Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harry potter ja liekehtivä pikari-kirjan omistajat, olkaa kilttejä ja etsikää tämä kohta mulle suomeksi

Vierailija
06.02.2017 |

Eli englanninkielisessä versiossa sivuilla 518-519, kohta jossa Dumbledore selittää Harrylle ajatusseulan ideaa:
Dumbledore: “I use the Pensieve. One simply siphons the excess thoughts from one’s mind, pours them into the basin, and examines them at one’s leisure. It becomes easier to spot patterns and links, you understand, when they are in this form.”

Harry: “You mean… that stuff’s your thoughts?”

Dumbledore: “Certainly.”

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä turvaudun ajatusseulaan. Ylimääräiset ajatukset yksinkertaisesti vuodatetaan pois mielestä, valutetaan ne altaaseen ja tutkitaan niitä sitten, kun on vapaata aikaa. Kuvioita ja yhteyksiä on helpompi hahmottaa, kun ne ovat tässä muodossa."

"Tarkoitatko, että tuo aine on sinun ajatuksiasi?" Harry sanoi ja tuijotti altaassa pyörteilevää valkeaa ainetta.

"Sitä juuri", Dumbledore sanoi. "Minäpä näytän"

Vierailija
2/6 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ajatusseula vaan ajatuseula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennoksessa puhutaan ajatuseulasta, ei ajatusseulasta. Sinänsä sivuseikka kyllä. 

Vierailija
4/6 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

D: "Minä turvaudun ajatusseulaan. Ylimääräiset ajatukset yksinkertaisesti vuodatetaan pois mielestä, valutetaan ne altaaseen ja tutkitaan niitä sitten kun on vapaata aikaa. Kuvioita ja yhteyksiä on helpompi hahmottaa, kun ne ovat tässä muodossa. "

H: "Tarkoitatko että tuo aine on sinun ajatuksiasi?"

D: "Sitä juuri"

Vierailija
5/6 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. En huomannutkaan.

Vierailija
6/6 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä onkin. Kiitos 2, voisin laittaa lasit päähän. 😂