaan kuin lapselle, lässytetään, etenkin baarissa ihmiset yrittää nostella, turhauttaa kun 45-vuotiaana kysytään papereita vaikken ryppyineni tasan näytä kolmekymppistä nuoremmalta ja kaupassa ihmiset naureskelee kun en yletä ottaa jotain. Töissä saan tytöttelyä ja vasta valmistuneet neuvoo väitöskirjan tehnyttä yksinkertaisissa työtehtävissä. "Annas kun setä vähän näyttää." Jälleen, voin kuvitella et sulle tämä on kymmenen kertaa pahempaa. Toivotan siis jaksamisia!

Vierailija
10/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää viittinyt hirveästi noista sanomisista loukkaantua, tietysti joskus ärsytti, kun vielä kolmekymppisenä piti olla paperit mukana, jos halusi lasin viiniä ravintolassa. Sitten nolostunut tarjoilija selitti, että kun olet noin pieni. Onhan noita kuultu (varsinkin nuorempana, kun olin vielä hyvin hoikkakin): mikset nouse seisomaan; onko meille tullut lapsia töihin, kun oli lasten kumisaappaat eteisessä jne;

Kaikenlainen nostelu ja heittely on kyllä no-no, silloin ärähdän, luvatta ei käsiksi käydä.

Nykyisin saa jo vaatteitakin, aikoinaan joutui lasten osastolta käymään, kun pieni ihminen liian suurissa vaatteissa näyttää aika reppanalta tai riepunukelta, niin mieheni kerran kohteliaasti ilmaisi, kun sovitin kaupan pienintä mekkoa.

Enkä mää edes omasta mielestäni mikään hirveän lyhyt ole, melkein 153 senttiä.

Vierailija
11/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään ei ole oikeutta kajota toiseen ilman lupaa! Ei aikuiseen eikä lapseen! Oli pitkä tai lyhyt tai vaikka kädetön ja jalaton!

Ai, että ottaa päähän kaiken maailman koskettelijat! Humalatila ei myöskään oikeuta olemaan kusipää!

Vierailija
12/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä? Aika pirun noloja ihmisiä jos tuo on totta :D Ovat varmaan hieman vajaaälyisiä. Niiiiin noloa kohdella aikuista täysin normaaliälyistä ihmistä ap:n kuvailemalla tavalla.

Vierailija
13/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on oikeasti sama ongelma olemassa kuin josta syyttävät mamuja: monelta puuttuu raja . Käydään kuin kinkkuun kiinni ja kuvitellaan että pelkkä ystävällinen ihminen on jotenkin " antavainen" tai flirtillä liikenteessä puhumattakaan jos katsoo silmiin puhujaa joka on peruskohteliasta pelkästään . Silloin jo petytään hirmuisesti ellei toinen " jatkakaan suhdetta" . Mitähön ihmeen suhdetta????? Normaali kanssakäyminen voidellaan ystävällisyydella ja hyvillä tavoilla siksi että asiat hoituisivat töissä . Eikä vapaa aikanakaan kenenkään kimppuun hypitä ikinä tuosta vain.

Paljon on oppimista suomalaisellakin. Koulu voisi osallistua opettamaan kunnioittamaan rajaa ja hyvien käytösten suhteen . Mitä iloa ihmiselle on vaikka liikuntatunneista jos se tiikalla sitten tökkii ladulla persuuksille seuraavaa lykkijää? Tai ajaa hybridipyörällä mummot kumoon? Yksi liikuntatunti kuussa muutettava käytöskouluksi!

Vierailija
14/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoistametriset ovat aww:)! Heille sopisivat animevaatteet kaikkein parhaiten:)! Onko sinulla sellaisia ap:)? Ne ovat kauniita vaatteita ja tyyli!!!

Vierailija
15/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole virallisesti lyhytlasvuinen, mutta aika lyhyehkö sairauden takia. Oudointa on ollut kun jotkut on kysyneet "vooi miksi oot noin lyhyt?" Ja samat ihmiset menee ihan hämilleen kun sanoo syyn. Ei se kait olekaan enää söpöä kun sillä pätkällä onkin joku tauti.

Vierailija
16/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lyhytkasvuisret ja/tai pyörätuolissa olevat. Kun teidän kanssa juttelee, pidättekö epäkohteliaana jos kumartuu esim. samalle korkeudelle puhumaan?

Vierailija
17/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitoistametriset ovat aww:)! Heille sopisivat animevaatteet kaikkein parhaiten:)! Onko sinulla sellaisia ap:)? Ne ovat kauniita vaatteita ja tyyli!!!

Puolitoistametrinen ei ole lyhytkasvuinen.

Vierailija
18/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet naiset ovat söpöjä <3 sööttejä ootte <33

Vierailija
19/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 153cm enkä oo koskaan kokenut tollasta

Vierailija
20/37 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole virallisesti lyhytlasvuinen, mutta aika lyhyehkö sairauden takia. Oudointa on ollut kun jotkut on kysyneet "vooi miksi oot noin lyhyt?" Ja samat ihmiset menee ihan hämilleen kun sanoo syyn. Ei se kait olekaan enää söpöä kun sillä pätkällä onkin joku tauti.

Siis *lyhytkasvuinen... iskeekö tässä vielä joku aikuisiän lukihäiriökin kaiken muun päälle :D

-15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi