Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä tytöt hakea ammattikouluun?

Vierailija
11.02.2017 |

Meillä nyt kamala vääntö aiheesta kun pojatkin ovat saaneet hakea ammatilliseen kouluun mutta tytöiltä odotamme panostusta lukioon, syynä ihan se että pojat pärjäävät miesten ammateissa jossa tehdään ja tytöt ovat parempia hiljaisina lukijoina. Tyttäremme haluaisi kovasti ammatilliseen kouluun vaikka isosiskonsa suostui lukioon ja löysikin sieltä hyvän perheen pojan ja teki lapsia. Niinkuin kuuluukin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

H u o n o

Vierailija
2/18 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää ap on, mutta vastaanpa silti. Mun lapset saa tehdä valinnan niinkuin itse haluavat. Ja esikoistyttö valitsi ammattikoulun. Tekee siellä sitä mitä rakastaa ja valmistuu unelma-ammattiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo, mutta vastaanpa silti. Mitä se vanhemmille kuuluu, valitseeko nuori amiksen vai lukion?

Vierailija
4/18 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tytöille edes kasva viiksiä. Järjetön idea.

Vierailija
5/18 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä tyttöjen pitää ehdottomasti hakea emäntäkouluun. Pojat sitten laitetaan korkeaan koulutukseen, jotta voivat elättää perheet.

Vierailija
6/18 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon lestameininkiä.

T: Juha S.

Vierailija
7/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette sitten, jos tyttärenne ei enään jaksa lukiota?

Vierailija
8/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle oli selvää jo peruskoulussa että lukio. Sen verran valistin että pitkä matematiikka ja kaikki kurssit fykebi ja olis ottanut ilman minun valistusta. Muita lapsia ei oo. En tiedä olisko tullut kädenvääntöä jos olisi ollut tyttö.

Vierailija
9/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teette sitten, jos tyttärenne ei enään jaksa lukiota?

Kannattaa millaisia töitä jaksaa seuraavat 40 v.

Vierailija
10/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on monessa perheessä ollut ja on vääntöä lukio vai amis. Yhteishaku loppuu kai 14.3. Onneksi ei aikanaan tarvinnut taistella mikä olisi parasta. Se oli niin selvää pässin lihaa että lukio. Kauhee pettymys olisi ollut jos ois poika toisin valinnut.

Vierailija
11/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja itse kävin ammattikoulun miesvaltaisella alalla. Ja tutkinto ei tosiaan ollut mikään sähköpuolen tai vastaavan koulutus. Aloitin koulun vuonna 2009 ja valmistuin vuonna 2012. Sain heti opiskeluun kuuluvan työharjoittelun jälkeen töitä oman alani työpaikasta. Alallani työharjoittelu suoritetaan vasta viimeisenä vuonna, kun kaikki ovat 18-vuotiaita. Tämä johtuu siitä, että prosessialueelle ei pääse alaikäiset.

Työssäni tarvitaan loogista päättelykykyä ja meillä on töissä vielä omat testimme työntekijöille. Jos niitä ei pääse läpi, kuten jotkut eivät pääse, ei saa jatkaa töissä. Ansioni vuodessa vaihtelevat 44 000-53 000 euron välillä vuodessa ja olen 23-vuotias.

Että näin huonosti menee ammattikoululaisella.

Ja tosiaan, teen töitä vain neljänä päivänä ja tämän jälkeen on kuuden päivän vapaat. Noin joka toinen kuukausi on kymmenen päivän vapaat.

Vierailija
12/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiopistossa opiskellaan perinteisiin miesten töihin, kuten lähihoitaja, parturi-kampaaja, kosmetologi, laitoshuoltaja ja suurtalouskokki?

Vierailija
13/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mutta kuukausirahaa on turha sen jälkeen kysellä. Tosin samat säännöt oli pojallakin, joten en ole tässä mitenkään epäreilu

Vierailija
14/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pojat on sen verran yksinkertaisia, ettei niistä kuin amikseen oo. Tekemällä ja itse räpeltämällä ovat. Ap:n kaltainen yksinkertainen ei ainakaan mitään fiksuja lukiopoikia ole kyennyt tähän maailmaan saattamaan. Hänen tyttönsä siellä ehkä saattavat juuri ja juuri siellä menestyä, jos ovat perineet mummojensa viisauden.

Vierailija
15/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat menee kyllä lukioon. Tytöt tehköön mitä vain. Pojista tulee johtajia.

Vierailija
16/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat hakea just siihen kouluun mihin  haluavat.Ovat itse vastuussa valinnoistaan.

Vierailija
17/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat hakea just siihen kouluun mihin  haluavat.Ovat itse vastuussa valinnoistaan.

Koskeeko tämä valintojen vapaus myös huumeiden alottamista ja rikollista elämää?

Vierailija
18/18 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapset opetetaan sukupuolesta riippumatta paheksumaan amislaisia, joten eiköhän ne mene lukioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme