Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas yksi kielteinen päätös

Vierailija
14.02.2017 |

Työhakemukseen...

Alan olla jo turta tähän työnhakuun. Opiskelin itselleni jo toisen ammatinkin. Aina joku monista kymmenistä hakijoista on parempi. Aloitin työnhaun vuonna 2011 välissä puolentoista vuoden koulutus, silti aktiivisesti hakenut töitä melkein koko tämän ajan. Olen vielä suht nuori, mutta en ymmärrä miksi aina joku muu on parempi työnhakija.
Ja hei yrittäjät kertokaa ihmeessä miksi ette harrasta enemmän esim. Vastavalmistuneen palkkaamista ja pienellä koulutuksella teette hänestä osaajan. Tiedän, että se vaatii hieman aikaa ja vaivaa, mutta itse mieluusti tekisin vaikka ilmaiseksi (harjottelijana) töitä JOS tiedän varmasti, että minun on mahdollisuus jatkaa paikassa palkallisena x ajan jälkeen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vastavalmistuneelle pitää maksaa sama palkka kuin kokeneelle, yrittäjä saa todennäköisesti parhaan vastineen rahalle palkkaamalla sen kokeneen.

Suomessa yrittäminen ja normaalin, täyspäiväisen työn antaminen on raskaasti rangaistua. Siihen ei ryhdytä kevyin perustein.

Vierailija
2/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että se vaatii hieman aikaa ja vaivaa, mutta itse mieluusti tekisin vaikka ilmaiseksi (harjottelijana) töitä JOS tiedän varmasti, että minun on mahdollisuus jatkaa paikassa palkallisena x ajan jälkeen.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/214463-orjafirmat-listalle-paatynyt-yr…

Palkaton työharjoittelu on orjuutta ja siihen sortuvat työnantajat pääsevät mustille listoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhakemukseen...

Alan olla jo turta tähän työnhakuun. Opiskelin itselleni jo toisen ammatinkin. Aina joku monista kymmenistä hakijoista on parempi. Aloitin työnhaun vuonna 2011 välissä puolentoista vuoden koulutus, silti aktiivisesti hakenut töitä melkein koko tämän ajan. Olen vielä suht nuori, mutta en ymmärrä miksi aina joku muu on parempi työnhakija.

Ja hei yrittäjät kertokaa ihmeessä miksi ette harrasta enemmän esim. Vastavalmistuneen palkkaamista ja pienellä koulutuksella teette hänestä osaajan. Tiedän, että se vaatii hieman aikaa ja vaivaa, mutta itse mieluusti tekisin vaikka ilmaiseksi (harjottelijana) töitä JOS tiedän varmasti, että minun on mahdollisuus jatkaa paikassa palkallisena x ajan jälkeen.

Tuo harjoittelu ja irtisanomisen hieman helpottaminen auttaisi ehkä työllisyyttä, koska nyt saattaa saada ikuisiksi ajoiksi työntekijän, josta on vain harmia yritykselle, siksi ollaan niin varovaisia työllistämään kokemattomia. Silloin kun oli paljon töitä, niin toimihan se, vaikka porukassa oli joku, joka vain vetelehti ja haukkui niitäkin, jotka halusivat tehdä töitä, että ei pidä porvaria rikastuttaa ja komensi tahallaan jarruttamaan tuloksia.

Ota ap mitä tahansa huonopalkkaista tilapäistä työtä, itse ainakin, kun olin ottamassa työntekijöitä, niin luin kaikenlaisen kokemuksen hyväksi varsinkin jos työtodistus oli hyvä, koska silloin on tavallaan todistanut, että työ maistuu tälle tekijälle.

Vierailija
4/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HR-henkilöt on katkeria kurppia, jotka ovat opetelleet typerät kriteerinsä 70-luvulle perustuvista opeista, eivätkä osaa nähdä ihmistä ihmisenä vaan koittavat narauttaa virheistä. Yksi ala-arvoisimmista ammateista sanon minä.

Vierailija
5/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhakemukseen...

Ihan vinkiksi sulle. Kiva että olet motivoitunut ja teet kaikkesi. Luulisi jonkun tajuavan. Mutta älä lupaile kenellekään ilmaisia harjoitteluja. Koska ne ahneet paskat käyttää sua vain hyväkseen. Ihan oikeasti. Niitä ei koskaan sido mitkään lupaukset työllistämisestä, jos sitoudut johonkin harjoitteluun ilman vastiketta.

Vierailija
6/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HR-henkilöt on katkeria kurppia, jotka ovat opetelleet typerät kriteerinsä 70-luvulle perustuvista opeista, eivätkä osaa nähdä ihmistä ihmisenä vaan koittavat narauttaa virheistä. Yksi ala-arvoisimmista ammateista sanon minä.

Samat jotka ovat päässeet firmaan kävelemällä sisään ja aloittaneet kahvinkeittäjinä. Tai sellaisella "osaamisella".

Vierailija
7/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Nyt on tainnut käydä niin että joku fiksu HR-henkilö on nähnyt "Vierailijan" todellisen minän ja duuni on jäänyt saamatta.

Vierailija
8/8 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosiaan unohtui mainita, että en pysty varmaan puoliakaan tarjolla olevista töistä tekemään. Kiitos synnynnäisen vamman olkapäässä. Joten siivous yms muut hommat on suljettu pois työnhausta. Muutenhan vaikka nuolisin sitä pa*kaa lattialta.

Ja harjoittelijana aloittaminen alan töissä josta olen toisen tutkintoni saanut, olisi itselle se turvallisin vaihtoehto. Tiedän kyllä hyvin, että se on orjatyötä. Siitäkin on kolmen kuukauden kokemus siltä ajalta, kun työvoimatoimistoa vielä kiinnosti painostaa asiakkaitaan.

Se kuitenkin toisi sellaista itsevarmuutta työhön, koska kaikkea en kuitenkaan satavarmasti vielä osaa pelkillä tutkintopapereilla.

-ap