Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on persoonallinen?

Vierailija
09.02.2017 |

Vai onko persoonallisuus katsojan silmissä? Onko persoonallinen luonnostaan jotenkin poikkeava, vai "erikoisuuden tavoittelija"?

Jos tunnette jonkun jota voisi sanoa persoonalliseksi, voisitteko kuvailla henkilöä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallinen = ruma.

Vierailija
2/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käsittänyt sanan persoonallinen negatiiviseksi hienotunteisella kielellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina käsittänyt sanan persoonallinen negatiiviseksi hienotunteisella kielellä.

Oikeasti? Minun mielestä sana 'persoonallinen' on kaikkea sitä, mitä itse haluaisin olla. Minusta persoonallinen ihminen on löytänyt itsensä, hänellä on mielipiteitä ja näkemystä, eikä pelkää sanoa ja puolustaa niitä. Hänen olemuksensa kuvastaa hänen luonnettaan; hän ei juokse pintamuodin perässä, eikä tee valintoja sen mukaan, että muutkin tekevät näin tai näin on aina tehty. Persoonallinen ihminen on rohkea oman tiensä kulkija.

Vierailija
4/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi mutta usein minulla pompsahtaa mieleen tämä hyvin sointuva lause äidinkielestä mikä menee seuraavanlaisesti, yksikön kolmas persoona. Täytyy tutkia nyt googlettamalla koska olen melko patja.

Vierailija
5/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen moniakin persoonallisia tyyppejä. Yhteistä heissä on se, että eivät tunge itseään johonkin muottiin koska "niin muutkin tekee"

Vierailija
6/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryhardin vastakohta. Harvinaista tietysti sikäli, että pitää usein olla vähän parempi asema että on varaa olla oma itsensä eikä mielistellä joka suuntaan ja juosta joka trendin perässä.

Vierailija
7/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi kolmoselle. Minusta persoonallinen ihminen on ennen kaikkea itsenäinen ja rohkea. Persoonallisuus ei toisaalta ole väkinäistä erikoisuudentavoitteluakaan, eli persoonallinen ihminen tekee valintansa miettimättä, onko jokin asia suosittua vai ei - pelkästään oman makunsa ja tarpeensa perusteella.

Ja tällä en tarkoita myöskään sitä, että persoonallinen ihminen viisveisaisi muista, kyllä käyöstavat ja ystävällisyys kuuluvat myös persoonalliselle ihmiselle. Mutta että hän ymmärtää, että makuja ja elämänvalintoja on monenlaisia, ja niitä voi tehdä vapaasti niin pitkälle, kun ei haittaa muita.

Vierailija
8/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sillä tarkoitetaan ihmisiä, jotka eroavat huomattavasti yleisestä katukuvasta. Se ei tarkoita rumaa ihmistä. Omasta mielestäni esim. hipit ja rastapäät, gootit sekä semmoiset anime cosplay ihmiset ovat persoonallisia. Heillä on se oma juttunsa.

Vierailija
9/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko persoonallisuus katsojan silmissä? Onko persoonallinen luonnostaan jotenkin poikkeava, vai "erikoisuuden tavoittelija"?

Jos tunnette jonkun jota voisi sanoa persoonalliseksi, voisitteko kuvailla henkilöä!

Persoonallisen tunnistaa varmasta tyylistään pukeutumisessaan... Mm Aira Samulin ja Jorma Uotinen tulevat mieleen. Monta, monta muuta...

Vierailija
10/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sillä tarkoitetaan ihmisiä, jotka eroavat huomattavasti yleisestä katukuvasta. Se ei tarkoita rumaa ihmistä. Omasta mielestäni esim. hipit ja rastapäät, gootit sekä semmoiset anime cosplay ihmiset ovat persoonallisia. Heillä on se oma juttunsa.

Mutta esimerkiksi rastapäähipithän ovat samanlaisia kaikki, ryhmän sisällä pukeutumis- ja käyttäytymiskoodi ja vaikka se, mistä musiikista "kuuluu" tykätä on aika tiukkakin, pienillä variaatioilla. Tuon tyylin ihminen ilmentää omaa ryhmäänsä, mutta ei ole kovin persoonallinen.

Vierailija
11/11 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä sanoisi ketään vain tyylin perusteella persoonalliseksi. Myöskään hipeissä, gooteissa ja sellaisissa ei ole mitään persoonallista, ne ovat tyyli- ja elämäntapasuuntauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi