Halkeilevan kuivat kädet, vinkkejä?
Varmaan pakkasten takia kädet ovat parina viime päivänä kuivuneet ensin hiekkapaperimaisiksi ja nyt jopa halkeileviksi. Olen yrittänyt rasvata sheavoilla, mutta se vain tuntuu pyörivän ihon päällä, eikä oikeaan imeydy. Ja heti kun kädet pesee, alkaa inhottava kiristely uudelleen.
Mikä teillä muilla auttaa?
Kommentit (25)
Avenen gold cream hand cream apteekista
Rasvaus, rasvaus, rasvaus. Kokeile jotain muuta voidetta jos imeytyisi paremmin. Yöksi laitat sitten kunnon kerroksen rasvaa ja puuvillahansikkaat käsiin. Mulla oli kerran kädet liiallisen pesemisen vuoksi niin kuivat, että verta valui ihon rakosista.
Mä rasvaan kookosrasvalla muutaman kerran päivässä ja pysyy pehmosina. :)
Rasvaista perusvoidetta käsiin yöksi oikein paksu kerros ja puuvillakäsineet käteen.
Rasvatuubi mukaan töihin ja rasvaamista joka käänteessä.
Minulla auttaa apteekin Ceridal Lipolotion ihoöljy. Sitä on nyt myös geelinä. Laitan öljyn nihkeään ihoon ja vielä rasvaista Apobasea päälle.
Mistä sellaisia puuvillakäsineitä oikein saa?
onko sinulla liian kuivattava saippua käytössä? kokeile jotain dovea
Liian pesevä käsisaippua pahentaa, itselle sopii Lactoline, edullinen ja kotimainen.
Aina pesun jälkeen rasvaus, rasvoja vaihdellen. Favora on huippu. Yllättäen tosi hyvä käsivoide on myös Urtkram tuoksuton vartalovoide. Kun rasvaa usein, ei rasvan tarvitse olla niin jankkia. Apteekin La Roche Posay on myös hyvä käsivoide ja Body Shopin hamppu myös ihan huipputosin tuoksuu aika voimakkaasti.
Mulla on käsirasvoja joka paikassa, säännöllinen rasvailu on kaikkein tärkeintä. Vaikka monta kerrosta päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sellaisia puuvillakäsineitä oikein saa?
jostain halpahallin tai prisman meikkitarvikehyllystä. siellä missä on ripsentaivuttimia ja kaikkea muuta naisellista sälää.
Lämpösellä vedellä lotraa ihon " vastaanottavaiseksi" ja sitten sheavoita perään. Kolmesti päivässä. Itsellä auttaaa tämä, mutta jos olet jo kokeillut niin voi olla turha neuvo.
Rasvaista Bepanthenia ja kertakäyttökäsineet yöksi. Apteekista sain neuvon ja toimii. Aiemmin olen minäkin puuvillakäsineitä pitänyt, kertakäyttöhanskoilla parempi tulos, vaikka kädet joutuukin aamulla pesemään saippualla.
Lemon Juice & Glycerine on täällä todettu toimivaksi. Tarpeeksi monta kertaa päivässä kun laittaa, niin auttaa.
Kumihanskat olen minäkin havainnut yllättävän tehokkaiksi. Ei tarvitse edes koko yötä pitää. Jopa tunti päivässä auttaa.
Lipolan ja Decubal 70% yöksi. Molemmat apteekista. Yöksi olen joskus laittanut oliiviöljyä.
Päivärasvaksi käy myös Acon rasva erittäin kuiville ja halkeileville käsille. Tuo suojaa myös veden kuivattavasta vaikutuksesta, ei huuhtoudu pois. Minulla tämä töissä.
bepanthenia yöksi ja puuvillakäsineet käteen. Onneksi ensi viikolla pakkanen hellittää.