Älkää hyvät mammat jättäkö lapsianne autoon, hetkeksikään
Aina silloin tällöin viriää keskustelu siitä, että voiko nukkuvan lapsen jättää autoon hetkeksi kun mamma tai papa piipahtaa ostoksilla. Vastaus on yksiselitteinen, EI VOI
Kommentit (10)
Ei mutta tuohan on peugeot, ei ole eka pösö, joka roihuaa. Tästä lähtien välttelen pösöjen viereen parkkeeraamista.
Uuden, kunnossa olevan auton syttyminen nyt vaan on niin epätodennäköistä että ihan hyvin voi jättää.
Yksin en jätä mutta autokouluopen kanssa kyllä, muuten se ei saa korttia
Vierailija kirjoitti:
Uuden, kunnossa olevan auton syttyminen nyt vaan on niin epätodennäköistä että ihan hyvin voi jättää.
Entä jos joku kaahari tössäyttää päin autoasi? Kolauksen lisäksi auto saatta vaikka leimahtaa. Tai sitten jos täällä alkaa mamut polttelemaan autoja? Kaikkea voi sattua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla av-mammoilla ei taida olla uutta autoa?
Juuri ja juuri uskallan jonkun tavaran jättää hetkeksi autoon, mutta en todellakaan lastani. Maailma ei ole enää niin idyllinen kuin joskus 80-luvulla. Ei tulipalo ole ainoa mitä saa varoa.
Kyllä mä olen voinut. Ei ole kukaan estänyt.
t: neljän äiti
Onneksi lapseni ovat jo parikymppisiä ja heidän lapsuudessaan pystyi vielä oikein hyvin jättämään. Vanhaan koslaan. Kerran unohtui laittaa käsijarru ja auto vieri toisen auton kylkeen, mutta mitään ei sattunut, ei edes niille autoille. Voihan se tulipalo yhtä hyvin syttyä kotonakin. Meillä on aina kuivattu pyykkiä saunassa, pyykkikone ja tiskikone pyörii kun nukutaan, palovarottimista on aina patterit loppu, lapset on keskenään kotona ja tekee paahtoleipiä yms yms...
Vihaan turhaa varovaisuutta. Jos nyt jotain sit sattuu niin sittenhän sattuu...
Kyllä minä jätin ja jättäisin vastakin, mutta nyt lapset ovat jo lähestulkoon aikuisia. Varsinkin silloin, kun kaksoset olivat vauvoja, ei tullut mieleenkään jonkun pikaisen asian takia (huoltoasemalta kahvin haku mukaan, vessassa käynti tms) herätellä heitä kaukaloista ja alkaa purkaa autosta vaunuja esille, varsinkin kun ei he niiden vaunujen kanssa olisi edes mahtuneet mukaan sinne vessaan. Matkustin paljon silloin yöaikaan heidän kanssaan autolla halki Suomen vanhempieni luo ja vauvat nukkuivat hyvin sen 5 tuntia, minkä matka kesti.
Mahtanut viereisen auton omistajaa vituttaa