Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen raksamiehet teki töitä. Nyt ne vaan tuijottaa ohikulkijoita leuhkan näköisinä tupakka suussa ja puhuu viroa.

Vierailija
16.02.2017 |

Nim. Joka kerta ohikulkiessa sama juttu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään työpaikkani ikkunasta työmaan, ja aika ripeästi talo nousee. Ihan vauhdikkaasti näkyvät tekevän töitä.

Vierailija
2/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu. Talotkin valmistuu varmaan itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nim. Joka kerta ohikulkiessa sama juttu.

Sanoo toimisto hiiri vauva foorumilla :-D

Vierailija
4/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on työnjohtajana raksalla. Sanoo, että virolaiset ovat parhaimpia työmtekijöitä. Siksi niitä on niin paljon.

Muuten, ihmettelin joskus samaa asiaa, niin hän sanoi, että joskus hommat on niin raskaita (esim. Kannat betonisäkkejä niin paljoan), että tauko on pakko pitää vartin välein.

Mun miehellä on pieni rakennusalan yritys ja sanoo ihan samaa, että virolaiset on tosi mukavia, tekeviä ja avuliaita tuolla työmailla. Itsellä hänellä ei ole kuin umpisuomalainen apumies siinä töissä, mutta jos firma kasvaisi, niin palkkaisi kuulemma virolaisia. Suomalaiset kaikki osaavat ahkerat ei tee toisille palkkatöitä vaan ovat täystyöllistettyjä omien toiminimiensä kautta. Ja sitten ne on valmiita tulemaan palkkatöihin, on joko täysin laiskiaisia tai kokemattomia. Tietysti, jos alkaisi timpurille maksamaan yli 30 Euroa/h palkkatyöstä, niin ehkä sitten voisi saada sen tekijän... Mutta liika on liikaa.Normaaleille, alle 20 Euron tuntipalkoille ei saa hyvää tekijää.

Vierailija
5/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi leppoisa työmaa monelle tämänkin palstan ahdistuksesta kärsivälle työttömälle. Ei siellä varmaan tupakinpolttoa edellytetä.

Vierailija
6/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työmaalla ei oo yhtään virolaista, sitä paitsi Virosta tulee nykyään hyviä työmiehiä ja samaa palkkaa maksetaan. Puola on uus Viro.

Vierailija
7/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on työnjohtajana raksalla. Sanoo, että virolaiset ovat parhaimpia työmtekijöitä. Siksi niitä on niin paljon.

Muuten, ihmettelin joskus samaa asiaa, niin hän sanoi, että joskus hommat on niin raskaita (esim. Kannat betonisäkkejä niin paljoan), että tauko on pakko pitää vartin välein.

Oman kokemukseni mukaan myös Virolaiset työnjohtajat on parempia kuin Suomalaiset, myös Puolalaiset on parempia.

Suomalaisissa työnjohtajissa on se vika että enimmäkseen vaan patsastelevat työmailla tärkeän näköisinä ja piilottelevat vastuulta. Virolainen työnjohtaja "laskeutuu alas" ja oikein kädestä kiinnipitäen näyttää kuinka homma tehdään ja tulee justiin eikä melkein. Samaan aikaan suomalainen työnjohtaja mielummin ajelee autolla tärkeän ja kiireisen näköisenä, eikä välttämättä tiedä rakentamisesta yhtään mitään ;)

Vierailija
8/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on pieni rakennusalan yritys ja sanoo ihan samaa, että virolaiset on tosi mukavia, tekeviä ja avuliaita tuolla työmailla. Itsellä hänellä ei ole kuin umpisuomalainen apumies siinä töissä, mutta jos firma kasvaisi, niin palkkaisi kuulemma virolaisia. Suomalaiset kaikki osaavat ahkerat ei tee toisille palkkatöitä vaan ovat täystyöllistettyjä omien toiminimiensä kautta. Ja sitten ne on valmiita tulemaan palkkatöihin, on joko täysin laiskiaisia tai kokemattomia. Tietysti, jos alkaisi timpurille maksamaan yli 30 Euroa/h palkkatyöstä, niin ehkä sitten voisi saada sen tekijän... Mutta liika on liikaa.Normaaleille, alle 20 Euron tuntipalkoille ei saa hyvää tekijää.

Täyttä paskaa että alle 20 ei sais hyviä työntekijöitä. Esimerkiksi vuokramiehet ei vedä tollasta liksaa ja monia hyviä timpureita on heidän joukossa. On myös paljon nuoria ahkeria kavereita jotka aloittelevat raksalla kympin palkalla ja ovat oikein päteviä apumiehen

Vierailija
9/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaisilla on kyllä yleensä hyvä työmoraali, parempi kun suomalaisilla.

Vierailija
10/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein mieluimmin olen töissä Puolalaisella rakennusalan yrittäjällä. Ovat aikaansaavia ihmisiä ja ottavat itsekkin betonisäkin ja tuovat tullessaan. Samassa tilanteessa suomalainen pikkufirman "konsernipomo" lähinnä vittui*ee ja kehuskelee rahoillaan. Suomalainen yrittäjä kun maksaa palkkaa niin on niin naama norsunvitu*la että,  kun taas puolalainen kiitelee tehdystä työstä ja saattaapa sujautaa hiukan ylimääräistäkin "hyvän miehen lisää".

Voi kun saataisiin enemmän Virolaisia ja Puolalasia yrittäjiä tänne. Heidän kanssa on ilo tehdä töitä.

Vierailija
11/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolaisilla on kyllä yleensä hyvä työmoraali, parempi kun suomalaisilla.

Suomalaiset yrittäjätkin on laiskoja. Sipiläkin sanoi että EK:sta alkaen kova kitinä ja  valitus on lähinnä  yrittäjän sydäntä.

Suomalaisen pikkuyritäjän löytää parhaiten jostain huoltsikalta kahvilta puhumasta paskaa muiden yrittäjien kanssa.

Vierailija
12/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan myös Virolaiset työnjohtajat on parempia kuin Suomalaiset, myös Puolalaiset on parempia.

Suomalaisissa työnjohtajissa on se vika että enimmäkseen vaan patsastelevat työmailla tärkeän näköisinä ja piilottelevat vastuulta. Virolainen työnjohtaja "laskeutuu alas" ja oikein kädestä kiinnipitäen näyttää kuinka homma tehdään ja tulee justiin eikä melkein. Samaan aikaan suomalainen työnjohtaja mielummin ajelee autolla tärkeän ja kiireisen näköisenä, eikä välttämättä tiedä rakentamisesta yhtään mitään ;)

Kyllä, olen kuullut samaa. Sitten vielä tärkeän näköisenä tulevat neuvomaan asioissa joissa heillä saattaa olla jopa vähemmän tietämystä. Valitettavasti heille vaan nauretaan.

Ja aloittajalle, kyllä tehdään vaikka selkä paskana.

Vierailija
13/13 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat , jotka eivät ole toimineet päivääkään rakennusmiehinä tai yrittäjinä, tietävät kaiken kaikesta.

Huvittavaa. Siellä te makoilette perse homeessa miesvihapalstalla miesten rakentamissa taloissa miesten kehittämillä tietokoneilla paskaanne länkyttäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä