Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Kela tietää tästä?

Ap
13.02.2017 |

Teen osa-aikatyötä ja minulle maksetaan soviteltua päivärahaa. Viime palkastani puuttui 200 euroa ja pomo laittoi ne tilille päivää myöhemmin. Tuosta ei tullut edes palkkalaskelmaa, mutta kyllä siitä verot on otettu.
Minulle myönnettiin Kelalta 300e päivärahaa, pitäiskö soittaa Kelalle vai saako ne koskaan tietää tuosta myöhemmin maksetusta osuudesta jos en kerro?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietää, ilmoita itse, pienempi riesa.

Vierailija
2/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan sulla oltava palkkalaskelma kelalle osoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, sinun ilmoitetut ja verotetut tulot eivät enää täsmää.

4/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se KELAn raha aika jostain syystä löytää kotiin. Minulta on aikoinaan karhutti 6 vuotta vanhoja juttuja takaisin vaikka minkä syyn varjolla ja siinä on pien ihminen voimaton. En sinuna ottas riskiä ellet sitten oo jossakin vaiheessa valmis maksamaan sen pois. Summa ei toki sisällä mitään korkoja joten on ikäänkuin ilmainen laina valtiota siihen kun huomaavat.

Vierailija
5/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kiitos vastauksista! Kai se on sitten ilmoitettava. -Ap

Vierailija
6/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on suora pääsy verotustietoihin. Eli saavat periaatteessa tietää. 

Summa on kuitenkin niin pieni, että harkintansa mukaan pitäytyvät perintätoimista. Summa on myös niin pieni, että mitään petossyytteitä ei ole odotettavissa. 

Anna olla vain ja katso jos tekisivät virheen ja asiaa ei huomata. 

Vierailija
7/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mites kun minulla ei ole palkkalaskelmaa ja pomo ei suostunut sitä hankkimaan...? Tarvitseeko sitä? -Ap

Vierailija
8/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites kun minulla ei ole palkkalaskelmaa ja pomo ei suostunut sitä hankkimaan...? Tarvitseeko sitä? -Ap

Siis miten niin ei suostu hankkimaan? Etkö saa muka sitä suoraan palkanlaskennasta?

Vierailija
9/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, sinun ilmoitetut ja verotetut tulot eivät enää täsmää.

Eihän se palkka vakio ole vaan ilmoitetaan kuukausittain erikseen.Kela toimii palkkakuittien mukaan.

Vierailija
10/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin ei suostu hankkimaan? Etkö saa muka sitä suoraan palkanlaskennasta?

Yleensä minulle tulee sähköpostiin kaikki palkkalaskelmat mutta tuosta 200eurosta ei tullut mitään.. Ap

Vierailija
11/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja maksat takaisin jos joskus vaativat.

Vierailija
12/12 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan pojalla jäi pyörimään ikuinen asumistuki varusmiespalveluksen seurauksena. 

Eli Kela maksaa täysimääräisenä oman kodin vuokran armeijan ajan. Tämän poika oli hakenut ja luonnollisesti saanut. 

Tuki vain jatkoi pyörimistään, vaikka poika on aivan omillaan eikä tarvitse Kelaa mihinkään. Siinähän juju tietysti piilee. Jos tarvitsisi, tulisi tiedot tarkistettua. Nyt menevät automaattisesti joka kuukausi. Jokin virhe tapahtunut Kelasta. 

Poika hyötynyt tietysti ihan älyttömästi, kun pääkaupunkiseudun yksiö oli kyseessä. Poika on 25-vuotias ja paree pysyä Kelasta kaukana. 

Ei hae edes lääkeiden Kela-osuutta. Että kaikenlaista.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan