Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala älämölö suvussa kun emme ottaneet lapsellemme kummeja.

Vierailija
09.02.2017 |

Heti kun tieto rakaudestani levisi alkoi tulla soittoja sukulaisilta keitä on ollut nähnyt vuosiin. Moni odotti, että pyydämme heitä kummiksi. No, emme pyytäneet ketään, eikä ristäisiäkään luterilaisin menoin pidetty.

Olemme nyt sitten kunnon puheenaihe tässä ah, niin ihanssa juorujen suvussa :)
Kohtalotovereita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aai kamala mitä kirjoitusvirheitä! Anteeksi, miten en huomannut :D

Ap

Vierailija
2/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli huono 0/5...kummius kiinnostaa nykyihmistä kuin kilo paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsityksen mukaan kummeja otetaan nykyään siksi, että lapsi saisi mahdollisimman paljon lahjoja. Yllättävää, että siihen rooliin löytyy niin paljon halukkaita. Koska kuten tiedätte, kummin tehtävähän on oikeasti huolehtia lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta.

t. Ateisti

Vierailija
4/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli huono 0/5...kummius kiinnostaa nykyihmistä kuin kilo paskaa.

Kyllä tuntuu kiinnostavan! Itse en halunnut kummiksi ja siinä samassa meni välit serkun kanssa. Ihan nätisti asiani ilmaisin, mutta näköjään kieltävä vastaus ei kelpaa.

Vierailija
5/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kaksi kertaa pyydetty kummiksi ja tottakai vastasin heti että ei, en missään nimessä ala, ei vaikuttanut suhteisiin.

Vierailija
6/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa kirkosta nii ei kelpaa enää kummiksi. Hyvä syy kieltäytyä.

Vierailija
7/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa kirkosta nii ei kelpaa enää kummiksi. Hyvä syy kieltäytyä.

Ei riitä kaikille tämäkään, mua pyydettiin silti. :D

Voi kuulemma olla joku ihmeen kummi silti.32

Vierailija
8/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuo 'kummittomuus' yleistyisi. Miehen suvun puolelta on tiedossa nimiäiset - ei siis mitään kirkonmenoja - ja silti nakitetaan 'kummiksi'. Inhottavinta, ettei ole edes kysyneet, vaan ilmoittivat... Ja mieheni kilttinä ei siihen kehdannut sanoa, ettei kyllä kiinnosta...

Vierailija
9/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aiotaan tehdä samoin ja älämölöä kuuluu täälläkin :D parasta on se, että kaikki haluaa kummiksi ja ensimmäisen parin vuoden jälkeen siitä tulee monille pakkopullaa :D

Vierailija
10/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maailmaan älämölöä mahtuu ei siitä kannata olla moksiskaan. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee ja kokee, ei kuulu muille. Kummallista aikuisilta ihmisiltä vaatia toisia toimimaan, kuten itse haluaisivat. Jos tuon takia menee välit niin menköön, en edes haluaisi olla tekemisessä noin ahdasmielisten ihmisten kanssa vaikka olisivat mitä sukua.

Vierailija
11/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa samanlaista älämölö-porukkaa. Lähisuvussa ei ole uskovaisia, ja sen lisäksi minä ja mieheni ei kuuluta kirkkoon (itse en ole kuulunut 12 vuoteen) ja silti jotkut idiootit ihmettelevät, miksei kasteta lasta...

Ja siis varsinkin miehen suku on tuollaisia turhia perinteitä vaalivia.

Sen lisäksi, ettei ole ristiäisiä, on miehen isää järkyttänyt se, ettei lapselle tullut toiseksi nimeksi suvussa kulkenutta nimeä ja että lapselle tulee minun sukunimeni.

Vierailija
12/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katunut monta kertaa että suostuin serkkuni kummiksi. En todellakaan ole sukulaisten kanssa yhteyksissä muutenkaan, niin tuntuupa todella pakkopullalta raahautua sinne aina synttäreille ja jouluna. En vaan tiennyt miten kieltäytyä kohteliaasti!

Vierailija
13/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen katunut monta kertaa että suostuin serkkuni kummiksi. En todellakaan ole sukulaisten kanssa yhteyksissä muutenkaan, niin tuntuupa todella pakkopullalta raahautua sinne aina synttäreille ja jouluna. En vaan tiennyt miten kieltäytyä kohteliaasti!

Sama täällä! Ja ne ainaiset lahjavaatimukset. Kerran lapsen äiti pyysi minua ostamaan 120e arvoisen lahjan jouluksi 5 vuotiaalle! Olin silloin vielä opiskelija joten ei todellakaan onnistunut ja siitä se äiti sitten suuttui, lapselle kyllä kelpasi se halvempikin paketti :)

Vierailija
14/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on kaksi kertaa pyydetty kummiksi ja tottakai vastasin heti että ei, en missään nimessä ala, ei vaikuttanut suhteisiin.

Tottakai pitää vastata se mitä mieltä on ja heti. Sellaisia oikeita aitoja ihmisiä kaivataan enemmän.

Vierailija
15/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai pitää vastata se mitä mieltä on ja heti. Sellaisia oikeita aitoja ihmisiä kaivataan enemmän.

Minäkin kieltäydyin kauniisti heti suoraan ja sain kuulla, että selän takana on haukuttu ja ei noita kyläkutsujakaan ole enää kuulunut :/

Vierailija
16/16 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suostun kummiksi tasan sitten kun joku näyttää raamatusta sen kohdan, jossa käsketään kastamaan lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän