Edellisen kuun palkka vasta seuraavan kuun 15pvä?
Onko ihan normaali käytäntö vai? Tuntuu pitkältä ajalta odottaa ensimmäistä palkkaa. Tuntipalkkalainen olen.
Kommentit (10)
Ei mitenkään epätavallista. Mulla edellisen kuun palkka maksetaan vasta 20. päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään epätavallista. Mulla edellisen kuun palkka maksetaan vasta 20. päivä.
Työnantajasi rahoittaa liiketoimintaansa teidän rahoilla (lainaa työntekijöiltä yli 20pv- 50pv ajaksi). Korotonta ja kulutonta lainaa :D
Eikös tuntipalkkaisille makseta yleensä 2 kertaa kuukaudessa. Esim. 15pv ja kuun vika pv.
Aivan normaali aika. Pitäähän palkan laskentaankin varata aikaa ja jos ei ole sähköinen järjestelmä niin pitää postittaa tuntilehdet jne. Minulla myös 15. pv.
Kuulostaa kyllä eritäin pitkältä ajalta. Tavallisempaa on, että saa tämän kuun palkan seuraavassa kuussa tai sitten saa tämän kuun palkan näin puolivälissä kuuta eli ennakkoon sen loppukuun palkan
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuntipalkkaisille makseta yleensä 2 kertaa kuukaudessa. Esim. 15pv ja kuun vika pv.
En ole varma mikä on yleisin mutta eri työpaikoissa olen ollut tuntipalkkaisena ja palkkakausi on ollut 2 kalenteri vk eli 14 vrk, ½ kk, tai 1 kk. Palkkapäiväkin on vaihdellut noin viikosta kahteen kauden viimeisestä työpäivästä lukien.
siis kaks ja puol kuukautta ilman palkkaa?! ei oo normaalia
Minulla menee niin että sain tänään 15.2 tammikuun 1.1.2017-31.1.2017 tehdystä työstä palkan. Meillä on joka kuun 15pv palkkapäivä ja koska tuntityöläisenä saan lisiä ja muita niin palkan laskussa menee 1-1,5viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä eritäin pitkältä ajalta. Tavallisempaa on, että saa tämän kuun palkan seuraavassa kuussa tai sitten saa tämän kuun palkan näin puolivälissä kuuta eli ennakkoon sen loppukuun palkan
Sori en huomannut, että kyse tuntipalkkalaisesta, silloin ei ennakkoon saa palkkaa. Kuukausipalkalla olevat saattavat saada.
On normaalia.