Mikä autoksi?
Täytyy olla dieseli farkku, hyvä ajettava ja luotettava. Hintaa saisi olla maksimissaan 8000€
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
No ei tuolla hinnalla saa enää ehjää eikä luotettavaa diesel farmaria.
Kymppitonni lisää niin voit alkaa puhua hyvästä ja luotettavasta farmarista.
Miksi tyhjätaskut täällä aina kyselevät autoista? Menkää Ylilaudalle jos teillä ei ole tuon enempää rahaa käytössä. Siellä jonnet myy tuunauksiaan parilla tonnilla.
Edellinen autoni maksoi 4000€ ja ajoin sillä yli 100tkm hyvin pienillä remonttikuluilla.
Ap
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
Vierailija kirjoitti:
Avensis
Muuten kiinnostaisi, mutta en ole tykännyt Toyotalla ajamisesta. Onko 2.2 d-cat luja kone?
ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
25-30tkm. Verojen takia juuri farkkumalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avensis
Muuten kiinnostaisi, mutta en ole tykännyt Toyotalla ajamisesta. Onko 2.2 d-cat luja kone?
ap
Ei, vaan oikein diisselisyöppö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avensis
Muuten kiinnostaisi, mutta en ole tykännyt Toyotalla ajamisesta. Onko 2.2 d-cat luja kone?
ap
Ei, vaan oikein diisselisyöppö.
Entä se kahden litran dieselkone? Saisihan siihen lisää tehoa ohjelmalla ja pienemmän kulutuksen.
Ap
Verot dieselissä jottai 400e enemmän mutta kuluttaa kaupunki ajossa 3-5l vähemmän maantiellä ero on 1-3l
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
25-30tkm. Verojen takia juuri farkkumalli.
Farkkumalli ei kyllä vaikuta verotukseen millään tavalla.
Voit muutoskatsastaa farmarin pakettiautoksi jolloin käyttövoimavero tippuu n.75% mutta se edellyttää takapenkkien poistoa ja niiden kiinnityspisteiden tuhoamista. Nykyään on myöskin esim. takamatkustajien airbagit poistettava asianmukaisesti. Eli mitään järkeä toimenpiteessä ei ole.
Katselisin itse manuaalivaihteista Golfia 1.9 Tdi moottorilla. Ne on aika lailla ikiliikkujia. Tässä esimerkki myynnissä olevasta yksilöstä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
25-30tkm. Verojen takia juuri farkkumalli.
Farkkumalli ei kyllä vaikuta verotukseen millään tavalla.
Voit muutoskatsastaa farmarin pakettiautoksi jolloin käyttövoimavero tippuu n.75% mutta se edellyttää takapenkkien poistoa ja niiden kiinnityspisteiden tuhoamista. Nykyään on myöskin esim. takamatkustajien airbagit poistettava asianmukaisesti. Eli mitään järkeä toimenpiteessä ei ole.
Ei todellakaan tarvi tuhota mitään kiinnityspisteitä tai poistaa airbagejä. Käyttövoimaveron lisäksi putoaa vakuutusmaksu.
Vierailija kirjoitti:
Katselisin itse manuaalivaihteista Golfia 1.9 Tdi moottorilla. Ne on aika lailla ikiliikkujia. Tässä esimerkki myynnissä olevasta yksilöstä:
Vanhemmat ovat olleet, mutta onko noin uudet enää? Jos vagin laittaa niin sama ostaa skodana, jos budjetti ei riitä Audiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
25-30tkm. Verojen takia juuri farkkumalli.
Farkkumalli ei kyllä vaikuta verotukseen millään tavalla.
Voit muutoskatsastaa farmarin pakettiautoksi jolloin käyttövoimavero tippuu n.75% mutta se edellyttää takapenkkien poistoa ja niiden kiinnityspisteiden tuhoamista. Nykyään on myöskin esim. takamatkustajien airbagit poistettava asianmukaisesti. Eli mitään järkeä toimenpiteessä ei ole.Ei todellakaan tarvi tuhota mitään kiinnityspisteitä tai poistaa airbagejä. Käyttövoimaveron lisäksi putoaa vakuutusmaksu.
Peruspalveluministeri pakettiauton määritelmässä menee niin, että auton kantavuudesta on jäätävä istuinpaikkojen jälkeen(69kg/kpl) yli 50% jäljelle. Toisinsanoen, tavarankuljetuskapasiteetin on oltava matkustajakapasiteettia suurempi. Tähän kaatuu jo suurin osa automalleista mahdollisuuksineen, ilman että istumapaikkoja poistetaan.
90-luvun loppupuolen Opel Omega farmari suuremmalla dieselmoottorilla oli viimeinen mieleen tuleva, järkevä aihio pakettiautoksi. Siinä oli kantavuus yli 700kg.
Muutoksen toteuttamisohje on vaihdellut tiuhaan, jossakin välissä riitti, että takaselkänojia käännettiin alas ja ne lukittiin alas niin, että irroittaminen ei onnistu perustyökaluilla.
Jossakin välissä vaadittiin edellisen lisäksi istuinosan poistaminen ja niiden kiinnityspisteiden tuhoaminen. Myöskään tuo turvalaitteiden poistaminen ei ole täysin tuulesta temmattu sääntö. Ainakin itse olen sen nähnyt jossakin esitetyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
25-30tkm. Verojen takia juuri farkkumalli.
Farkkumalli ei kyllä vaikuta verotukseen millään tavalla.
Voit muutoskatsastaa farmarin pakettiautoksi jolloin käyttövoimavero tippuu n.75% mutta se edellyttää takapenkkien poistoa ja niiden kiinnityspisteiden tuhoamista. Nykyään on myöskin esim. takamatkustajien airbagit poistettava asianmukaisesti. Eli mitään järkeä toimenpiteessä ei ole.Ei todellakaan tarvi tuhota mitään kiinnityspisteitä tai poistaa airbagejä. Käyttövoimaveron lisäksi putoaa vakuutusmaksu.
Peruspalveluministeri pakettiauton määritelmässä menee niin, että auton kantavuudesta on jäätävä istuinpaikkojen jälkeen(69kg/kpl) yli 50% jäljelle. Toisinsanoen, tavarankuljetuskapasiteetin on oltava matkustajakapasiteettia suurempi. Tähän kaatuu jo suurin osa automalleista mahdollisuuksineen, ilman että istumapaikkoja poistetaan.
90-luvun loppupuolen Opel Omega farmari suuremmalla dieselmoottorilla oli viimeinen mieleen tuleva, järkevä aihio pakettiautoksi. Siinä oli kantavuus yli 700kg.
Muutoksen toteuttamisohje on vaihdellut tiuhaan, jossakin välissä riitti, että takaselkänojia käännettiin alas ja ne lukittiin alas niin, että irroittaminen ei onnistu perustyökaluilla.
Jossakin välissä vaadittiin edellisen lisäksi istuinosan poistaminen ja niiden kiinnityspisteiden tuhoaminen. Myöskään tuo turvalaitteiden poistaminen ei ole täysin tuulesta temmattu sääntö. Ainakin itse olen sen nähnyt jossakin esitetyn.
Peruspalveluministeri = Perussääntö... :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tulee kilometrejä? Henkilöautodieseleissähän on ihan järkyttävät verot!
25-30tkm. Verojen takia juuri farkkumalli.
Farkkumalli ei kyllä vaikuta verotukseen millään tavalla.
Voit muutoskatsastaa farmarin pakettiautoksi jolloin käyttövoimavero tippuu n.75% mutta se edellyttää takapenkkien poistoa ja niiden kiinnityspisteiden tuhoamista. Nykyään on myöskin esim. takamatkustajien airbagit poistettava asianmukaisesti. Eli mitään järkeä toimenpiteessä ei ole.Ei todellakaan tarvi tuhota mitään kiinnityspisteitä tai poistaa airbagejä. Käyttövoimaveron lisäksi putoaa vakuutusmaksu.
Peruspalveluministeri pakettiauton määritelmässä menee niin, että auton kantavuudesta on jäätävä istuinpaikkojen jälkeen(69kg/kpl) yli 50% jäljelle. Toisinsanoen, tavarankuljetuskapasiteetin on oltava matkustajakapasiteettia suurempi. Tähän kaatuu jo suurin osa automalleista mahdollisuuksineen, ilman että istumapaikkoja poistetaan.
90-luvun loppupuolen Opel Omega farmari suuremmalla dieselmoottorilla oli viimeinen mieleen tuleva, järkevä aihio pakettiautoksi. Siinä oli kantavuus yli 700kg.
Muutoksen toteuttamisohje on vaihdellut tiuhaan, jossakin välissä riitti, että takaselkänojia käännettiin alas ja ne lukittiin alas niin, että irroittaminen ei onnistu perustyökaluilla.
Jossakin välissä vaadittiin edellisen lisäksi istuinosan poistaminen ja niiden kiinnityspisteiden tuhoaminen. Myöskään tuo turvalaitteiden poistaminen ei ole täysin tuulesta temmattu sääntö. Ainakin itse olen sen nähnyt jossakin esitetyn.
Takapenkki pois ja pyöristetty kantaiset pultit penkin kiinnistysrautoihin. Tällä tavalla muutetun farmarin sai viime kesänä muutoskatsastettua pakettiautoksi.
No ei tuolla hinnalla saa enää ehjää eikä luotettavaa diesel farmaria.
Kymppitonni lisää niin voit alkaa puhua hyvästä ja luotettavasta farmarista.
Miksi tyhjätaskut täällä aina kyselevät autoista? Menkää Ylilaudalle jos teillä ei ole tuon enempää rahaa käytössä. Siellä jonnet myy tuunauksiaan parilla tonnilla.