Maksaako sossu rahattomalle aina uudet lastenvaunut?
Kommentit (20)
Saa kiinteän summan, jolla sopii itse ostaa käytetyt, uusia sillä ei saa. Helsingissä on lisäksi kunnostettuja vanhoja jaossa, joihin tuo summa saattaa riittää just ja just.
Vierailija kirjoitti:
Saa kiinteän summan, jolla sopii itse ostaa käytetyt, uusia sillä ei saa. Helsingissä on lisäksi kunnostettuja vanhoja jaossa, joihin tuo summa saattaa riittää just ja just.
Entäs jos asuu pienellä paikkakunnalla jossa ei ole käytettyjä niin pitääkö ostaa netistä vai saako silloin uudet?
Jos olet sossupummi, saat uudet. Jos olet pienipalkkainen työntekijä, joudut tyytymään siihen mihin on varaa eli vanhoihin rämiin.
Kyllä maksaa, just sain tuliterät vaunut kaikilla mausteilla. Siitä vain lapsia tekemään ja vaunurahoja anomaan!
Vaunuihin saa jonkun tietyn summan, meidän kunnassa se oli muutama vuosi sitten 200e. Jos halusi uudet, niin sitten piti maksaa omasta pussista loput.
Kasvaa se lapsi ilman niitä vaunujakin, en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa turhasta.
Helsingissä on muistaakseni lainavaunuja kaupungilla. Palautetaan kun ei tartte
Tietty summa annetaan ja ymmärtääkseni sekin kuittia vastaan (eli ostettava joko kirppikseltä tai liikkeestä, yksityiseltä kun ei kuittia saa). 200-300 eurolla ei uusia kyllä saa, parempi ostaa jotkut reilusti vanhemmatkin käytetyt. Emmaljungia tai Brioja lähtisin tuohon hintaan katselemaan, niissä ei iällä niin ole merkitystä kunhan on homeettomat vaunut. Jotkut liikkeetkin myyvät käytettyjä.
Kantoliina tai reppu riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Koitapa käydä kaupassa vauvan kanssa pelkän liinan kanssa. Ei tule tapahtumaan. Tai lenkkeillä liinan kanssa? Juosta jopa? Tuskinpa. Mitäs sitten kun vauva on jo isompi, 1-2 -vuotias muttei vielä jaksa kävellä, eikä viihdy repussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos asuu pienellä paikkakunnalla jossa ei ole käytettyjä niin pitääkö ostaa netistä vai saako silloin uudet?
Helsinkiläinen mielellään just elättää veroillaan muuta maata niin että pikkupuljujen sossupummit saa uudenkarheat vaunut ja stadilaiset köyhät käytetyt.
Mä sain ihan uudet, hui. Sanoivat summan, olisiko ollut 250 €, ja netistä tilasin vaunut ja maksoin. Vein kuitin ja sain rahan takaisin seuraavan maksun yhteydessä.
Tuolla summalla saa ihan hyvät uudet ja varmaan halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen mielellään just elättää veroillaan muuta maata niin että pikkupuljujen sossupummit saa uudenkarheat vaunut ja stadilaiset köyhät käytetyt.
Kiitos hesalaiset, että kustannatte meille köyhille lastenvaunuja.
Mitä jos tekisit niitä lapsia sitten kun on varaa elättää ne itse, ilman sossun tukea!
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ihan uudet, hui. Sanoivat summan, olisiko ollut 250 €, ja netistä tilasin vaunut ja maksoin. Vein kuitin ja sain rahan takaisin seuraavan maksun yhteydessä.
Tuolla summalla saa ihan hyvät uudet ja varmaan halvemmallakin.
Kiva. Keskituloiset työssäkäyvät ostavat käytettyjä, kun 250 euroa on niille iso raha. Tasan ei mene nallekarkit.
Jos kerran sossuperhe saa tuliterään höyrypyykkikoneenkin, niin takuulla uudet vaunut myös. Nehän sopii sitten vähän ajan päästä pistää rahoiksi ennen seuraavaa kärryteltävää.
Tällaisiä lukiessa mietin taas työssäkäymiseni järkevyyttä.
Ostin lapselleni käytetyt vaunut, kun hän oli vauva.
Miehen veljen vaimo nyhti kovan summan huonokuntoisista vaunuista, kun tiesi ettei meillä ollut varaa uusiin. Sossu ei rahoittanut meitä.
Miksi maksetaan toisille ja toisille ei? Jotenkin epäreilua. Ja en siis yksiäkään ole käynyt kerjäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitapa käydä kaupassa vauvan kanssa pelkän liinan kanssa. Ei tule tapahtumaan. Tai lenkkeillä liinan kanssa? Juosta jopa? Tuskinpa. Mitäs sitten kun vauva on jo isompi, 1-2 -vuotias muttei vielä jaksa kävellä, eikä viihdy repussa?
Näytäppä yksikin sossunelätti mamma joka käy juoksemassa vauvan kanssa :DD
Kuitti täytyy olla. Yleensä maksusitoomuksella liikkeeseen ja jokin omavastuu on.