Missä iässä löysit ensimmäisen harmaan hiuksen itseltäsi?
Kommentit (41)
Harmaita, suunnilleen valkoisia, paksuja karvoja olen bongannut jo pitkään kulmakarvoista ja alakerrasta :D saa nähdä, koska ensimmäiset hiuksetkin vaihtavat väriä. Onkohan tässä mitään korrelaatiota muun karvoituksen ja hiusten välillä?
N26
Vierailija kirjoitti:
31. Nyt 34 vuotiaana ihan harmaita tuppoja korvien takana. Kävin juuri tilaamassa ajan värjäykseen koska nyt saa riittää! Ja varmasti kolme vuotta imetystä, opiskelustressi ja työstressi (en siis ole pitänyt äitiyslomia saati hoitovapaita) on osasyynä siihen että pää harmaantuu.
Kyllä se syy geeneissä on,ei stressissä. Kysyin lääkäriltä,kun alkoi puskea harmaita parikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
39-vuotiaana bongasin tosi paksun harmaan jouhen. Viime vuodet on kyllä ollut ihan kauhean stressaavia, liekö sillä vaikutusta..
Tai voisiko sillä olla vaikutusta,että olet jo keski-ikäinen nainen? Ei mikään ihme että harmaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Harmaita, suunnilleen valkoisia, paksuja karvoja olen bongannut jo pitkään kulmakarvoista ja alakerrasta :D saa nähdä, koska ensimmäiset hiuksetkin vaihtavat väriä. Onkohan tässä mitään korrelaatiota muun karvoituksen ja hiusten välillä?
N26
En usko. Mulla on hopeinen alapää mutta hiuksissa ei yhtään harmaata. Saman ilmiön näkee miesten parroissa.
36-vuotiaana. Mulla oli silloin vähän sellainen meltdown meneillään ja muistan kuinka eka harmaa hius tuntui pieneltä voitolta: oon jaksanut elää tätä elämää näin pitkään että hiukset alkaa harmaantua! En ole värjännyt hiuksiani sen jälkeen, harmaa saa näkyä. Se on hyvä. Nainen, nyt 41 vuotta.
Hehhe, löysin ekan jo 18-vuotiaana.
Kello kolme yöllä, hississä ihmettelin et mikä vaalea langanpätkä tukassa roikkuu. Yritin nyppäistä sitä, se pysy tiukasti päänahassa kiinni.
Juoksin sisälle ja herätin poikakaverin unilta, ja pyysin kylpyhuoneeseen. Kysyin, että onko se "lanka" päänahassa kiinni, kyllähän se oli. Itkeä tirautinkin vähäsen siinä, miten vasta 18-vuotiaalla teinillä voi olla ihan paksu, käkkärä valkoinen jouhi niinkuin hevosella päässä.
Nyt olen 20-vuotias, ja noita valkoisia löytyy edelleenkin päästä. Oma väri on mustanruskea, joten myös erottuu helposti. Onneksi hiusvärit on keksitty. :)
28v. Löyty yksi, silloin oli kovaa stressiä ollut pari vuotta. Sen jälkeen ei oo vielä löytynyt
Vähän päälle 3-kymppisenä. Olin muutaman kuukauden infektiokierteessä ja sen päätteeksi huomasin muutamia täysin valkoisia hiuksia muuten tummien hiusteni joukossa. Kai ne on sitten niitä harmaita, vaikka ovatkin valkoisia, eikä enempää ei ole tässä 10 vuoden aikana juuri tullut.
Kampaaja löysi joskus vuosia sitten, itse en ole löytänyt. Olen nyt 46v.
40-vuotiaana. Nyt olen 52 ja on vähän enemmän, pikemminkin valkoisia kuin harmaita. 4 kertaa vuodessa kampaajalle värjäykseen.
Mäkin löysin ensimmäiset ennen 18 vuoden ikää. Nyt 31v ja kyllähän nämä lisääntyvät vuosi vuodelta, raidoitus omasta takaa. Ei mua nämä harmaat hiukset niin häiritse, koska raidoittaa ja värjätä voi. Enemmän harmittaa oheneva hiusmäärä ja miesmäisesti vetäytyvät haituvat otsalla ja ohimoilla. :(
22 vuotiaana. Nyt nelikymppisenä veikkaan olevani lähes kokonaan harmaa. Värjään hiukset sen takia 4 viikon välein.
Olin 36v. Nyt muutama vuosi myöhemmin harmaita hiuksia löytyy silloin tällöin yksittäisiä, mutta ei niitä montaa ole. Hiukset tummahkot ruskeat.
Ei kai minulla vielä 😶. Kampaaja ainakaan ei ole maininnut harmaita löytyneen. Olen käynyt samalla kampaajalla 12v.
Huomaisinkohan itse ensimmäisiä, kun olen jonkun verran värisokea, mutta ehkä ne bruneten kutreissa erottuu aikanaan omaankin silmään.
39-vuotiaana bongasin tosi paksun harmaan jouhen. Viime vuodet on kyllä ollut ihan kauhean stressaavia, liekö sillä vaikutusta..