Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Abortin seuraus Jasmin Mäntylälle: ei voi enää saada lapsia" Linkki

Vierailija
09.02.2017 |

Mikäköhän siinä tapahtui, että tuli tuollaiset jälkiseuraukset?

http://m.iltalehti.fi/viihde/201702092200067751_vi.shtml

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa abortissa on tuo riski. Eräänlaista venäläistä rulettia. Silti monet pitävät abortteja hyvänä asiana.

Vierailija
2/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmin on usein kirjoittanut että ei aio hankkia koskaan lapsia ja edellinen miehensä hankki sterilisaation Jasminin vakaumuksen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Tämä on yksi syy, miksen itse voisi tehdä aborttia missään tilanteessa, ellen hyväksy sitä, että en sitten enää voi saada tai "ansaitse" lisää lapsia myöhemmin.

Mutta tämä vain mun mielipide asiasta.

Vierailija
4/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kalliit oopirahat maksanut 😔

Vierailija
5/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi siis edelliseen 😄

Vierailija
6/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Jasmin on Jasmin. Voi seuraavaksi kertoa olevansa raskaana. Pääasia, että pysyy otsikoissa.

Annika Metsäketo kertoi myös Me Naisten kannessa vähän ennen Novan potkuja nuoruuden abortista. Nyt ei ehkä saakaan turkkilaisen miehensä kanssa lasta, vaikka haluaisi.

Vierailija
7/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään surullista, mutta seiskanjulkisuus ihmiset nyt taitavat tehdä juttuja puolitotuuksistakin. Hoitamaton sukupuolitauti taitaa olla paljon suurempi riski ja yleisempi syy lapsettomuudelle kuin abortti jossa korkeintaan kohdun suun muutos voi olla riski. Tietenkin jos ei jälkitulehdusta hoida. Mutta mikä suru se on jos on valmiiksi julistanut ettei lapsia halua? Ja miehet vaihtuu niin tiheästi ettei varmaan kannatakaan.

Vierailija
8/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis abortista on seurannut komplikaatioita?

Jos ihan tavallinen antibiooteilla hoidettava klamydia aiheuttaa lapsettomuutta, niin miksei sitten joku kohtutulehdus tai mitä Jasmin nyt on sitten saanutkaan.

Niin se vaan on mieli muuttunut, vaikka piti olla vapaaehtoisesti lapseton. Nyt sitten on lapseton joka tapauksessa.

Mutta kaikkea hyvää Jasminille, elämässä on muutakin kuin raskaanaolo. Perhe voi olla jotain muutakin kuin biologista lisääntymistä.

Vierailija
9/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että hyvin pienellä osalla niistä jotka kertovat etteivät voi nuoruuden abortin vuoksi saada lasta on oikeasti todettu abortista johtuva syy lapsettomuuteen. Suurin osa vain laskee 1+1=7 eli tekee itse täysin kuvitteellisen päätelmän. Sama kuin nämä "Söin e-pillereitä ja en nyt voi saada lasta, pillereiden syy". Joskus voi olla pillereissäkin syy mutta vain murto-osalla niistä jotka sitä itse väittävät. 

Vierailija
10/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen saa keskenmenon ja ei hoidu itsestään ulos raskausmateriaali niin keskenmeno hoidetaan samalla tavalla kuin abortti joko lääkkeellisesti tai kaapimalla. Abortin tekijöitä "pelotellaan" riskeillä. Keskenmenon kokeneita ei. Ja jotkut joutuvat kavintaan synnytyksenkin jälkeen.

Vierailija
11/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti julkisuuskiima iskenyt eikä parempaakaan keksinyt. Missä, miksi ja millä rahalla tuokin olisi todettu?

Vierailija
12/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tätä ilmiötä, että abortin seurauksista ei saa puhua, koska se voisi pelottaa ihmisiä joille abortti kuitenkin on paras ratkaisu. Mikäli abortti tehdään kaapimalla joko lääkkeellisen epäonnistumisen vuoksi tai koska aikaraja alkaa tulla vastaan, voi se arpeuttaa kohtua ja/tai aiheuttaa kohtutulehduksen, jotka vaikuttavat raskaaksi tulemiseen myöhemmin. Todennäköisyys ei ole iso, muttei ihan häviävän pienikään. 

Vierailija
13/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena tuulimunaraskaus. Kun hain kaavintaan valmistavia pillereitä niin hoitaja lykkäsi minulle mukaan ohjeet. Ohjeiden otsikkossa oli, että raskauden keskeytykseen tulevalle tms.

Viimeisellä sivulla oli ne pelottelut, mitä kaikkea keskeytyksestä voi seurata mm. Lapsettomuutta.

Hoitsu antoi siis väärät paperit, kotiin tuli postissa seuraavana päivänö muutoin samanlaiset ohjeet, mutta otsikkona oli kaavintsa tulevalle tms. Ja se viimeinen pelottelu sivu puuttui kokonaan. Vaikka ihan sama toimen pide tehtiin.

Saatiin onneksi kaksi lasta, kolmaskin oltsisiin haluttu. Keskeytyneen keskenmenon vajaa 8 v. Sitten sekin päätyi kaavintaan. Mistään riskeistä ei puhuttu mitään. Raskaaksi en tuon jälkeen ole tullut. Ehkäisyä ei siis ole ollut käytössä 8 vuoteen. En tiedä onko jälkimmäisellä kaavinnalla asian kanssa miyään tekemistä vai johtuuko jostain muusta.

Vierailija
14/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on että abortin tekijöitä peloitellaan ja syyllistetään.

Minulle on tehty kaavinta rv 11 kun raskaus olikin tuulimuna. Ja sain siitä kohtutulehduksen mikä onneksi hoitui antibiooteilla. Ja tulin tämän jälkeen raskaaksi ja sain terveen lapsen.

Vierailija
15/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasminhan on jo vuosia toitottanut ettei halua lapsia, eli hän on vela. Ex-aviomies Dennis kävi jopa sterilisaatiossa. Muutenkin Mäntylän miehet ovat olleet sitä ikäluokkaa että lapsenteko olisi aika mahdotonta.

Tällä aborttijutulla todennäköisesti pedataan tulevaa "eroa" australialaisesta mielikuvitusrakkaasta tyyliin: mies halusi lapsia, mutta en voi niitä hänelle antaa.

Tämä abortin pilaama kohtu - juttu on vain yksi valhe valheiden pitkässä ketjussa.

Vierailija
16/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että haluaisi lapsen ja sitä myötä ikuisen löhöilyluvan australian auringon alle ja kohta kappas vain tapahtuu todellinen ihme ja jasmiini onkin raskaana.

Vierailija
17/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta, jos on saanut kohtutulehduksen tai kohtu vaurioitunut tai arpeutunut, niin ehkäpä? Muuten en tiedä, miten abortti voisi vaikuttaa asiaan?

Eka raskauteni tärppäsi hyvin nopeasti ja päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon viikolla 10, alkoi tiputteluvuodolla.  Pääsin sitten kaavintaan parin päivän päästä ja siinä istuin odotushuoneessa parin tiukkailmeisen nuoren naisen kanssa, joista arvasin että aborttiin tulivat. Sain Rh- rokotuspiikin. Sain kaavinnasta kohtutulehduksen, mikä hoidettiin antibiooteilla. 

Seuraava raskaus tärppäsi vasta vuoden päästä. En tiedä vaikuttiko kohtutulehdus asiaan. Se meni hyvin, samoin kuopus saatiin alulle 8 kk yrityksen jälkeen. Kuopuksen jälkeen oli ainakin 10 vuoden aika, että ei ehkäisyä ja ei raskautta. Lääkärin mukaan minulla on laiskat munasarjat. Sitten kolme kertaa 5 vuoden aikana raskaana ja joka kerta keskenmeno. No nyt olen jo yli 45 v.

En tiedä, vaikuttaako asiaan laiskat munasarjat vai Rh- veriryhmä, mutta kaavinta ei voi olla syy. Ehkä Mäntylällä on kuitenkin jotain, mikä ei johdu abortista, vaan hän on lapseton muista syistä.

Vierailija
18/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kohtutulehduskin...se hoituu antibiooteilla, eikä sitä tartte ihmetellä ja arpoo mikähän on vikana kun on kaavinnassa käynyt. Eli se ei pääse pitkittymään ja tuhoamaan munasarjoja, joka on yleisin syy miksi tulehduksen jälkeen ei lapsenteko onnistu.

Itse olen kärsinyt kolmesti kohtutulehduksesta, ensimmäinen oli pahin ja luultavasti eniten hedelmällisyyteen vaikuttanut, se tosiaan pitkittyi kun en ymmärtänyt mikä on vikana. Maha vähän kipeä joo, sitten rupesi tulemaan pahanhajuista vuotoa, mutta ei mitään rajuja oireita niin kuin yleensä kerrotaan, että ollaan ensiavussa 40 asteen kuumeessa. Lääkärikin meinasi ensin, kun oireita kerroin, että varmaankin ihan vaan alapään tavallinen tulehdus. Sitten kun kurkkasi, niin muuttuikin hoitosuunnitelma kiireellä aika rajusti, voimakkaat antibiootit jne.. Ja kas kummaa, silti tulin ensimmäisestä yrityksestä raskaaksi ihan luomusti. Ymmärrän kyllä, että olen onnekas, mutta ajoissa hyvin hoidetun kohtutulehduksen vaikutus lapsen saamiseen on pienempi kuin urbaanilegendoissa kerrotaan.

Vierailija
19/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen saa keskenmenon ja ei hoidu itsestään ulos raskausmateriaali niin keskenmeno hoidetaan samalla tavalla kuin abortti joko lääkkeellisesti tai kaapimalla. Abortin tekijöitä "pelotellaan" riskeillä. Keskenmenon kokeneita ei. Ja jotkut joutuvat kavintaan synnytyksenkin jälkeen.

Virallinen lääketieteellinen totuus taitaa nykyään olla se, että lapsettomuutta siitä ei seuraa.

Vierailija
20/24 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hoitamaton oireeton klamydia ja selvinnyt nyt kun on jonkun taudittoman tartuttanut. Mutta eihän kukaan sitä kehtaisi lehdille kertoa, että on leväperse ja lapsettomuus on ihan omaa huolimattomuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän