Saako ystävät ja poikaystävät yöpyä vuokra-asunnossani?
Olen vuokrannut huoneen yhdestä isommasta asunnosta. Toisessa huoneessa asuu toinen vuokralainen. Nyt hän on alkanut valittaa etten saisi tuoda yövieraita omaan huoneeseeni koska meillä on yhteinen vessa. Voiko tämä pitää paikkaansa? En löytänyt laista mitään kieltoa.
Kommentit (18)
Ei taida olla toisen vuokralaisen käsissä tuo. Saat tuoda.
Voit tuoda. Kohteliaista olisi tietysti ilmoittaa sille kämppikselle, että on yövieraita, mutta ei sekään pakollista ole.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävät?
Mikään laki ei myöskään rajaa poikaystävien määrää yhteen.
Niin no kun saattaahan tässä asumisen aikana poikaystävä vaihtua toiseen. Ei tässä nyt mitään vakavaa vielä ole kenenkään kanssa ollut. Mutta kämppis on alkanut silti valittamaan! Sanoi jopa että siskoni ei saa tulla luokseni yöksi kun on tulossa kaupunkiin. Sen löysin kyllä laista että sukulaiset saa tulla.
Riippuu vähän miten usein tuot vieraita. Jos sulla on joka viikko 2 yönä tai enemmän joku vieras, niin se on vähän liikaa. Kyseessä on kuitenkin sen toisenkin kämppiksen koti, jossa hänellä kuuluisi olla oma rauha.
Olen itse asunut kauhukämppiksen kanssa, jonka poikaystävä käytännössä asui meidän asunnossa ilmaiseksi ja ai helvetti kun otti aivoon. Ilmoitin vuokranantajalle ja kämppis joutui muuttamaan pois. Onneksi.
Satunnaiset vieraat esim. 2 kertaa kuussa on musta ihan ok.
Jos seurustelee niin kyllä sitä haluaa seksiä harrastaa vähän enemmän kuin 2kk kuussa :D Haloo!
Kyllä itsestäni ainakin tuntuisi inhottavalta, jos omassa kodissani lappaisi minulle tuntematonta väkeä jatkuvasti yökylässä. Siis ottaen huomioon, että teillä on yhteinen vessa, jossa hän varmasti säilyttää henkilökohtaisia tavaroita ym.
Kyllä saa ystävät tulla ihan miten paljon vaan omaan kotiisi. Ei sitä voi muut määrätä että esim. uuden poikaystävän kanssa pitäisi heti muuttaa pois ja yhteiseen asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itsestäni ainakin tuntuisi inhottavalta, jos omassa kodissani lappaisi minulle tuntematonta väkeä jatkuvasti yökylässä. Siis ottaen huomioon, että teillä on yhteinen vessa, jossa hän varmasti säilyttää henkilökohtaisia tavaroita ym.
Eihän ne vieraat siellä toisen kämppiksen huoneessa "lappaa".
Parasta olisi jos hankkisit ihan oman asunnon. Ei voisi kukaan sanoa mitään.
Saa silloin tällöin, mutta ei joka yö, koska se on jo asumista, eikä vierailua. Mutta jos ette mekkaloi ja osaatte elää ihmisiksi, kaverit ei porsastele kämpässä, vietätte aikaa enimmäkseen huoneessasi yms., niin kyllä kämppiksen on vaan siedettävä tilanne. Asuin vuosikausia solussa, joten tiedän kokemuksesta, ettei se ole kiva, jos kotona lappaa jatkuvasti tuntematonta porukkaa. Se on kuitenkin koti myös sille kämppikselle, joka niitä vieraita haluaa tuoda, joten kompromissiin pitää kyetä tai sitten muuttaa yksiöön.
kaasolainen kirjoitti:
Jos seurustelee niin kyllä sitä haluaa seksiä harrastaa vähän enemmän kuin 2kk kuussa :D Haloo!
Sitten ne kyläilyt pitää jakaa tasaisesti molempien seurustelevien osapuolien koteihin. Ei se toinen ihminen voi asua koko ajan sen toisen ihmisen luona, jos asuu kämppisten kanssa. Vaihtoehtoisesti voi myös muuttaa yhteen sen poikaystävän kanssa.
Tuo asia on vuokranantajan ja sinun sovittavissa, ei siihen se toinen vuokralainen voi mitään sanoa, niin kauan kuin ette vietä häiritsevää elämää. Normaalisti tietysti omassa asunnossa saa majoittaa vieraita ilman mitään kyselyitä. Se on sitten eri asia, jos joku muuttaa siihen asumaan kanssasi.
Ei saa jos kämppistä häiritsee.