Voinko laittaa 1v3kk taaperon ulos vaunuihin nukkumaan, pakkasta
Pakkasta -11, tuntuu kuin -17,pihalle ei tuule juurikaan.
Kommentit (17)
Voi laittaa kunhan päällä tarpeeksi vaatetta. Vaunut niin ettei tuuli pääse puhaltamaan suoraan sisälle.
En itse laittais jos yli 10 astetta pakkasta.
Laitoin ulos. Päällä sukkikset ja pitkähihainen body, merinovillahaalari, kauluri, reimatecin uusi (pesemätön) haalari, villasukat,villatumput,ä-pakkauksen tumput ja töppöset,ohut kypärämyssy ja paksu fleecevuorinen pipo, makuupussina elodien pussi, päällä,lisäksi ohut fleeece peutto ja vaunuverho suojana.
Laitoin saman ikäisen myös äsken ulos. Ja päällä melkein sama varustus kun teillä. Sukkahousut, pitkähihainen body, haalarihousut, villasukat, villatumput, ä-pakkauksen tumput/töppöset, ohut kauluripipo+paksu pipo, ä-pakkauksen villahaalari, ohut fleecetakki, ä-pakkauksen toppapuku. Vaunuissa emmaljungan lämmin karvavuorinen makuupussi ja vaunuverho suuaukolla. Lapsi on nukkunut kovemmillakin pakkasilla ulkona vaunuissa, ollut lämmin ja tyytyväinen. Sisällä ei suostu nukkumaan.
Voi jee näitä, joiden lapsi "ei suostu" nukkumaan sisällä. Mitä ihmettä!
Muistan itsekin miten lapset ovat sitä paremmin nukkuneet mitä enemmän pakkasta. Ihanaa aikaa.
t: nuorin jo eskarilainen, esikoinen on jo aikuinen ja pari teiniä.
Pakkasraja ei ylity vaunujen kopassa jos verho on edessä. Vaunuissa voi olla jopa plussakeli.
Säilyi hengissä ja nukkui melkein 2,5h :)
Ap
Omaani nukutin yli 20 asteen lämpötilassakin. Vaunun suuaukon suojaksi laitoin paksun pyyhkeen. Hyvin pysyi lämpimänä.
Kyllä on nykyäidit avuttomia! Eivät osaa vauvaakaan nukuttaa elleivät kysele keskustelupalstoilta. Hieman järjenkäyttöä, pyydän.
Itse nukutin huoletta kylmemmässäkin. Lampaantalja pohjalle, makuupussiin ja kunnolla vaatetta päälle + harso suuaukon eteen vaan. Meillä nukuttiin aina erityisen hyvin kovilla pakkasilla, ja sormenpäitä myöten lämmin ja tyytyväinen lapsi vaunuista aina kuoriutui :) Kukin tyylillään ja maalaisjärki käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Omaani nukutin yli 20 asteen lämpötilassakin. Vaunun suuaukon suojaksi laitoin paksun pyyhkeen. Hyvin pysyi lämpimänä.
Paksu pyyhe on huono kun ei hengitä. Happitaso kyllä laskee vaunuissa jos ilma ei kierrä. Itse en noin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on nykyäidit avuttomia! Eivät osaa vauvaakaan nukuttaa elleivät kysele keskustelupalstoilta. Hieman järjenkäyttöä, pyydän.
Miten tämä kommentti auttaa ketään?
Vierailija kirjoitti:
Tässä mummo 59 v. 80-luvulla esikoiseni kanssa pähkäilin samaa. Olisipa ollut keskustelupalsta mistä kysellä!
Jos voisit/haluaisit mennä itse sinne nukkumaan, niin voit laittaa lastakin.