Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ferritiini-arvoista

Vierailija
13.02.2017 |

Mulla p-ferrit arvo 32. Hoitaja sanoi, että on normaali? Terveyskirjaston sivuilla luki, että jos arvo alle 40, niin olisi raudanpuutetta. Toisaalta taas labran viitearvojen mukaan tämä olisi ok? Oireina mulla on jäätävä väsymys, levottomat jalat, lihasten voimattomuus, vapina, kalpeus jne jne. Olin ihan varma, että on kilpirauhasessa vika, mutta ne arvot taisi olla normaalit. Tsh oli viitearvojen alarajoilla 0, jotain ja se t4v (?) Oli viitearvojen ylärajoilla. Jotain tässä nyt pielessä On, mutta kaikki verikokeet normaalit?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppari noilla tiedoilla voimissaan, raudan puutetta sitten löytyykin. Rautaa saa ilman reseptiäkin, mutta pyytäisin lääkärin soittoaikaa varmuuden vuoksi.

Vierailija
2/2 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ferritiini arvoista en osaa sanoa mitään, mutta olethan poissulkenut sen mahdollisuuden että outojen oireittesi taustalla voisi olla homealtistuminen (vaikka töissä tai kotona)? Toinen mikä tulee äkkiseltään mieleen, on D-vitamiinin puutos. Ferritiini arvosi kun kuitenkaan eivät ole kauhean hyvät, niin voit mielestäni huoletta aloittaa rautakuurin ja katsoa auttaisiko se? Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan