Tuletko toimeen herkkien, rauhallisten ihmisten kanssa?
Oletko heidän vastakohtansa eli puhut asiat suoraan ja olet äänekäs?
Kommentit (9)
Mikä saa sinut kysymään tällaisen? :)
Olen itse herkkä, mutta kovaääninen. Tulen toimeen sekä rääväsuisten että hiljaisten herkkäsielujen kanssa. Jos näin voi ihmisiä luokitellakaan.
Vaikeinta minulle on todella kriittiset ja kovat ihmiset.
Olen itse herkkä, rauhallinen ja hiljainen, ja jos toinen ihminen on liian hiljainen, niin helposti molemmilla on sitten kiusalliset paikat. "Toimeen" tullaan, mutta ei tuo ihanteellinen kaksikko ole. :D
Paremmin tulen toimeen sellaisen jopa tavallista puheliaamman kanssa, koska sellainen ihminen saa minutkin avautumaan. Joskus ihmiset, jotka muuten ovat muiden kanssa puheliaita, rupeavat minun kanssani hiljaisemmaksi, mikä tekee tilanteesta molemmille kiusallisen.
Rauhallisten kyllä, herkkähipiäisten kanssa jo sitten vähän huonommin.
Jos "herkällä" tarkoitat mielensäpahoittajaa, en tule toimeen.
Jos herkkä ja rauhallinen ihminen osaa olla herkästi ja rauhallisesti vuorovaikutuksessa, niin tulen toimeen ehkä parhaiten tällaisen ihmistyypin kanssa. Jos taas "herkkä ja rauhallinen" on synonyymi tuppisuulle, joka vyöryttää vastuun sosiaalisesta kanssakäymisestä muiden niskaan ja istuu poimimassa valmiista pöydästä sen hedelmiä, niin ei, en tule toimeen. Sellaisten kanssa en ole toista kertaa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos herkkä ja rauhallinen ihminen osaa olla herkästi ja rauhallisesti vuorovaikutuksessa, niin tulen toimeen ehkä parhaiten tällaisen ihmistyypin kanssa. Jos taas "herkkä ja rauhallinen" on synonyymi tuppisuulle, joka vyöryttää vastuun sosiaalisesta kanssakäymisestä muiden niskaan ja istuu poimimassa valmiista pöydästä sen hedelmiä, niin ei, en tule toimeen. Sellaisten kanssa en ole toista kertaa tekemisissä.
Mistä tiedät, harrastaako tämä herkkä ja rauhallinen tarkoituksellista vyöryttämistä vai pelkääkö hän vain niin paljon, että ei uskalla ottaa vastuuta sosiaalisesta kanssakäymisetä? Vai onko syyllä sinulle edes merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko heidän vastakohtansa eli puhut asiat suoraan ja olet äänekäs?
Tulen
Oudommassa seurassa olen itsekin hiljainen ja rauhallinen, tuttujen seurassa taas yleensä hyvinkin puhelias ja vilkas. On tosin niitäkin tuttuja, joiden kanssa tunnelma on helposti väkinäinen eikä juttu oikein kulje. Olen huomannut, että nämä ovat yleensä hyvin pidättyväisiä ihmisiä, jotka eivät halua antaa oikein mitään itsestään. He saattavat tulla itse juttelemaan, mutta eivät juuri esitä kysymyksiä ja kysymyksiinkin vastailevat vain hyvin lyhyesti. Keskustelu tyrehtyy helposti siihen, jos en jatka sitä lörpöttelemällä itse hätäpäissäni jotain tai keksimällä uutta puheenaihetta ja kysymystä, johon tämä toinen vastaa jälleen lyhyesti esittämättä mitään, mihin voisi tarttua kiinni, ja jää odottamaan, että luotsaan taas keskustelua eteenpäin.
Tällaisten pidättyväisten ihmisten kanssa on uuvuttavaa puhua, eikä se liity suoraan siihen, onko ihminen herkkä ja rauhallinen vai ei. Ystävissäni on paljon herkkiä ja rauhallisia ihmisiä, jotka eivät ole suuna päänä isoissa ihmisjoukoissa, mutta keskustelevat kyllä vilkkaasti kahden kesken.
Ei kyse ole aina temperamentista vaan siitä, että toisten ihmisten kanssa syntyy vuorovaikutusta, vaikka asioista oltaisiinkin eri mieltä Toisten kanssa tulee vaan törmäyksiä.