Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vaan ymmärrä lapsiani.

Vierailija
08.02.2017 |

Heillä on "kaveri" joka usein kiusaa. Haukkuu, lyö, tönii. Ikinä ei pyydä anteeksi vaikka äitinsä sanoo puhuneensa lapsensa kanssa. Lapset kertovat surullisina kuinka heitä taas kiusattiin, mutta sitten hakeutuvat taas tämän lapsen luokse ja ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olen kieltänyt olemasta tämän "kaverin" kanssa ja sanonut että ei hän ole oikea ystävä, mutta lapset eivät usko. Olen sanonut että pyytäkää joku oikea kaveri kylään, mutta ei. Mikä tässä auttaisi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos lapsesi eivät tottele sinua, niin en kyllä tiedä, mikä muukaan tuohon auttaisi...Omalla pojalla oli "kaveri", joka keksi kaikkea mahdollista älytöntä, nakitti muut, ml. mun pojan tekemään ne, ja livisti itse kuin koira veräjästä. Yksinkertaisesti kielsin olemasta ko. lapsen kanssa enää missään tekemisissä ja kerroin sen myös hänen vanhemmilleen, kun taas kerran oltiin koululla jotain idioottimaisuutta selvittämässä. Nyt on ollut vuoden verran ihan rauhallista, varsinkin ko ko.lapsi siirrettiin toiselle luokalle. Siellä kyllä kuulemma on pakka ihan sekaisin.

Vierailija
2/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Anna lastesi oppia kantapään kautta. Ilmeisesti toistaiseksi siitä kaverista on enemmän iloa tai hyötyä kuin tuskaa ja haittaa, koska kerran tämän seurassa viihtyvät. Jos suhde joskus keikahtaa toisinpäin, niin eivätköhän lopeta kaveeraamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaveri lyö niin silloin ollaan hetken ilman hänen seuraansa, mutta pian se taas jatkuu. Toisaalta taas vähän ymmärrän tätä heidän kaveriakin, hänen vanhempansa erosivat ja hänen isä, joka ilmeisesti lapset piti kurissa, muutti kauemmas. Sen jälkeen tästä lapsesta on tullut aika mahdoton. Ap

Vierailija
4/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi armoa erotilanteestakaan johtuen. Meidän perheessä se isä kuoli, eikä tullut kuuloonkaan että olisin kiusannut ja lyönyt muita.

Voit ihan hyvin kieltää lapsia olemasta kaverinsa kanssa, voit soittaa hänen äidilleen ja selvittää ettei kakaralla ole asiaa teille. Kannattaa myös ottaa asia esille koulussa ja kysyä onko hän koulun kingi jota kaikki tottelevat. Täytyyhän kakaroittesi kasvattaa selkäranka, eikä alistua tilanteeseen. Muuten heistä tulee kiusaajia jotka alistavat muita kiusaamalla.

Vierailija
5/5 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi armoa erotilanteestakaan johtuen. Meidän perheessä se isä kuoli, eikä tullut kuuloonkaan että olisin kiusannut ja lyönyt muita.

Voit ihan hyvin kieltää lapsia olemasta kaverinsa kanssa, voit soittaa hänen äidilleen ja selvittää ettei kakaralla ole asiaa teille. Kannattaa myös ottaa asia esille koulussa ja kysyä onko hän koulun kingi jota kaikki tottelevat. Täytyyhän kakaroittesi kasvattaa selkäranka, eikä alistua tilanteeseen. Muuten heistä tulee kiusaajia jotka alistavat muita kiusaamalla.

Kyllä, tämä poika juurikin on se joka koulussa johtaa muita ja saa muutkin, kiltitkin kaverit, mukaan kiusaamiseensa. On ollut opettajankin puhuttelussa kun on meidän lapsia kiusannut.

Ei tietenkään saisi kiusata muita vaikka omat vanhemmat olisikin eronneet, mutta siitä varmasti tämä kaikki kumpuaa, omasta pahasta olosta. Ap