Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako sossu rahattomalle aina uudet lastenvaunut?

Vierailija
11.02.2017 |

Vai etsiikö jostain käytetyt?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitti täytyy olla. Yleensä maksusitoomuksella liikkeeseen ja jokin omavastuu on.

Vierailija
2/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kiinteän summan, jolla sopii itse ostaa käytetyt, uusia sillä ei saa. Helsingissä on lisäksi kunnostettuja vanhoja jaossa, joihin tuo summa saattaa riittää just ja just.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kiinteän summan, jolla sopii itse ostaa käytetyt, uusia sillä ei saa. Helsingissä on lisäksi kunnostettuja vanhoja jaossa, joihin tuo summa saattaa riittää just ja just.

Entäs jos asuu pienellä paikkakunnalla jossa ei ole käytettyjä niin pitääkö ostaa netistä vai saako silloin uudet?

Vierailija
4/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sossupummi, saat uudet. Jos olet pienipalkkainen työntekijä, joudut tyytymään siihen mihin on varaa eli vanhoihin rämiin.

Vierailija
5/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maksaa, just sain tuliterät vaunut kaikilla mausteilla. Siitä vain lapsia tekemään ja vaunurahoja anomaan!

Vierailija
6/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuihin saa jonkun tietyn summan, meidän kunnassa se oli muutama vuosi sitten 200e. Jos halusi uudet, niin sitten piti maksaa omasta pussista loput.

Vierailija
7/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa se lapsi ilman niitä vaunujakin, en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa turhasta.

Vierailija
8/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on muistaakseni lainavaunuja kaupungilla. Palautetaan kun ei tartte

Vierailija
9/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty summa annetaan ja ymmärtääkseni sekin kuittia vastaan (eli ostettava joko kirppikseltä tai liikkeestä, yksityiseltä kun ei kuittia saa). 200-300 eurolla ei uusia kyllä saa, parempi ostaa jotkut reilusti vanhemmatkin käytetyt. Emmaljungia tai Brioja lähtisin tuohon hintaan katselemaan, niissä ei iällä niin ole merkitystä kunhan on homeettomat vaunut. Jotkut liikkeetkin myyvät käytettyjä.

Vierailija
10/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliina tai reppu riittää hyvin.

Vierailija
11/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitapa käydä kaupassa vauvan kanssa pelkän liinan kanssa. Ei tule tapahtumaan. Tai lenkkeillä liinan kanssa? Juosta jopa? Tuskinpa. Mitäs sitten kun vauva on jo isompi, 1-2 -vuotias muttei vielä jaksa kävellä, eikä viihdy repussa?

Vierailija
12/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos asuu pienellä paikkakunnalla jossa ei ole käytettyjä niin pitääkö ostaa netistä vai saako silloin uudet?

Helsinkiläinen mielellään just elättää veroillaan muuta maata niin että pikkupuljujen sossupummit saa uudenkarheat vaunut ja stadilaiset köyhät käytetyt.

Vierailija
13/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ihan uudet, hui. Sanoivat summan, olisiko ollut 250 €, ja netistä tilasin vaunut ja maksoin. Vein kuitin ja sain rahan takaisin seuraavan maksun yhteydessä.

Tuolla summalla saa ihan hyvät uudet ja varmaan halvemmallakin.

Vierailija
14/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläinen mielellään just elättää veroillaan muuta maata niin että pikkupuljujen sossupummit saa uudenkarheat vaunut ja stadilaiset köyhät käytetyt.

Kiitos hesalaiset, että kustannatte meille köyhille lastenvaunuja.

Vierailija
15/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit niitä lapsia sitten kun on varaa elättää ne itse, ilman sossun tukea!

Vierailija
16/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ihan uudet, hui. Sanoivat summan, olisiko ollut 250 €, ja netistä tilasin vaunut ja maksoin. Vein kuitin ja sain rahan takaisin seuraavan maksun yhteydessä.

Tuolla summalla saa ihan hyvät uudet ja varmaan halvemmallakin.

Kiva. Keskituloiset työssäkäyvät ostavat käytettyjä, kun 250 euroa on niille iso raha. Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
17/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran sossuperhe saa tuliterään höyrypyykkikoneenkin, niin takuulla uudet vaunut myös. Nehän sopii sitten vähän ajan päästä pistää rahoiksi ennen seuraavaa kärryteltävää.

Vierailija
18/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisiä lukiessa mietin taas työssäkäymiseni järkevyyttä.

Ostin lapselleni käytetyt vaunut, kun hän oli vauva.

Miehen veljen vaimo nyhti kovan summan huonokuntoisista vaunuista, kun tiesi ettei meillä ollut varaa uusiin. Sossu ei rahoittanut meitä.

Vierailija
19/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksetaan toisille ja toisille ei? Jotenkin epäreilua. Ja en siis yksiäkään ole käynyt kerjäämässä.

Vierailija
20/20 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitapa käydä kaupassa vauvan kanssa pelkän liinan kanssa. Ei tule tapahtumaan. Tai lenkkeillä liinan kanssa? Juosta jopa? Tuskinpa. Mitäs sitten kun vauva on jo isompi, 1-2 -vuotias muttei vielä jaksa kävellä, eikä viihdy repussa?

Näytäppä yksikin sossunelätti mamma joka käy juoksemassa vauvan kanssa :DD