Jalkojen järjetön kutina, huomasin yhteyden koulussaoloon, mistä voi johtua?
Opiskelen keittiöalalla. Olin 4vk sairaslomalla ja ei kutittanut ollenkaan, nyt olen ollut 4 päivää koulussa ja taas kutiaa niin pirusti. Voiko johtua esim siitä, että seisoo koko päivän (yleensä 8-16)?? En keksi oikein muutakaan
Kommentit (14)
Oletkohan herkistynyt jollekin.
Esim. jauhopöly, metalli, nikkeli
Jauhopölyä on, mutta miksi vain jalat kutiavat? Mulla on työasun alla vielä ohuet legginsit ja t-paita
Työvaatteet? Tosi vahvat kemikaalit, joilla työvaatteet pestään saa mulla aikaan laikkukkaita kutiamisjälkiä.
Pesen työvaatteet kotona joten sekään ei voi olla syynä.
Jalat kyllä turpoavat seisomisesta, mutta voiko se aiheuttaa kovaa kutinaa? En oikein keksi muutakaan
4vk sitten oli jalat täynnä rupia raapimisesta ja aina raavin ne ruvetkin auki ja lopulta iho täynnä kuoppia
Itellä alkaa jalat kutisemaan kun tiskaan käsin.
Millaiset työkengät sulla on? Milloin ne on viimeksi uusittu tai pesty ja pohjalliset vaihdettu?
Mulla on ihan samaa kun kotona tiskaan.. alkaa pohkeiden takaa ja vähän nilkoista kutisemaan ja loppuu sitten vähän ajan päästä kun lopetan tiskaamisen. Oon miettiny voiko syy olla joku allerginen mutta vastausta en oo kyllä löytäny
kotona vain makoilet sohvalla ja syöt, koulussa sitten joudut tekemään jo jotakin ja sulla jalat väsyy .
huono verenkierto se vaan on. ei mitään allergiaa tms.
Vierailija kirjoitti:
kotona vain makoilet sohvalla ja syöt, koulussa sitten joudut tekemään jo jotakin ja sulla jalat väsyy .
huono verenkierto se vaan on. ei mitään allergiaa tms.
Alkaa tosiaan vaikuttaa ettei ap ole kovin hyvässä kunnossa, miten voi olla 4 viikkoa sairaslomalla opiskeluista? Mahtaako työnteosta koskaan tulla mitään kun se on minenverroin rankempaa kuin koulussa.
Onko sun legginsit mustat tai tummansiniset? Mulla on kobolttiallergia, oireilee noin. Löytyy väriaineista.
Turpoaminen voi kyllä käsittääkseni aiheuttaa kutinaa.
Laita tukisukat työpäivän ajaksi jalkaan ja ota selvää, onko sinulla oikeanlaiset työkengät. Osta ekat vaikka jostakin urheiluliikkeestä, niin osaavat neuvoa minkä kokoiset tarvitset. Myöhemmin on helpompi ja halvempi tilata netistä.
Terveisin yöhoitaja
Ja siis kutiaa polvien takaa, reisistä ympäriinsä ja pohkeet