Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutin opinnot

Vierailija
06.02.2017 |

Haluaisin vaihtaa alas. Ikää on 37v ja nykyinen ala kaukana sosiaalialantöistä. Tietokoneella hautuva toimistorotta Olen.

Onko ammattiin mahdollista opiskella samalla kun työskentelee, Eli siis iltaopintoina? Kuinka pitkät opinnot ovat ja millainen Työ ja palkkatilanne alalla vallitsee.

Olen täysin kyllästynyt sosiaalittomaan tietokonetyöhöni. Olen kokenut ison kirjon asioita elämässäni: Erot, masennukset, työttömyyden, näköalattomuuden, narsisti pomot, työuupumiset, omien rajojen katoamisen, yksinäisyyden ja selvinnyt kaikesta. Uskon että minulla olisi paljon annettavaa muille!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan kuin minä ja ajattelin samaa uraa, paitsi että olen sinua pari vuotta vanhempi :)

Vierailija
2/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutin? Siihen vaaditaan pohjakoulutuksena esim. psykologin tai sairaanhoitajan tutkinto. Onhan niitä sit muitaki terapeutteja, enkeliterapiaa ja semmosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutin? Siihen vaaditaan pohjakoulutuksena esim. psykologin tai sairaanhoitajan tutkinto. Onhan niitä sit muitaki terapeutteja, enkeliterapiaa ja semmosta.

Vaikka olisi pohjakoulutus, terapiakoulutukseen pääsy ei suju tuosta vain. Pitää olla tietyt kriteerit täyttävä työ. Terapeuttikoulutukset ovat myös melko hintavia.

Vierailija
4/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään sopivaa pohjakoulutusta ellei sitten kulttuurinalan tutkinnot aukaise pääsyä johonkin taideterapiaan liittyvään? Olen siis graafisella alalla nyt.

Eikö siis ole tiltatietä terapeutiksi?

Vierailija
5/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihan kuin minä ja ajattelin samaa uraa, paitsi että olen sinua pari vuotta vanhempi :)

Oletko Jo edistänyt haavettasi? :)

Vierailija
6/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä terapeutti? Fysioterapeutti, sosiaaliterapeutti, psykoterapeutti, seksuaaliterapeutti?

Jos tarkoitat psykoterapeuttia niin sinulla on oltava vähintään alempi korkeakoulututkinto soveltuvalta alalta sekä vähintään 30 opintopisteen yliopistotason psykologiat suoritettuna, jonka jälkeen voit hakeutua maksulliseen koulutukseen, joka tapahtuu etäopintoina sekä viikonloppuisin ja iltaisin. Jos haluat kelakorvattavuuden (lähes välttämätön työskentelyn kannalta), niin kustannukset ovat yli 10 000 euroa.

Vierailija
7/7 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko Jo edistänyt haavettasi? :)

En vielä.

Hankin edellisen koulutuksen ja tutkinnon amerikkalaisesta yliopistosta, sain sen alle puolessa vuodessa ja maksoi silloin noin 35 000 euroissa ja sain sen myötä heti ammatin. Minun ei edes tarvinnut käydä paikan päällä opiskelemassa vaan suoritin ne kurssit netissä ja sieltä Eurooppaan opettamaan tulleen professorin luennoilla joten ei tarvinnut lentää rapakon yli kertaakaan. Todistukset jaettiin Euroopassa.

Siksi mietin että saisinko uuden (kansainvälisen) tutkinnon yhtä helposti, rahalla :) Terapeutti ei ole lähelläkään sitä ammattia jossa olen tänään, mutta olen kyllästynyt nykyiseen ammattiini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi