Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset naiset sortuvat nettihuijarisulhasiin?

Vierailija
07.02.2017 |

Vähän väliä uutisoidaan naisista, jotka mm. antavat rahaa miehille, joita eivät ole tavanneet muuten kuin netissä. Millaisia naisia sellaisevat lienevät? Siis että jonkun miehen kirjoittelun perusteella ollaan menossa naimisiin ja uskotaan mitä vaan vaikkei olla tavattukaan irl? Kehuminenko on se juttu ja kehut on jotenkin harvinainen asia ja siksi tärkeä? Vai se naimisiinmenomahdollisuus?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne huijarit ovat rikollisliigoja Nigeriasta, siis naisia ja miehiä. Se on heidän ammattinsa Afrikassa. Aina löytyy näitä Euroopan höynäytettäviä. Ei kannata kirjottaa lainkaan englanniksi esim, Facbookkiin, ilmestyy aina näitä "majureita" kaveriksi. Kuvat ovat jostain vain napattuja. Suomessa asuu myös Marmariksen poikia, asuvat vuoden kiltisti esiint yen n.43 vuotiaan yksinäisen naisen luona " ei köyhän " . Sitten vuoden kuluttua nappaavat luottokortit ja tunnusluvut. Ja niin on rahat ja luottotiedot menneet. Oli niin kiltti aina hellä! Takaisin sitten Turkkiin tai Tunisiaan suunnittelemaan naisille kuppausansoja. Heillä on apureita ympäri Eurooppaa. Työn tähden tiedän nämä.

Vierailija
22/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin naisiin ne "hienot" tittelit tehoaa? Siis että joku kiinnostuu miehestä siksi, että se on vaikka lentokapteeni tai ekonomi? Jos sama mies olisi varastomies tai hitsaaja, siitä ei kiinnostuisi (ja netissähän jokainen voi olla "ekonomi"). Eikö sillä, millainen se mies on, ole väliä vaan kiinnostukseen ja ihastukseen riittää vain se ekonomius? Ainakin nykyaikana suurimmalla osalla niin naisista kuin miehistä on jokin oppiarvo ja yhä suuremmalla osalla akateeminen tutkinto, joten ei luulisi olevan kovin ihmeellistä ja erikoista enää kenellekään tuollaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että vain yksi piirre yhdistää näitä naisia, nimittäin miehenkipeys. Muuten naiset ovat keskenään hyvinkin erilaisia. Minäkin joskus kuvittelin, että kyseessä olisivat vähän koulutetut peräkammarin tyttäret, jotka ovat päässeet "vapaaksi" vasta saatettuaan iäkkäät vanhempansa hautaan. Mutta kun noita juttuja on lueskellut, on käynyt selväksi, että joukossa on jopa korkeasti koulutettuja naisia, joilla luulisi olevan kykyä lukea rivien välistä ja kriittisesti arvioida viestejä. Mutta kaikenlaisia löytyy. Sekin ihmetyttää, miten he niin avoimesti kertovat taloudellisesta tilanteestaan ja hölläkätisesti ja epäröimättä lähettelevät rahoja itse asiassa täysin tuntemattomille ihmisille. Puuttuu siis tervettä epäluuloisuutta!

Tuo kirjoittamani sopii samalla tavalla myös huijatuksi tulleisiin miehiin.

Ne jotka huijariksi ryhtyvät, ovat jo nuoresta kieroon kasvaneita tunnottomia tyyppejä. Vaikka he miten rakkautta todistelevat ja vakuuttelevat, niin todellisuudessa he ovat kylmiä ja kovia ihmisiä, joille toinen on vain hyötymiskohde, rahanlähde. Kun tilit on putsattu, lentää rakkauskin tiehensä.

Vierailija
24/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksei sitten haeta sitä miestä vaikka baarista, harrastuksista, työkuvioista, jos miehensaaminen on tärkeää? Silloin irl ainakin edes näkisi millainen mies on, millainen käytös ja puheet. Tai miksei mieheksi kelpaa joku pera perähikiältä, vaikka se ei olisikaan minkään lajin kapteeni eikä edes kovin pitkä, mieshän sekin on ja voi olla vaikka kuinka mukava? Eikö se kuitenkin ole tärkeämpää, millainen mies on, vai tittelikö tekee miehestä mukavan, luotettavan ja komeankin?

Vierailija
25/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset miehet ryhtyvät nettihuijareiksi?

Vastenmielistä tämä uhrien syyllistäminen, oli sitten huijattu, raiskattu tai muuten vain "väärään aikaan , väärässä paikassa".

Kuka sanoo, että ne nettihuijarit on kaikki miehiä?

Sellaisen käsityksen lehtijutuista ja uutisista saa, että miehiä lienee enemmän, koska naisista aina kerrotaan ja huijatuista miehistä paljon vähemmän.

Vierailija
26/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naiset huomaa mitään omituista siinä, että rikas ja hyvässä asemassa oleva mies tarvitseekin vähän väliä rahaa johonkin? Koska kuitenkin miehessä on kiinnostanut naista se, että se on rikas ja hienotitteli? Mutta sitten rahaa ei olekaan?

Vierailija
27/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita yrittäjiä ollut mullakin. "Amerikkalaiset" ovat englannintaidoiltaan huomattavasti mua itseäni heikompia. Ekaksi suuttuvat kun ei laita kuvaa niille ja sitten lopettavat kirjoittelun, kun niiltä pyytää vähän rahallista tukea :D Nuo huijarit  eivät vaikuta kovin älykkäiltä ja kielivirheiden ja tietynlaisen suppeuden vuoksi vaikuttavat olevan Lähi-Idästä ja Afrikasta peräisin. Oikeassa elämässä en koskisi pitkällä tikullakaan :D

Vierailija
28/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisiin naisiin ne "hienot" tittelit tehoaa? Siis että joku kiinnostuu miehestä siksi, että se on vaikka lentokapteeni tai ekonomi? Jos sama mies olisi varastomies tai hitsaaja, siitä ei kiinnostuisi (ja netissähän jokainen voi olla "ekonomi"). Eikö sillä, millainen se mies on, ole väliä vaan kiinnostukseen ja ihastukseen riittää vain se ekonomius? Ainakin nykyaikana suurimmalla osalla niin naisista kuin miehistä on jokin oppiarvo ja yhä suuremmalla osalla akateeminen tutkinto, joten ei luulisi olevan kovin ihmeellistä ja erikoista enää kenellekään tuollaiset.

Siksi että jos mies on ekonomi siitä seuraa muutama oletus. On esim. älyä ja pitkäjännitteisyyttä ja elämänhallintaa opiskeluun vaativalla tasolla. Tietenkään kenestäkään ei voi mennä takuuseen, mutta huomattavasti todennäköisemmin saa ekonomista älykkään ja fiksun miehen kuin hitsaajasta jos sellaisesta tykkää. Poikkeukset vahvistavat säännön.

Vierailija
29/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee mieleen nainen, joka on ollut pitkässä parisuhteessa ja sitten eronnut. Ei tiedä mitään nettideittailusta ja sen vaaroista vaan luottaa sokeasti kaikkiin. Pitkään sinkkuna olleet ovat sen verran paljon nähneet, etteivät ole niin vain narrattavissa. 

Mä olen juuri yksi tällainen, vaille 50, koulutettu ihminen, eronnut 20 vuoden avioliitosta, ja sinkkuna ekan kerran sitten 90- luvun alun, jolloin opeteltiin internettiä ylipäätään.

Minäkin tein sitten profiilin nettiin, kun kaikki sanovat että se on tätä nykyaikaa. Suurin osa tutuista ei ole edes facebookissa, että nettimaailma ei ole kauhean tuttu.

Siellä otti yhteyttä vanhempi herrasmies, leski, hyvin mukava ja kohtelias. Kun olin yksinäinen, oli mukava kun kotiin tultua oli joku viesti tyhjässä kodissa odottamassa, ja joku joka kysyi miten päivä meni. Hänellä ei ollut kuvaa profiilissa, joten laittoi sen sähköpostilla, ja myös kuvan teinipojastaan jossain koulun pihalla. Hänen oma kuvansa oli otettu kun hän piti jotain koulutusta, ei poseerattu vasn tilannekuva, ja hän näytti harmaaohimoiselta, mutta vielä vireältä mieheltä. Siitä kuvasta huokui teeskentelemätön varmuus ja auktoriteetti, joka vetosi minuun ja antoi luotettavan, kypsän vaikutelman. Sähköpostissa hän myös kertoi enemmän itsestään, miten jäi leskeksi, ja että on jäämässä muutaman vuoden päästä eläkkeelle.

Hän oli aivan upea, kaikkea sitä mitä yksinäinen eronnut keski-ikäinen nainen vain voi toivoa. Ei myöskään liian nuori eikä mitenkään liian hyvä ollakseen totta, eikä kukaan jonka ajattelisi tarvitsevan rahojani. Ei puhunut seksistä eikä tapaamisesta, oli vain juttuseuraa ja ehkä sitten kumppania vailla.

Jos hän ei olisi herättänyt epäilyksiäni haluamalla heti sähköpostini, kirjoittamalla ensimmäisen sähköpostin vähän liian pitkästi liian nopeasti, jotkin tällaiset pienet asiat, hän olisi helposti saanut minut koukkuun, koska oli ensimmäinen joka osui kohdalleni.

Jostain syystä minusta kuitenkin tuntui epämukavalta, ja ylivarovaisena ihmisenä lopetin viestittelyn.

Edes seuraavan kohdalla en vielä tajunnut mitään. Tämä oli lontoolainen lääkäri, myös leski. Onneksi hän ei äkkiä vastannut viesteihini, ja eteen tuli kolmas, eronnut yh englantilainen insinööri. Nyt jo alkoi tuntua, että mitenkäs paljon näitä miehiä täällä on, ja miksi joku noin hyvännäköinen haluaisi viestitellä minun kanssani. Tämä oli ensimmäinen, jolla pelisilmä petti niin että hän laittoi tulemaan liian nuoren ja tasokkaan kuvan. Vasta kun neljäs, hänkin leski, alkoi innokkaasti viestitellä miten hän on juuri jäämässä eläkkeelle, minulle valkeni että kaikki oli vedätystä alusta saakka, ja että tässä on kuvio. Kun tähän saakka kukaan ei vielä ollut pyytänyt rahaa, en keksinyt miten he olivat ajatelleet minua huijata. Tietenkin nyt sen tiedän, kun olen lehdistä lukenut.

Mutta siis, ihan järkeville, koulutetuille, maailmaa nähneille ihmisille sitä tapahtuu. Sitä joutuu haavoittuvassa mielentilassa outoon maailmaan.

Voisinhan minäkin päivitellä, että kuka juo ventovieraan tarjoaman juoman baarissa, tai huolii jonkun tolpalta samaan taksiin, tai menee puolitutun miehen kotiin kaksin kahville, tai kävelee yksin humalassa kotiin. Mutta en päivittele, koska niihinkin on kaikkiin tullut yhden kerran haksahdettua, kunnes elämä opetti.

Ei se silti ole luottavaisen uhrin vika.

Vierailija
30/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilkesti sanottuna, niin kyllä noilla naisilla ja miehillä, jotka noihin haksahtaa, niin ei oo kaikki kanootit paikoillaan.

1. Eivät ilmeisesti seuraa ollenkaan uutisia, sillä näistä huijaustapauksista on kerrottu paljon.

2. Miksi vitussa joku komea amerikkalainen sotilas tai mallin näköinen kaunotar tosissaan pyytäisi random suomiakkaa/ukkoa kaverikseen? Ihan helvetin naiivia uskoa moiseen.

3. Kukaan järkevä ei lainaa suurta rahasummaa ilman pankkia ja papereita. Ja varsinkin kun ne rahan syyt on aina luokkaa mun lapsi kuolee ilman leikkausta, matkustan sun luokse... 

4. Nykyään on äärettömän helppo käydä videokeskusteluita, ja jos se elämän rakkaus ei tällaiseen suostu, niin identiteetti ei päde.

5. Miljoona muuta syytä... en tähän hätään keksi enempää.

Ja muutenkin, keskustelut on yleensä google translate tasoa. Ai että kun kiihottaisi: "Sinä olla kaunis naaras ja minä haluan jäätelöautomaatti suudella teidän vauva".

TYHMIÄ!

Vierailija
31/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielistä tämä uhrien syyllistäminen, oli sitten huijattu, raiskattu tai muuten vain "väärään aikaan , väärässä paikassa".

Sellaisen käsityksen lehtijutuista ja uutisista saa, että miehiä lienee enemmän, koska naisista aina kerrotaan ja huijatuista miehistä paljon vähemmän.

Eikö joskus aiemmin ollut kuitenkin pinnalla enemmän näitä naisnettihuijareita? Ainakin huijatuista miehistäkin oli joitain vuosia sitten vielä juttuja. Ehkä nämä naisten huijaamiset ovat nyt yleistyneet tai naiset tilittävät rohkeammin mediaan. Toki sitä ei tiedä, kuka siellä oikeasti on huijaamassa.

Vierailija
32/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkauden nälkä"

Se selittää pitkälti, kaikki haluavat löytää sen uljaan prissin valkessa ratsussa.

Sähköposteja voi olla kirjoittelemassa naisia, tuntevat naiset parhaiten.

On ihan oikeeta liiketoimintaa.

Toinen haara on taloudelliseen ahneuteen ja rikastumiseen perustuvat, ja kohteina usein varakkaat miehet.

Vierailija
33/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ihan samanlaisia kuin miehet, jotka maksavat kymmeniä ja satoja tuhansia naisille, jotka lupailevat netissä ja livenä pillua ja yhteiselämää. Yksinäisyys ja tarve parisuhteeseen sokaisee yhtälailla molemmat sukupuolet. Ja tätä tilannetta hyödyntäviä häikäilemättömästi huijareita löytyy niin miehistä kuin naisista.

Vierailija
34/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoo, että kaikki huijatut olisivat naisia?

Vierailija
35/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ilkesti sanottuna, niin kyllä noilla naisilla ja miehillä, jotka noihin haksahtaa, niin ei oo kaikki kanootit paikoillaan.

1. Eivät ilmeisesti seuraa ollenkaan uutisia, sillä näistä huijaustapauksista on kerrottu paljon.

2. Miksi vitussa joku komea amerikkalainen sotilas tai mallin näköinen kaunotar tosissaan pyytäisi random suomiakkaa/ukkoa kaverikseen? Ihan helvetin naiivia uskoa moiseen.

3. Kukaan järkevä ei lainaa suurta rahasummaa ilman pankkia ja papereita. Ja varsinkin kun ne rahan syyt on aina luokkaa mun lapsi kuolee ilman leikkausta, matkustan sun luokse... 

4. Nykyään on äärettömän helppo käydä videokeskusteluita, ja jos se elämän rakkaus ei tällaiseen suostu, niin identiteetti ei päde.

Ja muutenkin, keskustelut on yleensä google translate tasoa. Ai että kun kiihottaisi: "Sinä olla kaunis naaras ja minä haluan jäätelöautomaatti suudella teidän vauva".

TYHMIÄ!

1. Ei ollut tällaisia juttuja vielä pari vuotta sitten.

2. Minulle lähetetyt kuvat olivat n. 10 vuotta vanhempien, ihan tavallisten miesten kuvia, ja olen pitänyt itsekin itsestäni hyvää huolta. Nykyisin livenä löytämäni mies on ihan yhtä vetreä. Heidän työ-ja koulutustasokin oli viritetty vastaamaan lähelle omaani. Ei ollut epäuskottavaa, minun tasoisiani olevinaan.

3. Uskon, että jossain vaiheessa vedotaan että lapsi on pulassa, se puree naisiin. Olen muuten menettänyt rahaa ihan live poikaystävälle, joka lainasi rahaa eikä koskaan maksanut takaisin. Jos olet suhteessa, on vaikea kieltäytyä jos ei halua katkaista suhdetta.

4. Käytiin jopa skype keskustelu mutta toisen "kamera ei toiminut".

6. Englanti oli todella hyvää, sujuvaa ja sivistynyttä.

-30

Vierailija
36/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden haksahtaneen henkilön. Koulutettu, tietyillä alueilla älykäs, mutta kovia kokenut vanhempi nainen. Hän kuitenkin oli tavannutkin tätä "sulhastaan" mutta mies pyöritti monia naisia joilta sai huijatuksi rahaa.

Yhdyn jonkun aiemmissa kommenteissa esittämään mielipiteeseen, että haavoittuneessa mielentilassa voi olla suuri riski tällaiseen. Tuttavani mukaan kun totuus alkoi valjeta, ei hän kuitenkaan halunnut/"suostunut" uskomaan sitä heti.

Monenlaisia henkilöitä mahtuu joukkoon. Rakkaudennälkäisiä ja sinisilmäisiä. Vastenmielistä toimintaa huijareilta.

Vierailija
37/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005078208.html

Huijatut ovat ihan ymmärrettäviä ja inhimillisiä, toisin kuin huijatut.

Asia tiivistettynä - niin kuin joku jo sanoi - kaikenlaiset naiset, joita yhdistää haavoittuneessa mielentilassa oleminen.

Vierailija
38/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"" kyllä ne naiset osaavat niin hienosti lirkutella, että saavat tällaiset yksinkertaiset maalaispojat kierrettyä sormensa ympärille."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005069027.html

Huijareilla mielikuvitusta riittää.

Vierailija
39/39 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TYHMIÄ!

1. Ei ollut tällaisia juttuja vielä pari vuotta sitten.

2. Minulle lähetetyt kuvat olivat n. 10 vuotta vanhempien, ihan tavallisten miesten kuvia, ja olen pitänyt itsekin itsestäni hyvää huolta. Nykyisin livenä löytämäni mies on ihan yhtä vetreä. Heidän työ-ja koulutustasokin oli viritetty vastaamaan lähelle omaani. Ei ollut epäuskottavaa, minun tasoisiani olevinaan.

3. Uskon, että jossain vaiheessa vedotaan että lapsi on pulassa, se puree naisiin. Olen muuten menettänyt rahaa ihan live poikaystävälle, joka lainasi rahaa eikä koskaan maksanut takaisin. Jos olet suhteessa, on vaikea kieltäytyä jos ei halua katkaista suhdetta.

4. Käytiin jopa skype keskustelu mutta toisen "kamera ei toiminut".

6. Englanti oli todella hyvää, sujuvaa ja sivistynyttä.

-30

Onhan noita varmasti tasokkaampiakin huijareita, jotka näkee enemmän vaivaa, mutta jotkut ihan oikeasti haksahtavat noihin äärettömän läpinäkyviinkin tapauksiin. Ja osa tosiaan puhuu huijareiden kanssa suomea, Suomessa kuitenkin on paljon englantia osaamattomia. Vastaukseksi saavat googlen kääntäjän kaunista suomea.

Mutta kai noihin ilmiselvinpiin tapauksiin lankeavat on niitä samoja, jotka tilaa 1€ iphoneja... Oho tililtä menee joka viikko 200€...

Ei vaan moni tunni ymmärtävän, että sanonta "liian hyvää ollakseen totta" usein pätee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme