Seksinukeille tekoälyä - laskeeko naisten markkina-arvo?
<"Seksinukeille tekoälyä" – voiko tästä seurata mitään hyvää?
>Jonain päivänä seksirobotit kävelevät, RealDoll-firmassa visioidaan. (KUVA: EPA)
>Julkaistu: 19.8.2016 14:40 , Päivitetty: 19.8.2016 14:40
Seksirobotit ovat ongelmallinen tuoteryhmä, sillä niiden muuttuminen yhä realistisemmaksi on jopa poikinut vaatimuksia niiden kieltämiseksi kokonaan.
>Toisella puolella aitaa ovat aikuisleluja valmistavat firmat. Omien sanojensa mukaan "vuodesta 1997 maailman parhaita seksinukkeja (love doll)" valmistaneen RealDollin perustaja ja luova johtaja Matt McMullen järjesti Redditissä reaaliaikaisen AMA (ask me anything) -session, jossa hän vastaili ihmisten kysymyksiin modernista seksinukkebisneksestä.
>Sessiossa kävi ilmi, että seuraava vaihe nukkejen kehityksessä on tekoäly. RealDoll kehittelee älyä, jonka voisi upottaa nukkeen tai vaihtoehtoisesti sitä voi hyödyntää virtuaalilasien kautta.
>– Teemme parhaillaan loppusilauksia tekoälysovellukseemme, joka on osa Realbotix-projektiamme, McMullen kirjoitti.
>McMullenin mukaan lopullinen tavoite on, että yhtiö voisi simuloida sitä, että "nukke rakastaa ihmistä takaisin".
>Johtaja paljasti myös, että seksinukkejen käyttöjärjestelmä on Android.
>McMullen sanoi myös, että hän lisäisi mielellään nukkeihin täyden vartalorobotiikan, mikä mahdollistaisi muun muassa kävelemisen. Suunnitelmissa on myös teledildoniikka, jossa lähetetään tuntoaistimuksia etäyhteyden kautta.
>Keskustelu oli kaikkiaan hyvin vilkas. Vastailusessio kesti kuusi tuntia, ja se on poikinut Redditiin 3778 kommentin ketjun.
>Kysymyksiä oli joka lähtöön. McMullen joutui muun muassa vastaamaan siihen, tuoko hän töitä kotiin. Vastaus oli kieltävä.
>Pahimmaksi kilpailijakseen McMullen määritteli "ihmisnaisen".
>Oudoin asiakkaan pyyntö puolestaan oli neljällä rinnalla varustettu nukke. Oudoin paikka, jossa McMullen puolestaan oli nuken nähnyt, oli kimppakyytikaistalla autossa (Yhdysvalloissa on paikoin kaistoja, joilla ajaminen on sallittu vain, jos autossa on tietty määrä matkustajia).
>McMullen sanoi uskovansa nukkejensa tekevän maailmasta hieman paremman paikan – ainakin omistajilleen. Maailmassa on paljon ihmisiä, joilla ei ole mahdollisuuksia seksuaaliseen kanssakäymiseen syystä tai toisesta.
>Seksirobotteja on kritisoitu muun muassa niillä perusteilla, että niihin muodostuu yksipuolinen valtasuhde, eikä se ole oikein. Robottiseksi voi myös heijastua ihmisten välisiin suhteisiin.
Kommentit (11)
Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että alemman tason miehet/yliseksuaaliset ukot hankkivat kumppanikseen robotit. Loppuupahan kitinä ja valitus.
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään itse asiaan kun seksinukke osaa siivota, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa.
M
No noille nukeille tulee kysyntää myös naisten parissa, minäkin voisin ostaa sellaisen. Varmaan hintakin laskisi, kun seksiominaisuudet voi jättää pois.
Jos nukella on pienikin määrä älyä, se on älykkäämpi kuin mies. Ja lähtee kävelemään. Ja alkaa seukata toisten nukkien kanssa. Ja mies on taas yksin, sitä ei siis voi välttää.
Miksi parhaimman näköisiä naisia ei voisi kloonata seksitarkoitukseen?
Nyt on perehtyneisyyttä havaittavissa. XD
Mitä taas nukkeihin tulee:ihan samantekevää. Miehet, jotka ylipäätään kelpuuttavat seksi-/elämänkumppanikseen robotin, eivät missään olosuhteissa kiinnosta minua XD
Vierailija kirjoitti:
Miksi parhaimman näköisiä naisia ei voisi kloonata seksitarkoitukseen?
No se nyt olisi perin epäeettistä XD
Mäkättävä ja pihtaava seksinukke on v. 2050 arkipäivää. Naiset ovat muuttaneet varakkaalle puhtaan luonnon omaavalle omalle planeetalle ja miehet jääneet saastuneelle maapallolle seksirobottiensa kanssa piereksimään.
Eipä haittaa minua kun on jo hyvä mies. Ja jos joskus olisinkin sinkku, on varmasti vielä olemassa minut "kelpuuttava" mies.
Vierailija kirjoitti:
Sitten päästään itse asiaan kun seksinukke osaa siivota, pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa.
M
Juu, ja pysyy keittiössä paitsi silloin kun tuo kylmän ja avatun kaljan kun katson kavereiden kanssa jalkapalloa!
M