Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa minua tupakanpolton lopettamiseen!

Vierailija
11.02.2017 |

Pelkään syöpää ja olen koukussa tupakkaan :-/

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanpolton lopettaminen on helppoa.

Olet vain laittamatta sitä ruumisarkunnaulaa/syöpäkäärylettä suuhusi.

Vierailija
2/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin eroon inhalaattorilla. Ime sitä aina kun olet lähdössä ostamaan tupakkaa kunnes et enää halua mennä ostamaan tupakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin eroon inhalaattorilla. Ime sitä aina kun olet lähdössä ostamaan tupakkaa kunnes et enää halua mennä ostamaan tupakkaa.

Saako ilman reseptiä?

Vierailija
4/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuollaan joskus,ei kun tulta nortin päähän ja keuhkot täyteen.

Vierailija
5/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä kuuri vieroitukseen. Nimeä en muista.

Tsemppiä 🖒

Kyllä se tupakka on ihan myrskyä. Keuhkoahtaumatauti tulee jokaiselle jossain vaiheessa ja se on pahimmillaan sitä ettet pääse kunnolla suihkuun kun et voi olla ilman happipulloa. Nähty on.

Ja mitä se tupakka tekee iholle.. Ja tietysti se syöpä.

Vierailija
6/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että pystyt lopettamaan. Jo se että aloitit polttamisen osoittaa että olet heikompaa ainesta. Ne kahden viikon lopettamiset ovat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
7/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhalaattorin saa ilman reseptiä kaupasta.

Vierailija
8/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, pelottele itseäsi vähän lisää.

Tupakka ei todellakaan vain lisää lähes kaikkien syöpien riskiä. Keuhkoayöpään kuolevat lähes kaikki siihen sairastuneet. Se lisää myös valtimoiden kovettumista, eli esimerkiksi sepelvaltimotautia ja aortan kalkkeutumista. Myös reisien isot valtimot kovettuvat ja tukkeutuvat, mikä johtaa pahimmillaan jalan amputointiin (itsekin nähnyt tällaisen tapauksen). Copd eli keuhkoahtaumatauti taas on ehkä kamalin tapa kuolla. Kuolet hitaasti tukehtumalla, vuosien kuluessa, eikä juuri mitään voida tehdä. Lopulta ei pysty edes kokonaista lausetta sanomaan hengittämättä välissä.

Lisäksi haavojen paraneminen on sinulla jo nyt hidastunut, pintaverenkierto heikentynyt, vastustuskyky huomattavasti huonompi jne. Puhumattakaan kaikista ihomuutoksista, peruskunnon heikentymisestä ja yskästä.

Toiseksi, mene lääkäriin. Hän auttaa sinua, otat Champix-kuurin (nykyään paljon halvempaa kuin ennen!), mikä lisää onnistumisen todennäköisyyttä huomattavasti. Lisäksi nikotiinikorvaustuotteet, kuten purkat ja kielenalustabletit auttavat. Niitä vaan pitää osata käyttää oikein ja sopiva määrä. Kysy lääkäriltä apua.

T. Lääketieteen kandi.

Vierailija
9/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Stumppi.fi sivuille. Sieltä saa kannustusta, keinoja ja tietoa. Voi käydä lueksimassa, vaikka ei kirjaudukaan. Itse nyt kolmatta kuukautta polttamatta. Tältä palstaltahan ei saa kuin paskaa niskaan ja ivailua näiltä täydellisiltä wt mammoilta.

Vierailija
10/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyse oli tapariippuvuudesta, joten zybanit ja champixit meni hukkaan. Ainoa mikä auttoi oli saada käsille muuta tekemistä kun hermostutti töissä tai muuten vain.

Vierailija
11/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyse oli tapariippuvuudesta, joten zybanit ja champixit meni hukkaan. Ainoa mikä auttoi oli saada käsille muuta tekemistä kun hermostutti töissä tai muuten vain.

Minulla näin myös! Olen pitänyt lakkoa ennenkin ja ei mitään ainevierotusoireita mutta se tapa! Ap

Vierailija
12/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kattele tupakoivien näyttelijöiden yms kuvia. Rööki näkyy jo kolmekymppisen ihosta, ja hollywoodnäyttelijöillä on kuitenkin pätäkkää ja osaamista käyttää jälkien peittelyyn, mieti mille itse pian näytät. Tähän jatkona:

2. Kuuntele röökimuijan ääntä. Hannele Lauri yms. Makunsa kullakin mutta mulle tulee kylmät väreet.

3. Laske mitä muuta saat sillä rahalla. Päätä joku ihanuus, ja jos onnistut vaikka puolen vuoden lakossa, osta se. Puolen vuoden jälkeen ei enää tee mieli röökiä.

4. Korvaushoito. Voi olla myös pseudo, korvaa rööki jollain muulla hyvällä, sillä kyllä saattaa lihoa paitsi jos

5. Aloitat juoksemisen. Ei oo kaikkien makuun, mutta jos sulle on, ehkäisee hyvin polttamista koska röökaamisen yhdistettynä on vähän ikävä kokemus...

6. Katso kuvia röökaajan keuhkoista.

7. Lue kuvauksia syöpäpotilaan kivuista

Tärkeimpänä: Usko että pystyt siihen. Älä sabotoi itseäsi uskomalla että lopettaminen on kohtuuttoman vaikeaa. Se on kyllä vaikeaa alkuun, mutta kun sinnittelet pahimman läpi niin palkinto on sen arvoinen. Mieti noiden huonojen puolten sijaan sitä, mitä hyvää saat tilalle: raikkaan ja terveen olon, rahaa tilille, viehättävämmän olemuksen. Vapautta thedä mitä haluat sen sijaan että on pakko kököttää taas röökillä.

Itse oon entinen mukarappiohumanisti viininlatkija liikunnanvihaaja, mäkin pystyin lopettamaan, niin sinäkin! Alat vaan poistaa tupakan siitä, miten itse näet itsesi. Ettet ole röökilakkolainen, vaan tupakoimaton.

Vierailija
13/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske, mitä tupakointi maksaa. Esim. aski päivässä maksaa ainakin 150 eur / kk. Mieti, mitä muuta olisi kiva tehdä sillä rahalla, esim. kaksi ulkomaanmatkaa vuodessa. Mihin haluaisit lähteä?

Vierailija
14/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Stumppaa tähän!

Vierailija
15/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kattele tupakoivien näyttelijöiden yms kuvia. Rööki näkyy jo kolmekymppisen ihosta, ja hollywoodnäyttelijöillä on kuitenkin pätäkkää ja osaamista käyttää jälkien peittelyyn, mieti mille itse pian näytät. Tähän jatkona:

2. Kuuntele röökimuijan ääntä. Hannele Lauri yms. Makunsa kullakin mutta mulle tulee kylmät väreet.

3. Laske mitä muuta saat sillä rahalla. Päätä joku ihanuus, ja jos onnistut vaikka puolen vuoden lakossa, osta se. Puolen vuoden jälkeen ei enää tee mieli röökiä.

4. Korvaushoito. Voi olla myös pseudo, korvaa rööki jollain muulla hyvällä, sillä kyllä saattaa lihoa paitsi jos

5. Aloitat juoksemisen. Ei oo kaikkien makuun, mutta jos sulle on, ehkäisee hyvin polttamista koska röökaamisen yhdistettynä on vähän ikävä kokemus...

6. Katso kuvia röökaajan keuhkoista.

7. Lue kuvauksia syöpäpotilaan kivuista

Tärkeimpänä: Usko että pystyt siihen. Älä sabotoi itseäsi uskomalla että lopettaminen on kohtuuttoman vaikeaa. Se on kyllä vaikeaa alkuun, mutta kun sinnittelet pahimman läpi niin palkinto on sen arvoinen. Mieti noiden huonojen puolten sijaan sitä, mitä hyvää saat tilalle: raikkaan ja terveen olon, rahaa tilille, viehättävämmän olemuksen. Vapautta thedä mitä haluat sen sijaan että on pakko kököttää taas röökillä.

Itse oon entinen mukarappiohumanisti viininlatkija liikunnanvihaaja, mäkin pystyin lopettamaan, niin sinäkin! Alat vaan poistaa tupakan siitä, miten itse näet itsesi. Ettet ole röökilakkolainen, vaan tupakoimaton.

Kiitos näistä sanoista! Tässä on aitoa tsemppausta! Ap

Vierailija
16/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhalaattori on varmaan paras vaihtoehto sulle.

Vierailija
17/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut 40 euroo purkkiin joka viikko. Näkee konkreettisesti rahan säästön. Apuna käytän kielenalustabuja, niitä menee enää 1-3 päivässä. Käsillä pitää mulla olla jotain tekemistä. Leivon sämpylöitä yms. ja neulon sukkia.

Lenkkeily on myös hyvää ajanvietettä.

Voimia taistoon!

Se kohta 3 kk

Vierailija
18/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pahinta hallitukselle kettuilua, kun lopettaa. Menee verotulot.

Vierailija
19/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae lääkäriltä kuuri vieroitukseen. Nimeä en muista.

Tsemppiä 🖒

Kyllä se tupakka on ihan myrskyä. Keuhkoahtaumatauti tulee jokaiselle jossain vaiheessa ja se on pahimmillaan sitä ettet pääse kunnolla suihkuun kun et voi olla ilman happipulloa. Nähty on.

Ja mitä se tupakka tekee iholle.. Ja tietysti se syöpä.

Sekä rahanmeno täysin jonninjoutavaan.

Näyttääkin säälittävältä notkua sätkä huulessa.

Vierailija
20/31 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tupakoinnin lopettaminen oli niin kauan vaikeaa, kun mietin sitä "kaverina" ja yhdistin siihen positiivisia juttuja. Kuten tupakkaringin, jossa tutustui helposti uusiin ihmisiin, mukamas idylliset kahvitteluhetket kavereiden kanssa, joissa poltti samalla tupakkaa ja rauhoittumisen, kun veti hermona tupakan ennen stressaavaa tilannetta.

Kun käänsin asian päin vastoin, eli aloin miettimään, että missasin paljon juttuja kavereiden kanssa ollessa, kun aina piti poistua seurasta polttamaan. Saatoin myös ärsyttää tupakoinnilla joitakin kavereita, joita se otti henkeen. Idylliset kahvitteluhetket eivät ole enää niin idyllisiä, kun ne pitää aina hoitaa ulkoilmassa take away kahvin voimin. Eikö olisi mukavampi istua kivassa kahvilassa ja sen rookin sijasta nauttia vaikka pala maukkaan näköistä fetapiirakkaa?

Miten niin tupakka rauhoittaa? Minähän nimenomaan hermostun, jos en saa sitä tupakkaa eli se aiheuttaa minulle ylimääräistä stressiä. Menen vaikka sateessa ja kylmässä kauppaan vain niitä hiton röökejä ostamaan, vaikka mieli tekisi vain olla viltin sisällä ja juoda teetä.

Jne.

Yritä miettiä, miten tupakka itse asiassa hankaloittaa sun elämää. Silloin se ei tunnu enää siltä, että luopuisi monen vuoden ystävästä, joka auttaa tilanteeseen kuin tilanteeseen vaan koko tupakointi alkaa ärsyttää enemmän ja enemmän. Sitten vain teet lopetusyrityksiä niin kauan kuin lopulta lopetat sen tupakoinnin viimeisen kerran ja pysyvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi