Savoa vaantavat puhelinmyyjat
Kommentit (11)
Joku pomoportaassa luulee että sillä saadaan myyntiä kasvatettua.
Vaikka kuluttajan älyn aliarvioiminen pelkästään raivostuttaa.
Olin 10 vuotta sitten teininä kesäduunissa puhelinmyyjänä, ja jo silloin meitä neuvottiin puhumaan asiakkaille murteella. On kuulemma myyvempää, eikä lupsakalle "savolaiselle" sanota niin helposti ei. Olin niissä hommissa täysin p*ska, olisi varmaan pitänyt koittaa tuota.:D
Ärsyttää kyllä ihan helvetisti. En osta noilta viäntäjiltä yhtään mitään.
Onneksi on soiton esto, saan olla rauhasa!!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on soiton esto, saan olla rauhasa!!
Minullakin nuo menevät aina estolistalla, mutta silti niitä tulee toisinaan läpi kun soittavat eri numeroista. Yleensä en enää vastaa tuntemattomiin 050-numeroihin.
Joo, päähän ottavat. Yleensä noilla menee vielä ikuisuus, ennen kuin pääsevät asiaan. Arvostan itse sitä, että heti kerrotaan, mitä myydään. Eikös se ole myyjänkin etu, että pääsee soittamaan heti seuraavaan numeroon, jos tuote ei minua kiinnosta?
Tykkään murteista ja lupsakoita ihmisistä mutta heti kun noita lupsakoita soitteli joita oli sattunut kohdalle muutama, hankin sen puhelinmarkkinointieston. Soittelivat liikaa mm. työaikana. Harmi että tuo duuni on monelle ainoa mitä löytyy, mutta ainakin omalta kohdalta no päätin että peruspäiväraha kun on parempi kuin epärehellinen myyntityö.
En osta puhelinmyyjiltä mitään. Kun tulee myyntipuheluita toiselta puolelta Suomea, niin joskus joudun oikein höristämään korviani, jotta ymmärrän kaiken. Puheen painotus ja murre ovat niin erilaista. Kivahan on eri murteita kuunnella, kuten esimerkiksi Maajussi-ohjelmissa. Niistäkin huomaa, kuinka paljon eri murteet eroavat toisistaan. Ja nuoretkin puhuvat murretta, eivät yleiskieltä.
Jos olisin ostoaikeissa, niin mieluiten ostaisin myyjältä, joka puhuu omaa murretta. Vieraalla murteella tehty tarjous kuulostaa pilasoitolta.
Eipä ole mulle soitellut, luojan kiitos. En varmaan edes tajuaisi mitä koittavat haastella.
se on kansanomaista ja sympaattista. ei uhkaavaa, ei liian hesaa.