Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä joku, joka onnistunut päästä avaavasta nenäsuihkeesta eroon?

Vierailija
13.02.2017 |

Nenän kanssa ollut koko iän tukkoisuusongelmia, mutta nyt ne on pahat ja olen käyttänyt vuoden putkeen nasolinia.

Ostin kortisonisuihkeen, öljysuihkeen ja nenäkannun. Pääseekö niillä alkuun? Miten yösuihkuttelu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleb käyntröbyt 35 vuodem ajun 8 sukihtausta päivssö nolemiin sieraimiin eikä mptääb haittboa ole tullut!!

Vierailija
2/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä on monesti toispuoleisesti tukossa, kun toinen sierain on auki, toinen "levähtää". Tuo on normaalia eikä kannata aukaista sitä toista sierainta.

Jos molemmat sieraimet on tukossa, avaa se joka on pahemmin tukossa. Tuo toiminta jo vähentää nenäsuihkeen käyttöä.

Päiväsaikaan voi vähän kärsiäkin tukkoisesta nenästä, esim. vapaalla ollessa levähdellä ja hengitellä suun kautta. Jossain vaiheessa nenä poksahtaa auki, aivan varmasti!

Suihkeesta pääsee eroon jos kestää tukkoista oloa, ja hoitaa limakalvot kuntoon... Voi olla just allergiaperäistä eli kortisoni auttaa. Pikkuhiljaa, noin pari viikkoa kun hoidat nenää aktiivisesti, olet jo voiton puolella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt jo 17 vuotta. Vihdoin kävin erikoislääkärillä, jolta sain nenätippoja, pillereitä ja suihketta, joilla pitäisi pystyä vieroittumaan suihkeesta. Odotan tosin kesään, koska silloin ilma on kosteampi ja oireet paljon talvea pienemmän. 

Pelkällä öljysuihkeella, kestinellä ja nenäkannulla homma ei onnistunut.

Vierailija
4/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin pitkästä nenäsuihkekierteestä eroon sillä, että suihkutin sumutetta aina vain toiseen ja aina samaan sieraimeen :) Näin ei ollut kokonaan tukkoinen olo. Monta kuukautta meni, kunnes tämä sierain johon en suihketta suihkuttanut, "parantui", ja pysyi normaalisti auki. Sitten lopetin kokonaan käytön ja muutaman kuukauden jälkeen toinenkin sierain oli taas normaali. Pitkä prosessi, en vain kestä jo nenä on tukossa :(

Vierailija
5/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgin prosessi

Vierailija
6/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En ole tarvinnut jatkuvasti. Rinexiniä olen käyttänyt enemmän, ja onnistunut vieroittautumaan siitäkin.

Vierailija
7/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko käydä poistattamassa ne polyypit. Mä en edes tiennyt että johonkin hemmetin nenäsuihkeeseen voi jäädä koukkuun.

Vierailija
9/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin koukkuun noin vuosi sitten. Ensin olin kipeä, ja sitten alkoi allergiakausi. Vihaan olla nenätukossa, joten laitoin sitä aina kun nenä meni tukkoon.

Alkoi kierre. Jouduin tyyliin viikossa/parissa hakemaan yhden pullon.. Nenä meni tukkoon joka päivä. Siitä on aika tarkalleen vuosi aikaa.

Kokeilin syksyllä kortisonisuihketta sekä kosteuttavaa a-suihketta mutta ei auttanut mitään..

Nyt viikko sitten tajusin, että olen kohta käyttänyt vuoden. On lopetettava, ja ärsyttää jatkuvasti rampata apteekissa sen vuoksi. Nyt vain lopetin. Olen ollut viikon ilman, ja nenä on nyt auki pääsääntöisesti. Yhden yön jouduin nukkumaan nenä tukossa, mutta kun sen kärsin niin kyllä se siitä sitten aukeni. 

Eli ei edes ollu paha rasti. Jotenkin paniikki nenän tukkoisuudesta oli isompi, etten edes yrittänyt olla muutamaa vuorokautta ilman.

Vierailija
10/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dedäsuihge, not even once!

Vierailija
11/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ilmankostutin kotiin?

Vierailija
12/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä, jos nenä on tukossa yöllä. Heräilen pitkin yötä, jos en oo illalla avannu nokkaa, ja yleensä kyllä sorrun yöllä jossain vaiheessa ja pakko laittaa, vaikka olisin yrittäny olla ilman. Mulla ainakin sitten se johtaa just siihen kierteeseen, että kun käyttää pitkään päivittäin, suihke tekee nenän sisältä entistä tukkoisemmaksi pitemmän päälle, ja sitten on vaan pakko käyttää jatkuvasti suihketta. Sitten vastapainoksi kosteuttavaa suihketta kärsineille limakalvoille jne.

Välillä oon laittanu vaan toiseen sieraimeen illalla suihketta, vuoroiltoina molempiin, etteivät kärsi niin kovaa. Joskus onnistuu olla väkisin ilman, kärsiä pari yötä niin sen jälkeen alkaa helpottaa ja nenä pysyy luonnollisemmin auki. Ja nenäkannu eli se sarvikuono oli ihan huippuostos, kun sitä voi käyttää niin monta kertaa päivässä kun lystää ja mulla se toimii aika hyvin. Suosittelen, vaikka sen käyttö vaatii vähän opettelua ja tuntuu aika häröltä ensialkuun. Tsemppiä!

Vierailija
13/16 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kerralla. Viikko tai pari oli tuskaista, mutta kannatti. En ole käyttänyt mitään avaavia suihkeita enää.

Vierailija
14/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvoni: jos et käytä sarvikuonoa, niin Physiomerin "ponnekaasulla" toimivasta suolavesi puteleista  on apua. Lavuaarin ylle pää kallelleen ja varovasti painat ylempään sieraimeen suihketta, sitten sierain kiinni ja vuoroin molemmista  sieraimesta varoen tiristät rään pois. Sama toisinpäin. Tämä on auttanut minua saamaan ne jämähtäneet limaklöntit ulos. Sain lääkäriltä Dymista merkkisen kortisoni-antihistamiini reseptin. Parantaa limakalvoja. Sitten joku öljy suihke kuivumista estämään. Näillä voi koettaa avaavista suihkeista pääsemistä irti.

Vierailija
15/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin eroon Nezantol suihkeen avulla joka on tarkoitettu kuiville limakalvoille.. melko tyyris, vähä yli 10€ mutta toimi 👍🏻

Vierailija
16/16 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä, joilla nenä menee tukkoon, kuultavissa nenästä sellaista ääntä, hiljaista napsahtelua? Juu, ei se tule mun aivoista :), en ole siten sairas, mutta aina kun alan nukkumaan, tuntuu, että jokin siellä napsuu, läpättää. Toisen sierain on ikäänkuin enemmän auki, toinen ei. Suihkeita en ole käyttänyt, edes silloin kun lääkäri niitä flunssassa jne. on määrännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi