Miten hoidat atooppista ihottumaa?
Käytätkö lääkärin määräämiä voiteita oireiden hoitoon, tai apteekista ilman reseptiä saatavia rasvoja?
Vai hoidatko sairauden syytä syömällä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa syyn hoitaminen syömällä? Eihän atooppinen iho ruokavalion tuotosta ole? Vai ymmärsinkö jotain väärin.
Itse käytän sekä reseptittä että reseptillä saatavia voiteita. Jälkimmäisiä siis silloin kun oireet pahenevat sietämättömiksi, kuten tällä hetkellä. Vasen kämmen siis aivan mäsänä. Tällä hetkellä hoitona Ovixan-voide ja tarvittaessa yötä vasten Atarax-tabletit kutinaan. Perusvoide tietenkin myös käytössä, tällä hetkellä Carbalan kun ostin sitä ison pönikän reseptillä. En voi sietää sitä, ei imeydy kirveelläkään ja jättää ihon tahmeaksi. Kai se sitten kosteuttaakin.
Atopiahan johtuu nimenomaan syödystä ruuasta. On autoimmuunisairaus, ei allergia.
Ovixania mullakin. Lisäksi ihotautilääkärin oma rasvacocktail, joka sekoitettiin mulle apteekissa. Apolar myös välillä käytössä.
Reseptirasvoja mulla noi kaikki.
Annan mieheni ruiskutella ihottuman päälle. Se toimii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa syyn hoitaminen syömällä? Eihän atooppinen iho ruokavalion tuotosta ole? Vai ymmärsinkö jotain väärin.
Itse käytän sekä reseptittä että reseptillä saatavia voiteita. Jälkimmäisiä siis silloin kun oireet pahenevat sietämättömiksi, kuten tällä hetkellä. Vasen kämmen siis aivan mäsänä. Tällä hetkellä hoitona Ovixan-voide ja tarvittaessa yötä vasten Atarax-tabletit kutinaan. Perusvoide tietenkin myös käytössä, tällä hetkellä Carbalan kun ostin sitä ison pönikän reseptillä. En voi sietää sitä, ei imeydy kirveelläkään ja jättää ihon tahmeaksi. Kai se sitten kosteuttaakin.
Atopiahan johtuu nimenomaan syödystä ruuasta. On autoimmuunisairaus, ei allergia.
Kuule, ei ne sairaudet sillä parane, että itse keksii niille jonkun näppärän selityksen.
Minulla iso osa atopiasta on hoidettavissa ruokavaliolla. Sen lisäksi on kosketusallergioita, jotka eivät ole poistuneet ruoka-aineita poistamalla, en tiedä poistuisiko ruoka-aineita lisäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, ei ne sairaudet sillä parane, että itse keksii niille jonkun näppärän selityksen.
Ei tietenkään parane keksityillä selityksillä. Mutta paranee tiedolla sairauden syystä.
Kummipoikani paha aattooppinen ihottuma parantui täysin ruokavaliomuutoksella, sekä muutaman hivenaineen sekä antioksidantin lisäämisellä, sekä otsonoitujen öljyjen käytöllä.
Ylläpito nyt otsoinoilla oliiviöljyllä.
Kyllähän kaikilla ihottumilla on joku syy. Ruoka, kemikaalit tai jotain muuta. Usein esim. ilmaston muutos tai ruokavalio voi parantaa ihottuman. Siinä voi vaan olla pitkä prosessi, kun selviää syy, kun se voi johtua niin monesta tekijästä.
Ei ne lääkkeet paranna, vaan voi lyhytaikaisesti auttaa.
Lääkkeet onkin oireiden hoitoon,eikä syyn hoitoon, ne syyt pitää löytöö jotta ei tarvii enää lääkettä.
Miksi ihmeessä alapeukutatte kummipoikani paranemista kamalasta ihottumasta???? Ihmettelen ilkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kummipoikani paha aattooppinen ihottuma parantui täysin ruokavaliomuutoksella, sekä muutaman hivenaineen sekä antioksidantin lisäämisellä, sekä otsonoitujen öljyjen käytöllä.
Ylläpito nyt otsoinoilla oliiviöljyllä.
Mitkä hivenaineet ja vitamiinit?
mm. oli ainakin D-vitamiini,E-vitamiini ja seleniiä, ja oli muitakin, mutta nyt en ihan tarkasti enää muista, mutta voin toki kysyä hänen äidiltään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä alapeukutatte kummipoikani paranemista kamalasta ihottumasta???? Ihmettelen ilkeyttä.
Siksi alapeukutetaan koska ei uskota syödyn ravinnon vaikutusta mihinkään. Se on tietämättömyyttä, älä ota sitä raskaasti.
"Atoopikon iho on rakenteeltaan poikkeava: ihon pintasolukko laskee helposti toisaalta kosteuden karkuun ja toisaalta monet ärsykkeet ihoon. Myös ihon rasvakoostumus on poikkeava. Ennen kaikkea atooppinen ihottuma eli ekseema on kuitenkin tulehduksellinen sairaus."
-Atopialiitto
"Ruoka-aineallergialla on merkitystä ihottumaa pahentavana tekijänä alle vuoden ikäisillä lapsilla, harvoin sitä vanhemmilla."
-Terveyskirjasto
Ruoka-aineallergia saattaa siis pahentaa oireita, mutta ei kuitenkaan aiheuta atooppista ihottumaa kaikissa tapauksissa.
/1
16, pointtisi oli mikä? Ruoka-aine allergia on eriasia kuin oikeanlainen ruokaVALIO sairauden SYYN hoidossa.
15, no se ei olekaan uskon asia =)
Mulle on aivan yksi lysti kuinka paljon kortisonia te kehoonne tungette ja lääkkeitä...
"Ruoka olkoon lääkkeesi Hippokrates Kosilainen (n. 460 – 377eaa) länsimaisen lääketieteen isä."
Itse hoidin pitkään lääkevoiteilla, nyt en enää ole muutamaan vuoteen vaan löysin paremman hoidon.
Tiina27 kirjoitti:
Annan mieheni ruiskutella ihottuman päälle. Se toimii!
Helpompi on nähdä kamelin menevän neulansilmän läpi kuin nähdä ihovaiva ketju, missä ei ole tätä oivaa kommenttia.
Itse käytän Bemetsonia. Reseptivoide; kasvoille vaseliinimaisemmassa muodossa, muualle voidemaisemmassa.