Nyt se loppu Yves Rocherin ja Oriflamen tilaukset!!!
Olen tilannut Yves Rocherin tuotteita niin kauan kuin muistan ja Oriflameakin jo 10 vuotta.
Sitten yhtenä päivänä sitten sain Yves Rocherilta kirjeen, etten voisi saada juuri tilattua tilaustani ennenkuin aiemmat tilaukseni oli maksettu - Kyllä TÄRÄHTI ja kovaa!
Olen siis aina suomalaisen tunnollisesti maksanut kaikki laskuni heti pois, kun on pitänyt - no nyt siellä seisoi useita laskuja odottamassa oikeaa eräpäiväänsä, jonka he itse olivat asettaneet ja nyt en sitten saanut uutta tilausta kotiini, ennekuin edes yksi niistä oli maksettu, vaikka niissä on siis ihan maksuaikaa vaikka kuinka???
No - rupesinpa miettimään, että MIKSI ihmeessä edes tilaan mitään ULKOMAALAISTA ja kallista kosmetikkaa ja tuen samalla ulkomaita - miksi en ostaisi kotimaista ja tukisi mieluummin suomalaista työtä ja kotimaatani???
Samalla tuli mieleeni, miten usein olen näiden kahden meikkifirman tuotteista olenkaan saanut ihottumaa ja muita allergisia oireita ja kotimaisista en.
Päätin ostaa tästä lähinkotimaista Erisania ja Lumenea ja jättää nämä ylikansalliset kosmettiikkaketjut rauhaan!
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Lumenea ei taideta valmistaa Suomessa, Erisanista en tiedä. Käsittääkseni verkkokaupoissa on ihan normaalia, ettei voi mielin määrin tilata jos avoimia laskuja on vielä.
Molempia kyllä valmistetaan nimenomaan Suomessa ja ovat avainlipputuotteita - tarkistin tämän, en muuten ostaisi.
Mä tykkään monesta yves rocherin tuotteesta. Ja aion tilata jatkossakin
Mä en edes tiennyt että Oriflame on vielä olemassa.
Miksi et osta kaupasta? Miten paljon sulla oikein kuluu niitä meikkejä ja rasvoja, jos pitää monia paketteja päällekkäin tilata?
Tämäkin taitaa olla provo. Eikös lähinnä teinit käytä YR tuotteita?
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes tiennyt että Oriflame on vielä olemassa.
Miksi et osta kaupasta? Miten paljon sulla oikein kuluu niitä meikkejä ja rasvoja, jos pitää monia paketteja päällekkäin tilata?
Tämäkin taitaa olla provo. Eikös lähinnä teinit käytä YR tuotteita?
Minä olen sitten kolmekymppinen teinin (en ole ap), kun käytän YR:n tuotteita. Lähinnä tuoksuja, kynsilakkoja ja suihkugeelejä, silloin tällöin myös muita tuotteita lähinnä heräteostoksina. Oriflamea kokeilin kerran ja sain kosteusvoiteesta niin pahan allergisen reaktion, ettei enää sen firman tuotteet kiinnosta.
Ainakin Lumenen tuotteet ovat järjestään sellaista kuraa. Miksi ihmeessä ap:n pitää jatkuvasti tilata uutta kosmetiikkaa? Jos eivät ehdi yhtä toimitusta tehdä, kun pitää taas tilata jotain muuta?
Täältä löytyy 60-vuotias teini. Hyviä tuotteita ovat.
Miksi käytät sarjaa jonka tuotteista saat allergisen reaktion? Ei voi ymmärtää.
Ainakin Yves Rocherin sivuilla mainitaan asiasta:
http://www.yves-rocher.fi/control/dynpage/~struct=infopage/~page=offert…
"Maksuehdot
Kun tilaat tuotteita, saat paketissasi laskun ja sille vähintään 30 päivää korotonta maksuaikaa. Yli 50 euron arvoiset tilaukset edellyttävät maksua luottokortilla. Pidätämme oikeuden toimittaa poste restante- ja postilokero-osoitteelliset tilaukset sekä tilaukset tilapäisiin osoitteisiin postiennakolla. Pidätämme oikeuden toimittaa tilauksen postiennakolla myös maksuhäiriötilanteessa harkintamme mukaan. Samoin pidätämme oikeuden rajoittaa avoimien laskujen määrää. Maksuhuomautuksen lähettämisestä veloitamme sekä kulut että viivästyskoron. Pidätämme oikeuden myös hinnanmuutoksiin."
Kkeilkaa ihmeessä suomalaista ja Suomessa tehtyä Dermocilia! On hinta ja laatu kohdillaan!
Ei Yves Rocher mikään teinien firma ole, ainakin niissä liikkeissä on pääasiassa keski-ikäisiä ja siitä vanhempia naisia asiakkaina, toki nuoriakin näkyy mutta ei mitenkään alleviivatusti.
Mieheni äiti, 84-vuotias, käy aika hyvin myös teinistä, vaikka ehkä isomummi mieluummin onkin.
Lumenen meikit sisältävät huomattavia määriä raskasmetalleja sun muuta paskaa, ja omalle iholleni tuli ihan huomattavia kraateireita ihoon jo viikon käytön jälkeen puhdistuksesta ja pohjustuksista huolimatta. Samaten ystäväni, jotka ovat käyttäneet lumenen meikkejä tai voiteita, ovat luovuttaneet suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Kkeilkaa ihmeessä suomalaista ja Suomessa tehtyä Dermocilia! On hinta ja laatu kohdillaan!
Suomalaista? Brändi on suomalainen, mutta tuotteet tehdään ulkomailla. Se on niillä sivuilla kerrottu.
Yritän tilata YR:ltä, mutta tilaus ei onnistunut. Tajouskoodi ei toiminut jostain syystä :(
YR:llä on muutamia aivan loistavia tuotteita, kuten esimerkiksi kulmakynät (cendre-sävyä ilman en voisi olla, se on vaaleanruskea, mutta kylmä sävy eikä ollenkaan oranssi) ja pari tuoksua, jotka vastaavat laadultaan paljon kalliimpia merkkejä. Suihkugeelit, vartalovoiteet ja spf -rasvat ovat myös hyviä.
Sitäpaitsi Lumenen ihan kaikkia tuotteita ei valmisteta Suomessa.
Lumenea ei taideta valmistaa Suomessa, Erisanista en tiedä. Käsittääkseni verkkokaupoissa on ihan normaalia, ettei voi mielin määrin tilata jos avoimia laskuja on vielä.