Miten kirjoitan laskun?
Maksoin yhden yhdistyksen tapahtuman järjestelyjä omasta pussistani, yhdistyksen taloudenhoitaja lupasi, että kun teen laskun ja toimitan kuitit liitteeksi, saan rahani takaisin. Itse en ole yhdistyksen jäsen, mutta mukana toiminnassa muuten hengaillut ja myös tuohon tapahtumaan osallistuin itse, eli en ole mikään palvelua myyvä ulkopuolinen yrittäjä tms.
Mitä siinä laskussa nyt pitää olla? Tai siis suunnilleen tiedänkin (maksaja, peruste, summa, saaja, saajan pankkiyhteys, paikka päivämäärä allekirjoitus, ja ne kuitit liitteenä), mutta näistä ei muodostu mitään järkeviä lauseita mielessäni. Pitääkö se paperi esim. otsikoida "lasku"?
Yhdistyksen kirjanpidossa minulle maksetun summan pitää kuitenkin näkyä asianmukaisen virallisesti.