parempi äiti
Mielestäni on tärkeää välillä pysähtyä ja tutkia itseään äitinä. Palkita,kehua ja kannustaa itseään ehdottomasti mutta myöskin välillä kyseenalaistaa ja oikeasti miettiä miten pienet arkisetkin asiat voivat vaikuttaa lapseen. Haluaisin kuulla mitä asioita yritätte itsessänne muuttaa äitinä :) voisimme myös motivoida toisiamme :)
Kommentit (2)
Haluaisin oppia näyttämään vihan terveesti ja rakentavasti. Näyttäisin että viha on ok ja normaali tunne, joka kertoo usein siitä että "omat rajat" ei ole kunnossa tai jokin elämässä vaatii muutosta, mutta sitä ei kuitenkaan kaadeta toisen niskaan.
Esim. jokainen äiti tietää, että vauvan/taaperon kiukku/raivo voi välillä tarttua. Kun vauva huutaa, niin itsellä alkaa kiukuttamaan/suututtamaan. Lapsen kehitykselle on tärkeää, että sitä tunnetta ei kaada hänen niskaan sellaisenaan, ja useimmat äidit yrittävätkin painaa sen kiukun pois mielestä ja saattavat sitten myöhemmin (tai sillä hetkellä) käyttäytyä passiivis-aggressiivisesti. Miehillä taas helpommin käy niin, että kaikki sullotaan sisään, ja välillä räjähdetään kuin painekattila esim. sille vaimolle.
Minä olen yrittänyt tätä ihan niin että sanoitan oman tunteen mutta pysyn rauhallisena. Ottaisin kyllä vinkkejä vastaan, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan ja on oppinut rakentavaa vihan hallintaa ja läpikäymistä.
Itse en ainakaan halua puhua lapsilleni painonpudotuksesta koska he ovat alle 6 vuotiaita ja heidän ei tarvitse minun mielestäni vielä tietää sellaisita asioista. Puhun vaan siitä kuinka tärkeää on syödä terveellisesti ja liikkua. Mutta en ikinä hauku itseäni läskiksi lapsien edessä.