Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUH, HUH; putsasinpa tänään sähkölieden uunin

Vierailija
08.02.2017 |

Teen sen noin puolen vuoden välein, mutta aina se on vaan yhtä hikinen homma; ja putsattavaa riittää ja rätit likaiset homman jälkeen.
Luukun lasiosa piti ensin hangata puhtaaksi, ja siinähän sitä hommaa riittikin, kun oli taasen jämähtänyttä kiinni palanutta rasvaroisketta koko lasi täynnä. Onneksi ritiläteline ei ollut niin likainen, että lähti ihan helposti sienellä pyyhkien. Sitten vaan uunin reunoja ja pohjaosaa pyyhkäisten, ja se oli sitten siinä. Ulkopuolelta vielä piti putsailla.
Kuinka usein puhdistatte lieden uuniosan, ja millä aineilla? Itse käytin Vaasan saippuaa ja Patapata-saippuavillaa sekä ihan Swipen sinistä strong-laimmenosta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sen noin puolen vuoden välein, mutta aina se on vaan yhtä hikinen homma; ja putsattavaa riittää ja rätit likaiset homman jälkeen.

Luukun lasiosa piti ensin hangata puhtaaksi, ja siinähän sitä hommaa riittikin, kun oli taasen jämähtänyttä kiinni palanutta rasvaroisketta koko lasi täynnä. Onneksi ritiläteline ei ollut niin likainen, että lähti ihan helposti sienellä pyyhkien. Sitten vaan uunin reunoja ja pohjaosaa pyyhkäisten, ja se oli sitten siinä. Ulkopuolelta vielä piti putsailla.

Kuinka usein puhdistatte lieden uuniosan, ja millä aineilla? Itse käytin Vaasan saippuaa ja Patapata-saippuavillaa sekä ihan Swipen sinistä strong-laimmennosta.

Vierailija
2/6 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uunissa on pyrolyysi-toiminto, se on aikas kätevä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt mikseivät uuninluukut voi avautua kuten ovet? Ainakaan minulla ei riitä käsissä tarpeeksi pituutta uunin takaosan hinkkaamiseen koska luukku on välissä.

Vierailija
4/6 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun uunissa on pyrolyysi-toiminto, se on aikas kätevä :)

Täh?? Mikäs toiminto tommonen on - en ole ikinä kuullutkaan liittyen uunin putsaamiseen!

Ap.

Vierailija
5/6 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt mikseivät uuninluukut voi avautua kuten ovet? Ainakaan minulla ei riitä käsissä tarpeeksi pituutta uunin takaosan hinkkaamiseen koska luukku on välissä.

SIis miten sinä sitä uunia hinkkaat jos luukku on välissä? Kurottelet suoraan edestä päin? Mikset voi olla uunin sivulla ja siitä puhdistaa niin luukku ei jää väliin.

Vierailija
6/6 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama hankaluus meidänkin sähkölietemme uunissa, että on todellakin venyteltävä käsiään saadakseen uunin takaosan putsattua, mutta hommaa helpottaa varrellinen putsaussieni. Sillä saa sieltä takaakin pestyä roiskeet pois. Mieheni on joskus pestyään uunimme ottanut koko etuluukun irti, ja silloin sinne takaosaankin pääsee helpommin käsiksi sienineen ja rätteineen.

Itse joudun aina ottamaan kalupakista ristipääruuvimeisselin, jolla sitten ruuvaan uunin luukkulasin irti kiinniolevasta etuluukun lasista.  Nostan sitten sen koko lasikon tiskipöydän altaan reunalle ja hinkkailen siinä sitten lasista molemmin puolin sienellä roiskeet pois. Se itse luukussa kiinni oleva ulkopuolinen lasikkohan ei sillä tavalla likaannukkaan, mitä nyt hieman jotain oli siihenkin valunut väliin, joka lähti ihan kevyesti rätillä pyyhkäisten.

Mutta sen verran vaan vinkiksi muillekin kodinhoidon vasta-alkajille sanoisin näin noin kolmenkymmenen vuoden kodinhoidon kokemuksellani, että ei kannata kyllä sähköuunin putsausta missata kovin pitkään, koska sen putsaaminen on aina hankalampaa ja työläämpää harvoin suoritettuna kuin useimmin.

Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi