Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen oudot tavat johtuvat ex vaimon sekoilusta?

Vierailija
10.02.2017 |

Pakko kysellä täältä kun omaan ystävä/lähipiiriin ei kuulu muita kenen avopuolisolla on avioliitto takana.
Eli olen juuri mennyt kihloihin ja muuttanut avoliittoon ihan miehen kanssa. Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, joitain mielestäni outoja tapoja tai luuloja mitä miehelläni on.
Esimerkiksi hän ei syö yhteisestä jääkaapistamme mitään minkä minä olen ostanut. Ei vaikka hän yhtenä päivänä tuli töistä nälissään ja kaapissa oli vain minun tekemääni ruokaa.
Kun tästä sitten kyselin, niin hän vastasi että ex vaimon kanssa heillä oli eri ruuat ja jos hän ikinä koski vaimon ruokiin niin vaimo sai kauhean raivokohtauksen.
Olen huomannut tämän liittyvän myös kaikkiin muihin minun tavaroihini. Hän ei halua lainata tai käyttää esim. minun hoitoainetta vaan ostaisi itselleen oman vaikka ei kovin usein edes käytä hoitoainetta.
Minä taas saan käyttää kaikkia hänen tavaroitaan ja pidänkin, että kaikki meidän yhteisessä kodissamme on yhteisessä käytössä.
Onko minussa joku vika vai voiko käytös tosiaan johtua ex vaimon käytöksestä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinussa ole vikaa.

Mies on selkeästi haavoittunut edellisessä suhteessa ja voi olla hankalaa rakentaa luottamusta uudestaan naisihmiseen tuollaisen jälkeen.

Älä nyt ota itseesi näitä hänen kummia tapojaan - kyllä se luottamus ajan kanssa kasvaa ja saatte sen rakennettua.

Hirveä suhde ilmeisesti miehelläsi takana. Mutta jos hän on kerran kokenut että on valmis uuteen suhteeseen kanssasi niin se on ihan ok. Varo kuitenkin ettei sinusta tule ns. Hoitajaa. Näin käy helposti varsinkin jos miehellä on käsittelemättömiä tunteita/tuntemuksia vielä edelliseen suhteeseen liittyen.

Älä loukkaannu jos hän ei sinun tekemääsi ruokaa sieltä kaapista syönyt kyse ei tod.näk ollut siitä että se olisi ollut jotenkin pahaa.

Pienin askelin tuosta edetään.

Ja pikkuhiljaa mies alkaa huomata että sinä et saa raivokohtausta jos hän syö yhteisestä jääkapista yhteisiä ruokia tai käyttää sitä hoitoainetta.

Vierailija
2/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla miehelläni on vähän samaa. Hänellä ei ole ex-vaimoja tai tyttöystäviä joten ei voi johtua siitä. Hän syö kyllä tekemiäni ruokia jne, mutta jos valitsen kaupasta esim kasan jukurtteja niin ei uskalla koskea niihin koska kuvittelee niiden olevan vain minulle. Sillä ei ole väliä kuka ne on maksanut, maksamme kauppareissuja kuka milloinkin, minä ehkä hieman useammin, mutta vaikka mies olisi siis itse ne maksnaut niin jos min ä olen ne valinnut niin hän ei uskalla syödä niitä. Tästä on puhuttu monia kertoja, olen sanonut että kaikki jääkaapissa on yhteistä, kaikki tässä talossa ja pankkitileillä on yhteistä ja hän saa ottaa mitä haluaa. Mutta kuitenkin usein käy näin, ja sitten hän perustelee että no jos olin ajatellut tietyn tuotteen johonkin tiettyyn käyttöön. Olen sanonut että silloin sanon erikseen ja jos hän ottaisikin sellaisen niin kaupasta saa uusia. 

Omalla miehelläni tämä taitaa liittyä yltiöpäiseen kiltteyteen ja huomaavaisuuteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkat vapaasti käyttämistä miehen tavaroita hänen varoessa sinun tavaroihin koskemista, saattaa miehestä jossain vaiheessa muuttua "ex-vaimo".

Kannattaa pyrkiä tasapuolisuuteen näissä asioissa: jos mies ei käytä sinun tavaroita, et sinäkään käytä hänen.

Vaikka mies väittää ettei häntä haittaa, että kosket hänen tuotteisiinsa se voi kuitenkin kaivella mieltä kun viidennen kerran se itseostama viimeinen jugurtti minkä ajatteli nyt syödä onkin hävinnyt kaapista ja sitten tuleekin räjähdys ja sinä ihmettelet mikä ihme tuolle nyt tuli.

Vierailija
4/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia tuo, että jokainen syö omat ostamansa ruuat ja käyttää omia tavaroitaan. ehkä sinunakin käyttäisin omiani enkä ottaisi miehen shampoota jne.

Meillä toimitaan näin eikä ole tullut mieleen, että se olisi mitenkään poikkeavaa.

Miten siitä edes saa valituksen aikaiseksi? Olisiko sitten parempi, jos sulla olisi se mies, joka syö jääkaapista kaikki ruuat ja lapsille ostetut vanukkaatkin...

Vierailija
5/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan normaalia. Voihan sitä toiselle sanoa että kaapissa on muuten sitten valmista ruokaa jos on nälkä. Eikö teillä tosiaan ole aiemmin tullut puheeksi miten ruokalasku jaetaan, eri ruoilla olette vain menneet?

Vierailija
6/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut näköjään naimisissa av-mamman kanssa.

Pelasta ja eheytä se raukka nyt nopeasti!

Vierailija
7/7 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa aiheesta ja kertokaa, mikä teille on ok. Teillä on nyt uusi parisuhde ja luotte siihen omat tapanne toimia. Kuitenkin hyvä kuten edellä neuvottiin, että älä ota itseesi! Mies vain tarvitser aikaa.